וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: מתן פלג עשוי לרדת לספסל, שחקני התקפה יגיעו להתרשמות

18.9.2018 / 6:48

המגן שהתקשה ב-2:2 עם הפועל חיפה עשוי לאבד את מקומו לראלי או קלטינס. על רקע מצוקת החלוצים: נסיון לצרף שחקנים חופשיים לחלק הקדמי. השחקנים מתוסכלים: "יש ציפיות מאיתנו כאילו שמדובר בליברפול"

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. שחקני בית"ר: "מייצרים ציפיות כאילו אנחנו ליברפול"

בבית"ר ירושלים יצאו ברגשות מעורבים מה-2:2 נגד הפועל חיפה. מצד אחד גורמים בכירים בבית"ר וגם לא מעט שחקנים אמרו שהיו קונים תיקו, ולו רק כדי לעצור את המפולת של תחילת העונה. מנגד, בית"ר כבר הובילה והייתה בעמדת ניצחון, והתאכזבה מספיגה ממצב נייח בשל חוסר ריכוז. "היינו בשליטה מוחלטת במחצית השנייה, ואם לא היינו סופגים יוויון מהיר אחרי שעלינו ליתרון 1:2, הייתה הרגשה שנכבוש גם את השלישי. חבל", סיכם אמש אחד השחקנים.

שחקני בית"ר מרגישים את המשא הגדול על הכתפיים, חשים היטב את הלחץ, ולא מבינים בהכרח מדוע מצפים מהם לתוצאות מיידיות. "מייצרים ציפיות כאילו אנחנו ליברפול", אמרו שחקנים ביציאה מהאצטדיון בחיפה, "אנחנו קבוצה שעדיין מחפשת את עצמה וייקח לה זמן. אם לא יבינו את זה, לא נגיע למקומות שאנחנו רוצים".

התהליך עליו מדברים השחקנים יושלם עוד כמה שבועות במקרה הטוב ובכל מקרה יצטרך להיות מלווה בכמה ניצחונות, עדיף שהראשון מביניהם יהיה כבר במשחק הקרוב נגד בני סכנין בטדי. את ההוכחה הטובה ביותר למוכנות החלקית של שחקני בית"ר סיפקו שלושת השחקנים שהצטרפו לאחרונה מהפועל באר שבע דן איינבינדר, שמואל שיימן ודודו גורש. אמש נראו השלושה רעננים וחדים (איינבינדר אף בישל פעמיים) וניכר עליהם שעשו הכנה ראויה לעונה, לעומת שאר השחקנים שעדיין מושפעים לרעה מההכנה הקלוקלת. בשורה התחתונה בית"ר עדיין לא מוכנה לליגה, אבל עד שתהיה גיא לוזון צריך למצוא דרך לאגור נקודות, גם אם זה יהיה בדרך לא דרך.

עוד בנושא

נקודה ראשונה לגיא לוזון העונה: 2:2 לבית"ר אצל הפועל חיפה
דן איינבינדר בישל פעמיים בבכורה המחודשת: "היו ימים מוזרים"
קלינגר נגד פפיר: "הוא הכריע את המשחק. לא מבין את השיבוץ"

גיא לוזון מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
חייב להתחיל לאגור נקודות, גם אם הדרך פחות משכנעת. לוזון/ברני ארדוב

2. ראלי או קלטינס יחליפו את מתן פלג בהרכב?

במהלך המשחק הפועל חיפה תקפה שוב ושוב דרך אגף ימין, ניצלה את חוסר הנסיון של המגן מתן פלג וייצרה משם לא מעט מצבים. ניר קלינגר נשאל על כך בסיום ואמר ש"ידענו שיש לבית"ר בעיה בצד הזה ושעידן ורד נשאר לשחק למעלה". במחצית גיא לוזון ניסה להגיב, תדרך את ורד והקשרים האחוריים לסייע לפלג בכל פעם שנס זמיר מגיע לאחד על אחד מולו, והקל על המגן הצעיר. אולם למרות זאת, ייתכן שבמשחק הבא הרכש החדש עוז ראלי או דוד קלטינס יפתחו על חשבונו של פלג.

בבית"ר התחרטו בעיקר על חוסר הריכוז שהוביל לספיגת השער השני של הפועל חיפה מראשו של בן אז'ובל, שנכנס שניות בודדות לפני כן. שחקנים בבית"ר אמרו על כך: "זה פאק שלנו, חוסר ריכוז. אם נכנס שחקן אז צריך לדעת מי לוקח אותו, במיוחד כשמדובר בחלוץ גבוה כמו בן אז'ובל".

לוזון, אגב, חזר אמש לתבנית של תחילת העונה כשעלה שוב עם שלושה קשרים מרכזיים. "נגד חדרה שיחקנו 4-2-4 וזה היה קטסטרופה, היו מרחקים של 60-70 מטר בין השחקנים והיה ברור שזה לא יכול להימשך. במצב של הקבוצה כרגע, שלושה קשרים אגרסיביים שעובדים באמצע זאת השיטה הנכונה ואנחנו נמשיך איתה".

עוד באותו נושא

סיכום החלון: הפועל באר שבע הוציאה מעל 4 מיליון יורו, בית"ר עם 13 החתמות

לכתבה המלאה
ערן לוי שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בית"ר זקוקה למספרים שלו. ערן לוי/ברני ארדוב

3. דרוש: גולר שלא עונה לשם עידן ורד

בית"ר ירושלים אמנם הבקיעה אמש צמד, אבל נראה שחסר לה מחץ. אחרי העזיבות של איתי שכטר, חן עזרא וקלאודמיר שהיו אחראים על אחוז ניכר מהשערים בעונה שעברה, גיא לוזון עדיין מחפש את השחקנים שייתנו לו מספרים.

עידן ורד מחזיק בשלב הזה את הקבוצה על גבו בתחום הזה. מבין חמישה שערים שבית"ר כבשה העונה בכל המסגרות, ורד כבש שלושה, היה אחראי ישיר לאחד נוסף (הנגיחה שגרמה לשער עצמי מול מכבי פתח תקוה) ומעורב גם בשער אמש של אור אינברום, כשהחל במהלך. אבל למרות התפוקה הנאה, ורד חייב סיוע. ערן לוי יצטרף להיכנס לעניינים, יקוב סילבסטר יצטרך לקבל שוב ביטחון, וכך גם אנתוני וארן שהיה הפתעת העונה שעברה. אם אינברום שכבש אתמול גם יתחיל לתרום יותר שערים ובישולים, בית"ר תחזור להיות מאוזנת.

עידן ורד שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
לא יכול לעשות הכל לבד. עידן ורד/ברני ארדוב

4. נסיון לצרף שחקן או שניים להתקפה

עם או בלי קשר לתלות בעידן ורד, בית"ר לא מסתפקת במצבת החלוצים הקיימת ותנסה לצרף שחקן או שניים לחלק הקדמי. הצוות המקצועי עובר על רשימות של שחקנים חופשיים וצפוי לזמן שחקן או שניים להתרשמות. במועדון מאמינים שלפחות 15 אלף אוהדים יגיעו למשחק נגד בני סכנין באצטדיון טדי. מכירת המינויים תימשך עד למשחק עם סכנין ותופסק לאחר מכן. בבית"ר מקווים להגיע לכמות של כ-8,000 מנויים, הרף שהציבו בתחילת המכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully