וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננו גינזבורג ונבחרת צ'כיה חגגו כל הלילה: "זה הישג אדיר"

17.9.2018 / 9:58

המאמן הישראלי הוביל את הצ'כים לאליפות העולם, ארבעה מחזורים לתום המוקדמות: "בכל החלונות שיחקנו כדורסל מצוין. זה הישג גדול יותר ממה שהשגנו באליפות אירופה ב-2015"

ננו גינזבורג מאמן צ'כיה. GettyImages
הישג נהדר. ננו גינזבורג/GettyImages

ננו גינזבורג הפך אמש (ראשון) לנציג הראשון, וככל הנראה היחידי, של ישראל באליפות העולם 2019 שתערך בקיץ הבא בסין, לאחר שהוביל את נבחרת צ'כיה לעלייה כבר בתום המחזור השמיני. הנבחרת של גינזבורג גברה בתום משחק דרמטי על בוסניה 80:85 בחוץ, ועלתה למאזן 1:7 בשלב הבתים, בדומה לזה של צרפת, שרק בשל הפרשים במשחקים פנימיים טרם הבטיחה רשמית את העלייה. צ'כיה מצטרפת לטוניסיה, ניגריה, גרמניה, יוון וסין שכבר העפילו לאליפות.

"חגגנו כל הלילה", סיפר לפנות בוקר המאמן המאושר לוואלה! ספורט, "אחרי 36 שנים מגיעים לאליפות העולם, זה מדהים. הישג גדול בשביל צ'כיה בכלל, וגם בשבילי. זה הישג גדול יותר ממה שהשגנו באליפות אירופה 2015. אני חושב שהרווחנו את זה בצדק, בכל החלונות ששיחקנו עם תומאש סטורנסקי ויאן וסלי, וגם בלעדיהם שיחקנו כדורסל מצוין. זה הישג אדיר לצ'כיה וגם בשבילי בתור מאמן".

מאז התפרקה נבחרת צ'כיה מצ'כוסלובקיה לא ידע הכדורסל הצ'כי הצלחות גדולות, עד שהגיע גינזבורג. הוא הצטרף לנבחרת לפני יורובאסקט 2015, והוביל את הנבחרת למקום השביעי ולעלייה למשחקי המבחן לעלייה לאולימפיאדת ריו. ביורובאסקט הקודם, בסגל חסר, נכשלה צ'כיה וסיימה במקום ה-20. נבחרת צ'כוסלובקיה, שהעפילה בפעם האחרונה לאליפות העולם ב-1982, היא אחת הגדולות בתולדות הכדורסל האירופי, כשזכתה באליפות אירופה ב-1946 והוסיפה עוד שש מדליות כסף וחמש מדליות ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully