וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליוד קיפצ'וגה הקנייתי קבע בברלין שיא עולמי חדש בריצת מרתון

הישג אדיר לרץ בן ה-33, שקבע בברלין זמן מרשים של 2:01:39 שעות - שיפור של 78 שניות לשיא הקודם, שקבע ב-2014 בן ארצו דניס קימוטו. קיפצ'וגה רץ את 42 הק"מ בזמן ממוצע של 2:53 דקות לקילומטר

רץ המרתון הקנייתי אליוד קיפצ'וגה. AP
הישג מדהים. קיפצ'וגה/AP

האלוף האולימפי בריצת מרתון, אליוד קיפצ'וגה הקנייתי, קבע היום (ראשון) שיא עולמי חדש בריצת מרתון, 2:01:39 שעות, כשגילח יותר מדקה מהשיא הקודם. קיפצ'וגה הוריד 78 שניות מהשיא הקודם של בן ארצו, דניס קימטו, שקבע בברלין 2014 את השיא שנשבר היום - 2:02:57 שעות.

קיפצ'וגה הוא כמובן הראשון אי פעם שיורד מתחת ל-2:02 שעות, וכצפוי, זה שוב נעשה בבירת גרמניה, המסלול שנשחב אידיאלי עבור רצי המרתון בגלל שלל סיבות (מתווה נוח ומישורי, מזג אוויר מתאים, וכו'). הרץ בן ה-33 רשם ממוצע של כ-2:53 דקות לקילומטר, כמובן הישג יוצא דופן.

"אין לי מיילים לתאר את זה", אמר קיפצ'וגה, בעבר אלוף העולם בריצת 5,000 מטר והאלוף האולימפי במרתון מריו 2016, "אני באמת אסיר תודה, שמח מאוד לנפץ את השיא. אומרים שאפר לפספס משהו פעמיים, אבל בפעם השלישי תשיג אותו, כך שאני רוצה להודות לכל מי שסייע לי". קיפצ'וגה לקח חלק בשנה שעברה בפרויט מיוחד של נייקי, שבו הוא רץ מרתון בזמן של שעתיים ו-25 שניות, עם סיוע לא חוקי של מושכים נותני קצב.

הוא פתח את הריצה בקצב נהדר, פתח פער מיריביו, ומהר מאוד ברור היה שהיריב האמיתי שלו היום יהיה השעון. "זה היה קשה", אמר בסיום, "רצתי את המירוץ שלי, בטחתי במאמנים שלי, בתוכנית שלי, וזה מה שדחף טותי בקילומטרים האחרונים". הוא שמר על הקצב הגבוה עד לסיום, חצה בסערה את קו הסיום בשער ברנדנבורג, והכניס את שמו לספרי ההיסטריה.

רץ המרתון הקנייתי אליוד קיפצ'וגה. AP
שוב בברלין. קיפצ'וגה חוגג/AP
מרתון ברלין 2018. רויטרס
איזה כיף פה. מרתון ברלין/רויטרס
מרתון ברלין 2018. רויטרס
כמו מצעד הגאווה. ברלין/רויטרס
מרתון ברלין 2018, אליוד קיפצ'וגה הקנייתי קבע שיא עולמי חדש. רויטרס
קצב מדהים. השיא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully