וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפול מהרגליים: ההימור המסוכן של שיקגו על הבריאות של לאבין ופארקר

16.9.2018 / 15:00

היא הפכה לקבוצה הרבה יותר נפיצה התקפית, אבל הלכה רחוק מדי כשהשקיעה הון מפוקפק בשני הסקוררים המאותגרים הגנתית ובעיקר בריאותית. יובל עוז מתכונן לעוד מבוזבזת של הבולס, שגם אם במקרה לא תסתיים בשולחן הניתוחים, בוודאי לא תיגמר בפלייאוף

שחקן שיקגו בולס לאורי מרקאנן. AP
אור פיני בקצה המנהרה. לאורי מרקאנן/AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 55:27

סיימה את העונה: מקום 13 במזרח

המהלך הגדול של הבולס בעונה שעברה הגיע בערב דראפט 2017 כאשר הם העבירו את ג'ימי באטלר למינסוטה ולמעשה פירקו לגמרי את הקבוצה שהייתה חברה קבועה בצמרת המזרח בעשור האחרון (וסללו את הדרך ליצירת הטימברבולס במינסוטה). אחרי המהלך הזה הם הפכו להיות אחת הקבוצות הצעירות בליגה וכיאה לקבוצה צעירה, הם הפסידו הרבה.

בין כל ההפסדים היו כמה ניצוצות מעניינים. הרוקי הפיני לאורי מרקאנן נראה טוב מאוד, כריס דאן השתלט על עמדת הפוינט גארד בזכות ההגנה הנהדרת שלו וניקולה מירוטיץ' התאושש מהמכות שלו עם בובי פורטיס וסחב את הבולס לכמה ניצחונות מרשימים. בהמשך מירוטיץ' הועבר בטרייד בשביל עוד מקום מתחת לתקרה ובחירת דראפט והבולס המשיכו להפסיד ולהרגיש מעולה עם זה בדרך לבחירה השביעית בדראפט.

וונדל קרטר, שיקגו בולס. AP
אחד הבודדים בקבוצה שמסוגל לשמור. וונדל קרטר/AP

מה עשינו בפגרה

באו: וונדל קרטר, צ'נדלר האצ'יסון (דראפט), ג'בארי פארקר (שחקן חופשי, מילווקי), רואל אולקינס (שחקן חופשי, מהמכללות), אנטוניוס קליבלנד (מיאמי), דרק וולטון (מיאמי).

עזבו: ג'ריאן גראנט (טרייד, אורלנדו), נואה וונלה (שחקן חופשי, ניקס), דייויד נואבה (שחקן חופשי, קליבלנד), שון קילפטריק (ללא קבוצה), פול ציפסר (ללא קבוצה).

שיקגו היתה אחת הקבוצות הבודדות שלא לקחה חלק באורגיית הכסף שהשתוללה בקיץ 2016, כאשר קבוצות חילקו חוזים מטורפים לכל מיני טימופיי מוזגובים. בדיעבד, זו היתה החלטה נכונה ובקיץ הזה הבולס היו אחת הקבוצות הבודדות עם מקום מתחת לתקרת השכר, מה שאפשר להם להחתים שחקנים חופשיים בזמן שכמעט לאף קבוצה אחרת לא הייתה את היכולת להציע להם שכר דומה או להשתמש בנדל"ן הפנוי שלהם מתחת לתקרה כדי לקלוט חוזים גרועים בתמורה לבחירות דראפט ונכסים עתידיים.

הבולס בחרו באופציה הראשונה והחתימו שחקנים צעירים שהשיא שלהם אמור להיות עוד לפניהם. הם החתימו את ג'בארי פארקר על 40 מיליון דולר לשנתיים (עם אופציית קבוצה בעונה השנייה) והשוו את החוזה שזאק לאבין קיבל מסקרמנטו (78 מיליון דולר לארבע שנים). לכאורה, להחתים שני כישרונות כאלו בגיל 23 זה מהלך מעולה, אבל גם פארקר וגם לאבין מגיעים עם גליון רפואי מפחיד מאוד, כך שיש סיכון מסוים בהחתמות הללו.

חוץ מזה, הבולס בחרו בדראפט את וונדל קרטר, שויתר על מלגה בהרווארד בשביל לשחק במכללת דיוק. קרטר הוא לא רק בחור חכם, אלא גם פוטנציאל הגנתי עצום (2.1 חסימות במכללות, 2.6 חס' בליגת הקיץ) ומסתבר שגם חביבם של שאר מחזור הרוקיז. הוא אמור להשלים את הקו הקדמי העתידי של הבולס לצד מרקאנן ולפצות על החסרונות ההגנתיים של הפיני המוכשר. עד שזה יקרה, הבולס שמרו את רובין לופז כסנטר הפותח.

ציון לקיץ: 6. האסטרטגיה של הבולס לגיטימית ויש להם כרגע חמישייה צעירה ומסקרנת מאוד, בטח כשלוקחים בחשבון שבקיץ הבא תהיה להם את הבחירה שלהם ומקום לפחות לחוזה מקסימום אחד, אבל ירדו להם נקודות בגלל הסיכון שהם לקחו עם זאק לאבין. לטעמי, הסיכון הזה קצת גדול מדי, בהתחשב בכך שגם כאשר לאבין היה בריא הוא לא נראה כמו אולסטאר בהתהוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
זאק לאבין, ג'בארי פארקר בימי הקולג'. AP
הימור גדול מדי? זאק לאבין וג'בארי פארקר בימי הקולג'/AP

מי מו

חמישייה: כריס דאן, זאק לאבין, ג'בארי פארקר, לאורי מרקאנן, רובין לופז.

ספסל: קמרון פיין, וונדל קרטר, צ'נדלר האצ'יסון, ג'סטין הולידיי, דנזל ולנטיין, בובי פורטיס, כריסטיאנו פליסיו, עומר אשיק, אנטוניו בלקני, ריאן ארצ'ידיאקונו, אנטוניוס קליבלנד, רואל אולקינס (חוזה דו צדדי).

מאמן: פרד הויברג, עונה רביעית כמאמן ראשי.

הכוכב: יש לבולס שלושה כוכבים בפוטנציה, אבל המעניין ביותר הוא לאורי מרקאנן. בעונה שעברה הוא קלע 15 נקודות עם 2.1 שלשות ואחוז קליעה משוקלל של 51.8%. אלו לא מספרים מטורפים (היו 28 שחקנים בליגה עם מספרים דומים או טובים יותר), אבל כשלוקחים בחשבון כמה הוא נגע בכדור מתחילים להבין את הפוטנציאל של מרקאנן. ה-Usage (אחוז הפוזשנים שבהם השחקן היה אחראי לזריקה, איבוד או אסיסט) של הפורוורד הפיני היה רק 22.1%, ואם מכניסים את הנתון הזה למשוואה רק שישה שחקנים היו יעילים ברמה הזו.

למעשה החפירה הסטטיסטית הזו אומרת שמרקאנן יכול לקחת על עצמו יותר בהתקפה ויהיה מעניין לראות איך הוא ימצא את עצמו לצד פארקר ולאבין, שלבטח ירצו להוכיח את עצמם וידרשו את הכדור. המשימה של פרד הויברג תהיה לשמור לשמור מספיק נגיעות למיני-דירק-נוביצקי שלו.

האקס פקטור: היכולת של זאק לאבין וג'בארי פארקר. הבולס השקיעו הרבה מאוד (39.5 מיליון דולר למען הדיוק) בלאבין ופארקר למרות שהם לא הוכיחו עדיין שהם יכולים להישאר על הפרקט ולתת תפוקה שמצדיקה את הסכומים הללו. למעשה, הבולס השקיעו בהם על בסיס השחקנים שהם מאמינים שלאבין ופארקר יכולים להיות, לא על בסיס מה שהם הציגו בארבע השנים הראשונות שלהם בליגה. כדי שההייפ סביב הבולס יגדל, לא מספיקות רק השלשות של מרקאנן וההגנה של קרטר ודאן. לפחות אחד מבין פארקר ולאבין יצטרך להצדיק את תג המחיר שלו, וזה יהיה מאתגר מאוד בהתחשב בנתון הבא.

המספר הנוסף: 1.70- ו-2.14- ב-Defensive Real Plus Minus. אלו הם המספרים ההגנתיים, בהתאמה, של פארקר ולאבין. הנתון הזה מתיימר למדוד את התרומה ההגנתית של שחקן מסוים, בהתחשב בעשרות פרמטרים שונים (השחקנים שהוא משחק לצידם, חוזק היריבה, לו"ז וכו') מנורמל ל-100 פוזשנים, ולמרות הנטייה שלי להימנע מסטטיסטיקות שמתיימרות לספר סיפור שלם במספר אחד, משהו בנתון הזה עושה שכל.

בסופו של דבר, אחרי שכל המספרים עובדו וקווצ'צ'ו, מה שיצא הוא שמתוך 521 שחקנים שנכנסו לסטטיסטיקה הזו, פארקר מדורג במקום ה-464 ולאבין במקום ה-490, וכל מי שראה את השניים הללו מנסים לשחק הגנה יתקשה שלא להסכים. פארקר נוטה לחלום בהגנה ולפספס משימות ולאבין מתקשה לתרגם את האתלטיות שלו לצד האפור של המגרש, בעיקר כי נראה שהיסודות ההגנתיים שלו רעועים. יש מעט מאוד שחקנים שנמצאים באזור הדירוג הזה שמקבלים את השכר שהם הולכים לקבל העונה, ואלו שכן עונים לשם ריאן אנדרסון. בהתחשב בזה שגם התרומה של מרקאנן בצד ההגנתי היא שלילית (0.89-) פרד הויברג יצטרך לעבוד קשה מאוד כדי לנצח משחקים העונה.

שחקן מילווקי באקס ג'בארי פארקר. רויטרס
ייכנס לוואקום במזרח? ג'בארי פארקר בעונה שעברה/רויטרס

ולכדור הבדולח

תחזית נועזת: ג'בארי פארקר ייבחר לאולסטאר. בואו נעשה את החשבון ביחד. כמה אולסטארים בטוחים יש במזרח? קיירי אירווינג, ויקטור אולדיפו, קוואי לאונרד (בהנחה שהוא בריא), ג'ואל אמביד, יאניס אנטטוקומפו וכנראה גם בן סימונס. מהנקודה הזו כל שחקן הופך להיות דיון. ג'ון וול? גורדון הייוורד? קווין לאב? בראדלי ביל? בלייק גריפין? גם אם נניח שכל אחד מאלו יהיה בריא ויכנס לרשימה עדיין יש מקום לעוד שחקן אחד. יש ואקום לא קטן בגזרת הכוכבים במזרח ואל הוואקום הזה אחד הצעירים של הבולס יכול להשתחל. מבין פארקר, לאבין ומרקאנן אני הולך על ג'בארי שב-2016/17, לפני הפציעה שלו בברך, העמיד מספרים של 20.1 נקודות ב-49% מהשדה עם 6.2 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים. בבולס יש לו סיכוי לחזור למספרים האלו ואם נתעלם לרגע מהמגבלות ההגנתיות שלו (ובאולסטאר בדרך כלל מתעלמים), אז הוא נראה כמו מועמד לגיטימי.

גזר הדין: יש בי איזשהו חלק שמאמין בבולס וחושב שהם יכולים להיות הפתעת העונה בזכות החמישייה הצעירה והמרעננת שלהם ביחד עם כל מיני תרגילי התקפה ממזריים של הויברג, אבל המחשבה על החמישייה שלהם מנסה לשחק הגנה מדכאת את החלק הזה מהר מאוד. הבולס יהיו חלשים מאוד הגנתית, והם לא יהיו מספיק חזקים התקפית כדי לפצות על כך. 59:23, מקום 13 במזרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully