וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום המושלם של יוסי בניון: בחזרה לשלושער של הקשר הישראלי מול ברנלי

חרפת הנבחרת והקללות לקשטן נמחקו, האוהדים באנפילד חיבקו, ובניטס השתכנע להפוך אותו לשחקן הרכב. היום לפני תשע שנים רשם הילד הנצחי את משחקו הטוב ביותר בפרמיירליג, ונכנס לדפי ההיסטוריה. שחזור

צילום מסך

גם בגילו המתקדם יוסי בניון ממשיך לשחק עם אותו להט שאפיין אותו בתור נער. אבל ביום בו הקשר בן ה-38 יחליט לתלות את הנעליים ולשים סוף לאחת הקריירות הכי מרשימות אי פעם של ספורטאי ישראלי, הוא בוודאי ייזכר בערגה ב-12 בספטמבר 2009 - יום מכונן בקריירה שלו.

היום (רביעי) לפני בדיוק תשע שנים רשם הילד הנצחי את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה, וכבש שלושער גדול במדי ליברפול נגד ברנלי. זה היה המשחק ששם אותו על המפה והכניס אותו לדפי ההיסטוריה. אחרי שכבש שלושער בליגת האלופות מול בשיקטאש בנובמבר 2007 ועוד שלישייה מול קבוצת החובבים הוואנט&ווטרלוביל בגביע האנגלי בינואר 2008, הגיעה ההצגה מול ברנלי בפרמיירליג והפכה אותו לשחקן היחיד - מאז ועד היום - שכבש שלושער בכל אחד משלושת המפעלים.

עוד בנושא

גיא פניני מאחל שנה טובה ליוסי בניון: "מאחל לעצמי את התשוקה שיש לו"
אבי לוזון לחוגג: שניים מבין אינברום, וארן וקלטינס תמורת יוסי בניון
שלושער, שני בישולים והיסטוריה: בחזרה לשלושער של בניון בליגת האלופות

יוסי בניון, ליברפול, חוגג. GettyImages
המשחק שהכניס אותו לדפי ההיסטוריה. בניון מול ברנלי, 12 בספטמבר 2009/GettyImages

ההקשר של המשחק הפך אותו למתוק עוד יותר עבור בניון: שבוע לפני כן הוא היה שותף לערב עגום במיוחד עם נבחרת ישראל, שכלל הפסד 1:0 ללטביה באצטדיון רמת גן שסתם את הגולל על האפשרות להעפיל למונדיאל 2010, ולווה בעימות מתוקשר בינו לבין מאמן הנבחרת דאז דרור קשטן. בניון הוחלף, והרוחות סערו. "בשביל מה החלפת אותי? למה מיהרת? למה דווקא אני, למה עכשיו?", שאג בניון לעבר המאמן הוותיק, והמשיך לקלל אותו גם כשהיה על הספסל.

בניון חזר לאנגליה במצברוח ירוד ועם המון רצון להוכיח, ולמזלו קיבל הזדמנות פז מרפא בניטס בהרכב של המרסיסיידרס. הפעם, לשם שינוי, הוא תופקד בעמדה האהובה עליו מתחת לחלוץ וקיבל חופש התקפי. התשובה הייתה מיידית ומוחצת: בדקה ה-27 הוא דהר באגף, היתל בשחקני ההגנה של ברנלי וסיים מבצע סולו מצוין עם כדור ראשון ברשת. בין לבין הספיק דירק קאוט להרשית בדקה ה-41, ובמחצית השנייה ההצגה של הקשר הישראלי נמשכה. בדקה ה-61 הוא גלגל מקרוב לרשת אחרי עבודת הכנה פנטסטית של סטיבן ג'רארד, ובדקה ה-82 השלים שלושער גדול אחרי מלכודת נבדל כושלת של היריבה.

"היה לי יום טוב, יום מושלם", אמר גיבור השלושער מיד אחרי המשחק. "כבשתי שלושה שערים, אבל הדבר הכי חשוב זה הניצחון. בכל פעם שקיבלתי את הכדור הרגשתי שיש לי מספק מרחב על מנת ללכת קדימה ולמסור את הכדור לחלוצים. בנוסף הייתי בר מזל שהחבר'ה מסרו לי כדורים טובים".

מאמן ליברפול לשעבר, רפא בניטס. GettyImages
גילה את בניון מחדש. בניטס/GettyImages

אחרי המשחק, גם רפא בניטס השתכנע לתת לבניון יותר הזדמנויות בהרכב, אחרי שברוב המשחקים שלף אותו מהספסל. "במהלך השנים יוסי היה מצוין בתור שחקן שעולה מהספסל ומביא שינוי, אבל עכשיו הוא מראה כמה ערך יכול להיות לו כשחקן הרכב. עם התנועה שלו ויכולת המסירה הנהדרת שלו, הוא עושה הבדל".

בימים שאחרי השלושער, גם התקשורת באנגליה השתכנעה שבניון ראוי להיות שחקן הרכב קבוע. "עד היום רפא בניטס לא היה משוכנע כמה בניון מאיים בתור שחקן הרכב, אבל הפעם הוא קיבל צ'אנס נדיר לפתוח בעמדה האהובה עליו, וניצל את ההזדמנות כדי להעביר מסר", נכתב ב"גרדיאן" בבוקר שאחרי.

היום, אחרי שבחשבונות הרשמיים של ליברפול ברשתות החברתיות ציינו את השלושער של בניון, נזכרו אוהדים רבים בתרומה של הקשר לקבוצה. "יוסי הוא אחד השחקנים הכי אנדרייטד בהיסטוריה של המועדון", כתב אחד הגולשים, ואחר ציין: "מאוד אהבתי לראות אותו משחק. שחקן מבריק!".

תשע שנים חלפו ובניון אמנם כבר לא אותו שחקן, אבל לנו לא נותר אלא להתענג על הרגעים האחרונים שלו כשחקן פעיל.

יוסי בניון במדי ליברפול ב-2007. GettyImages
האוהדים מתגעגעים. בניון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully