וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגל השוויצרי סוער: "אסור לתת לג'אקה את סרט הקפטן"

גזענות ולאומנות סביב שאלת סרט הקפטן. ג'אקה התנצל על תנועת הנשר, אבל שחקן העבר שטפן הנצ'וז הפציץ: "הוא לא מייצג את שוויץ המסורתית, מרתיח אותי שהוא לא שר את ההמנון"

AP

הכדורגל השוויצרי סוער מאוד בימים האחרונים, כשעל הפרק עומדות שאלות של לאומיות ושנאת זרים. תחילתו של הסיפור באותה חגיגה מפורסמת של ג'רדאן שאקירי וגרניט ג'אקה במהלך ואחרי הניצחון על סרביה לפני כחודשיים במונדיאל.

שני השחקנים ממוצא קוסוברי חגגו עם תנועת הנשר שמזוהה עם אלבניה, הרתיחו את סרביה כולה ונענשו על ידי פיפ"א בגלל שהיה מדובר באקט פוליטי. ההתאחדות השוויצרית כבר הודיעה על איסור מוחלט של ג'סטות מהסוג הזה והשבוע הם השתתפו במסיבת עיתונאים בה הם התנצלו (ג'אקה: "זה היה מעשה טיפשי"), אבל דווקא בשוויץ יש מי שלא סולח.

השבוע נבחרת שוויץ התכנסה שוב לקראת משחקי ליגת האומות והמאמן ולדימיר פטקוביץ' הודיע ששטפן ליכטשטיינר (שבעצמו ביצע את תנועת הנשר והתנצל) ישמש קפטן ואילו ג'אקה יהיה סגנו. ליכטשטיינר הוותיק כבר נמצא בדמדומי הקריירה הבינלאומית שלו ולכן בשוויץ מבינים שלא ירחק היום בו ג'אקה יענוד את הסרט. והתגובות קשות.

ג'רדאן שאקירי שחקן נבחרת שוויץ. רויטרס
ההתאחדות השוויצרית הבהירה: תנועת הנשר אסורה. שאקירי במונדיאל/רויטרס
"למה שאקירי נכשל בבאיירן? כי הוא לא הבין מה נדרש ממנו. אחרי אימונים הוא היה נכנס לאוטו, נוסע לשוויץ, נפגש עם החברים שלו, אולי אוכל איזה קבב"

שחקן העבר קובילאי טורקילמאז - בעצמו בן למהגרים טורקים - אמר: "אסור שג'אקה יהיה קפטן הנבחרת", אבל שחקן העבר שטפן הנצ'וז היה זה שהשמיע דברים קשים.

"אין לי שום דבר נגד ג'אקה מבחינה מקצועית, הרי הוא משחק קבוע בארסנל", אמר הנצ'וז, "אבל הקפטן צריך לייצג את המדינה שלו וג'אקה לא מייצג את שוויץ. אתם ידעים מה משגע אותי? שיש שחקנים שלא שרים את ההמנון. אם ג'אקה יהיה הקפטן, שחקנים כמו יאן זומר ופביאן שר, שמייצגים את שוויץ המסורתית, עלולים להיפגע. ואני אומר דברים דומים בנוגע לאוהדים, שעלולים להרגיש שהם לא יכולים להזדהות עם הנבחרת".

בלם העבר ששיחק בין היתר בליברפול, המבורג, סלטיק ועוד, הוסיף אמירות בעלות ניחוח מעט גזעני: "למה שאקירי נכשל בבאיירן מינכן? כי הוא לא הבין מה נדרש ממנו. אחרי אימונים הוא היה נכנס לאוטו, נוסע לשוויץ, נפגש עם החברים שלו, אולי אוכל איזה קבב".

בצהובון "בליק" עסקו השבוע בהרחבה בנושא סרט הקפטן וראיינו כמעט את כל מי שמוכן להביע את דעתו. גם הגולשים התבקשו להצביע על הקפטן המועדף עליהם בהיעדרו של ליכטשטיינר וכ-29 אלף מהם לא הותירו מקום לספק: יאן זומר קיבל 70 אחוזים מהקולות, בעוד ג'אקה אסף 12 אחוזים בלבד (שאר האחוזים התחלקו בין שחקנים אחרים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully