וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכדורגל הישראלי: המאמנים יוצאים נגד החלטת ההתאחדות לכדורגל

5.9.2018 / 11:36

מספר מאמני כדורגל בארץ עתרו נגד ההחלטה של ההתאחדות לכדורגל לחייב אותם לעבור קורס בשם 'אופ"א עילית' על מנת שיוכלו לאמן בשתי הליגות הבכירות בגילאי נוער ונערים

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ידון היום בצהריים בעתירה של מספר מאמני כדורגל בארץ נגד ההחלטה של ההתאחדות לחייב אותם לעבור קורס בשם 'אופ"א עילית' על מנת שיוכלו לאמן בשתי הליגות הבכירות בגילאי נוער ונערים. את העותרים ירון גפני, אילן קנפו, מוטי פוזילוף ואחרים מייצג עורך הדין אלדד אהרוני.

מסתבר שבמקביל להחלטה כי מאמני בוגרים שרוצים לאמן בליגת העל, יהיו מחויבים לעבור קורס פרו, נכנס לתוקף גם חיוב הקשור לגילאי נוער ונערים בשתי הליגות העליונות. הקורס נקרא קורס 'אופ"א עילית' ובשנתיים האחרונות עברו אותו 200 מאמנים בשישה קורסים שכבר נפתחו.
העתירה שתידון היום היא נגד ההתאחדות לכדורגל ואגף ההדרכה בכל הנוגע לחובת השתתפות בקורס הדרכה 'אופ"א עילית'.

ההתאחדות לכדורגל מתבססת על סעיף 7 ח' לתקנון הרישום של ההתאחדות: "על קבוצה בשתי הליגות הבכירות בגיל נוער ובשתי הליגות הבכירות בגיל נערים א' חובה לרשום מאמן בעל ההסמכה הגבוהה ביותר לאימון נוער המוענקת על ידי ההתאחדות". לטענת ההתאחדות המאמנים חייבים לעבור את קורס אופ"א עילית על מנת לאמן נוער ונערים בשתי הליגות הבכירות.

כדור כדורגל. ברני ארדוב
הקורס מעורר סערה/ברני ארדוב

בעתירתו כנגד ההחלטה של ההתאחדות לחייב את הקורס כדי לעבוד, כותב עורך הדין אלדד אהרוני: "על פי התקנה החדשה של ההתאחדות מאמן ולא משנה בכלל גילו או מעמדו או שנות הוותק שלו אינו יכול לאמן בליגות הבכירות של גילאים נערים ונוער אלא במידה ועבר את הקורס האמור. הדבר הינו חקיקה למפרע. פגיעה בסיסית בערכי היסוד המשפטיים של מדינת ישראל. ידוע וברור ונהיר כי העקרון הבסיסי של המשפט והחקיקה היא שנורמות חדשות הן צופות פני העתיד ואינן חלות על העבר. ניחא היה ונקבע בכל תחום עיסוק אחר כי התקנה החדשה תחול על אלו שמתחילים בימים אלה קורס מאמנים או שיתחילו בעתיד, ניתן היה להבין זאת".

עוד כותב אהרוני בטיעוניו כנגד ההחלטה של ההתאחדות: "ברור לחלוטין כי חקיקה למפרע היא באופן רטרואקטיבי אף יוצרת אבסורדים שאינם הגיוניים. כאלה המשבשים בפועל ובמציאות ענף הכדורגל את פעילותן של מחלקות הנוער באגודות הכדורגל. החקיקה היא חקיקה פוגעת אשר נוגדת את הסמכות אשר ניתנת להתאחדות לכדורגל על בסיס חוק הספורט. לא יתכן כי מאמנים אשר מאמנים עשרות שנים ובין היתר קבוצות בוגרים מקצועניות יהיו כפופים מעתה ואילך לצורך להוסיף הכשרה על מנת לאמן קבוצה נחותת דרג. זוהי פגיעה שאינה מידתית בזכויות חופש העיסוק של כל אותם אלה אשר בעת סיום לימודיהם יכולים היו לאמן כל קבוצה שיחפצו בה. הדרישה כי אלו אשר מאמנים שנים רבות ייאלצו לעבור מעתה קורס נוסף של חצי שנה וישלמו בעבורו אלפי שקלים היא מעבר לכל הגיון סביר ומעבר לכל הגינות בסיסית".

עורכי הדין עמית פינס ואבישי איפרגן ייצגו היום את ההתאחדות. עורך הדין איפרגן הסביר: "הרציונל מאוד פשוט והוא שיפור הכדורגל הישראלי. ההתאחדות היא הרגולטור של הכדורגל והיא אמונה על קידומו. אם אתה מעלה את רמת האימון, אתה תעלה את רמת השחקנים. קל וחומר כשמדובר בנערים שם מטמיעים את היסודות. שם כולנו מרוויחים. הרי כולם מדברים בביקורת על רמת הכדורגל ומדברים על הגילאים. ההתאחדות הרימה את הכפפה ורוצה לשפר ולהסמיך. הסמכות ניתנה על ידי המחוקק. המחוקק הסמיך את ההתאחדות להתקין תקנות שונות. כמו שמאמנים בליגת העל חייבים תעודת פרו, כך גם מאמני נוער ונערים צריכים הסמכה יותר גבוהה. אם יש אפשרות להתקדם, למה למנוע את זה? ההתאחדות הישראלית היא הששית או השביעית שהחליטה לאמץ את ההסמכה. זו לא חובה על ידי אופ"א, אבל זו המלצה של אופ"א בכללי נימוס אירופאיים. התקנה הזו הותקנה לפני שנתיים וברגע שזה נכנס, חלק מהמאמנים התעוררו עכשיו אבל היה מספיק זמן להיערך לזה". כאמור 200 מאמנים כבר עברו את הקורס בשנתיים האחרונות כאשר מדובר על 92 קבוצות נוער ונערים בשתי הליגות העליונות מתוך למעלה מ-1600 קבוצות בכל הגילאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully