וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת דנמרק תשחק בסלובקיה עם שחקני קטרגל וחובבנים בגלל שביתה

הזוי לחלוטין: פיצוץ במשא ומתן בין ההתאחדות הדנית לארגון השחקנים הוביל לשביתה, ובעקבותיה: שחקנים אלמוניים לחלוטין זומנו לסגל. השחקנים סופגים ביקורת, בסלובקיה זועמים

כריסטיאן אריקסן, נבחרת דנמרק, חוגג. GettyImages
סופגים ביקורת. אריקסן וחבריו לנבחרת/GettyImages

נבחרת דנמרק העמידה סגל משני שכולל שחקני קטרגל למשחקים הבינלאומיים שמצפים לנבחרת בסוף השבוע מול סלובקיה (משחק ידידות) ו-ויילס (ליגת האומות), וזאת בעקבות פיצוץ במשא ומתן בין ההתאחדות לשחקנים, שהכריזו על שביתה.

בהתאחדות ידעו שכל עוד אין הסכם, וכל עוד לא יוצגו שחקני הסגל לאור האיומים והסכסוך, דנמרק עלולה להיענש בהרחקה מאליפות אירופה 2020. הדנים, כזכור, העפילו לרבע גמר המונדיאל ברוסיה, ומדורגים 9 בעולם בדירוג פיפ"א. בעקבות השביתה, שחקנים בכירים במדינה החליטו להראות סולידריות, וההתאחדות בחרה שלא לזמן שחקנים מהליגה הראשונה.

בעקבות זאת, חמישה מהשחקנים שבסגל הדני הם שחקני קטרגל, שלא שיחקו כדורגל מקצועני על דשא, או מחוץ לאולם, או 11 על 11, אלא 5 על 5. כמו כן זומנו שחקנים מהליגות השלישית והרביעית, חלקם חובבנים. דנמרק אמורה לשחק היום משחק ידידות מול סלובקיה, ובליגת האומות ביום ראשון מול ויילס. המאמן אוגה הריידה לא יאמן, לאור העובדה שההתאחדות לא רוצה שהוא יאמן נבחרת שלא הוא בחר את הסגל שלה.

הסכסוך בין הצדדים נוגע בעיקר לזכויות של השחקנים (כולל כוכב טוטנהאם כריסטיאן אריקסן) לעשות הסכמי חסות עם חברות מתחרות למאמצות של הנבחרת. כמו כן, תנאי המסע של השחקנים עומדים על הפרק. אוהדים רבים בדנמרק רואים את השחקנים כחמדנים, דבר שאריקסן מכחיש. "ביחד נגיע להסכם, ונציל את הפנים של הכדורגל הדני", אמר קשר טוטנהאם, "אנחנו צודקים, ורוצים לשחק עבור דנמרק. חייבים להגיע לפתרון מהיר, ולא להחמיר את השבר".

הסלובקים כמובן הורידו את מחירי הכרטיסים למחיר מינימום, לאור חוסר העניין במשחק. "מה הטעם לנסוע עד לכאן עם נבחרת כזאת?", תהה מאמן סלובקיה יאן קוזאק, "מבחינה ספורטיבית, לא נקבל כלום מהמשחק הזה".

שחקני נבחרת דנמרק. AP
השחקנים הדנים בסלובקיה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully