וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שכבש בכל ליגה בוחר: השערים שהפכו אותי לקאלט

שוקל לפרוש, מתנסה כשוער, רץ עם קללות ליציע. אסי גומה מהפועל חדרה חתום על אחד ההישגים היחודיים בישראל. לקראת הביקור שלו בטדי, הוא בוחר את השער הכי אהוב עליו בכל אחת מהליגות. ואיפה הוא היה עד היום? "אני למבחנים לא הולך"

צילום מסך

-ויקיפדיה יקרה, שלום-

כאן קורא נאמן, שנים על גבי שנים, מעריך את המאמץ של אנשייך - ליצוק וליצור תוכן שממלא את חיינו והופך אותנו לחכמים יותר בין רגע ובמרחק לחיצת כפתור. תודה על הכול, ויקיפדיה, אבל בחייאת, בשיא הנימוס והעדינות, והאדיבות והג'נטלמניות:

איך לעזאזל אין לאסי גומה עמוד אצלך?!?!?! מה הוא, עז?

הבחור קאלט מרוכז, סקורר שכבש בכל הליגות, מג' ועד העל (השני מאז אביסידריס - לו דווקא יש עמוד ויקיפדיה!), פסגת חדרה וגאוות אולגה, הגולים שלו כל כך חשובים שהם הופכים לרינגטונים.

לטיפולך המהיר אודה, ולהלן עזרה קטנה:

אסי גומה בוחר - הגול שהכי אהבתי בכל ליגה.

עוד בנושא:

עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
בית"ר ירושלים - הפועל חדרה: סאבו, ערן לוי וסילבסטר בהרכב של גיא לוזון
הפועל חדרה: יונתן לוי הושאל לעונה אחת ממכבי חיפה

אסי גומה שחקן הפועל חדרה. ברני ארדוב
לא הבין מה הוא עושה בליגה ג'. אסי גומה/ברני ארדוב

ליגה ג': "החליפו אותי במחצית ואמרתי 'זהו, יכול להיות שאני פורש מכדורגל'"

"לא ידעתי מה אני עושה בליגה ג', אולי טעיתי, עוד לא בן 20, למה לא נלחמתי על המקום? אם ביום הזה היית אומר לי שיום יבוא ואשחק בליגת העל - מרוב שזו שטות, לא הייתי עונה"

19.3.2010, מ.ס. גבעת אולגה - בית"ר חדרה, 0:13

אנחנו יושבים על הטריבונה הקטנה שלצד מגרש האימונים של הפועל חדרה. השחקנים במקלחת, גומה בן ה-28 כבר אחרי. לצורך הגימיק - בחירת הגול שהוא הכי אוהב בכל ליגה - אני פותח מולו את דף השחקן שלו באתר ההתאחדות ועובר בזמן ל-2009/10. "אני זוכר אותם", הוא מבהיר שלצורך ראיון זה אין צורך בלפטופ, וכדי להוכיח נוקב בגולים. "שניים מול ג'סר, אחד קרית ים", וכו וכו'. "זה היה משחק, שבלי לזלזל, לא רציתי בכלל להיות שותף לו. באמצע העונה ירדתי מליגה א', הפועל חדרה, לאולגה מליגה ג'. בחדרה ניסו למנוע את המעבר אבל בסוף הסכימו, להשאיל, כי אני לא אהבתי את ההתנהלות במועדון. לא שיחקתי, לא ראיתי את עצמי מתקדם, ואמרתי 'חלאס, צריך לעבור'. במשחק הזה מול בית"ר חדרה שיחקתי רק במחצית הראשונה, כבשתי צמד וכשהחליפו אותי אמרתי 'זהו, יכול להיות שאני פורש מכדורגל'. לא ידעתי מה אני עושה בליגה ג', אולי טעיתי, עוד לא בן 20, למה לא נלחמתי על המקום? אם ביום הזה היית אומר לי שיום יבוא ואשחק בליגת העל - מרוב שזו שטות, לא הייתי עונה".

ליגה ב': "פנדל, ואני בשער. דפקתי כמה הטעיות, אבוחמיס בעט... לשמים!"

"איכשהו שמרתי על שער נקי, ונגמר, והמשכנו לליגה א'. זה היה המשחק החשוב ביותר בתולדות אולגה"

6.5.2010, מ.ס. גבעת אולגה - הפועל מגדל העמק, 3:4

פלייאוף, גמר המחוזות, בסוף הדרך ממתין כרטיס לליגה א'. גומה פתח על הספסל, ובדקה ה-37, בפיגור 2:1, נזרק אל הדשא. כמה דקות לאחר מכן כבר 3:1, ובדקה ה-44 החליפה אולגה שוער: משה אדרי נכנס אל בין הקורות. בדקה ה-45 צימוק ל-3:2, וגומה בעצמו התכבד לכבוש את השוויון הדרמטי בדקה ה-58. חכו-חכו. עשר דקות לאחר מכן אפרים טקה עשה 3:4 משוגע אבל השוער המחליף אדרי ספג אדום בדקה ה-75 אחרי הכשלה ברחבה. פנדל למגדל העמק, לאולגה אין חילופים ואין שוערים. אליך, אסי.

"מגיל צעיר אני אוהב לשחק בשער לפעמים, באימונים, לשנות אווירה. כשאדרי הורחק זה היה לי מאוד ברור - ניגשתי אליו, לבשתי את האפודה, שמתי את הכפפות. מוחמד אבוחמיס, היום בליגה הפלסטינית, התכונן לבעוט את הפנדל, ואני מולו. לי רעדו הרגליים כמו מטורף. דפקתי כמה הטעיות, אבוחמיס בעט... לשמים! עדיין 3:4. בדקות האחרונות הם ישבו עלינו, הגביהו, תפסתי, כדור חופשי פגע בחומה, בעיטות שרקו לידי. איכשהו שמרתי על שער נקי, ונגמר, והמשכנו לליגה א'. זה היה המשחק החשוב ביותר בתולדות אולגה".

ליגה א': "חודדה בא אליי ואמר 'אסי, תרים לי לראש', וידעתי שאני הולך לשבור את השער"

"ידעתי שאני הולך לשבור את השער. מסובב, למשולש, בום, חגיגות. מהיום ההוא ידעתי שנדרוס את הליגה, ובאמת עלינו ליגה בסוף העונה"

3.3.2017, הפועל איכסל - הפועל חדרה, 2:1

"ברור, איכסל", הוא לא מתבלבל. "זה משחק שהיתה הרגשה לפניו שלא משנה מה התוצאה, המאמן שלנו מומו ניסטל הולך הביתה. באנו למשחק בידיעה שאם לא מנצחים איכסל פותחים פער, ובכלל, מומו דיבר בעיתונות וזה היה נראה רע. נכנסנו לכפר, יריקות, במחצית מכות, 1:1". הוא כבש את השער עבור חדרה, כמובן. "בדקה ה-92 בעיטה חופשית לנו. אלירן חודדה בא אליי, אומר לי 'אסי, תרים לי לראש, אני נותן גול'. אמרתי לו 'אסי, אין בעיה', וידעתי שאני הולך לשבור את השער. מסובב, למשולש, בום, חגיגות. מהיום ההוא ידעתי שנדרוס את הליגה, ובאמת עלינו ליגה בסוף העונה".

באותה העונה הוא קנה את העסק, חנות ומעבדה לטלפונים ומחשבים. "הבחור נקלע לחובות בהימורים וידעתי שזה עסק טוב אז קפצתי על זה. לא היה לי מושג מה זה, אבל תמיד אהבתי טלפונים. היום יש לי עובד, ואני מעדיף להתעסק עם השירות ולא עם התיקונים עצמם. לא אוהב להיכנס לברגים ומברגים. אני מגיע לפעמים בין אימונים, כשאין אימון ערב ישר נוסע לחנות. בשבוע שעבר היה חג במגזר, והעובד שלי לא יכול היה להגיע - אז במשך שלושה ימים, בזמן אימון הבוקר תליתי על דלת החנות שלט "נפתח ב-12:00", ואחרי האימון מיד הייתי רץ לשם. אין מה לעשות, אני לא יכול לאכול את כל העולם".

אסי גומה, שחקן הפועל חדרה. יוסי ציפקיס
אסי גומה חוגג בליגה הלאומית/יוסי ציפקיס

ליגה לאומית: "זרקתי סריה של קללות, לעבר כל מי שאמר 'אסי לא מתאים, לא חזק, לא מהיר'"

"הגענו למשחק מול נשר במצב נוראי ואני ספציפית עם טונות של משקל על הכתפיים. כל העיר דיברו וליכלכו, 'אתם לא מספיק טובים ללאומית', ועליי אמרו 'מה שטוב לליגה ב' ולליגה א' לא טוב לליגה הזו"

26.9.2017, הפועל חדרה - עירוני נשר, 3:4

"אני רוצה לבחור שני משחקים, לא מצליח להחליט".

קיבלת. נתחיל בראשון.

"הגענו למשחק מול נשר במצב נוראי ואני ספציפית עם טונות של משקל על הכתפיים. כל העיר דיברו וליכלכו, 'אתם לא מספיק טובים ללאומית', ועליי אמרו 'מה שטוב לליגה ב' ולליגה א' לא טוב לליגה הזו'. ואני באמת לא נתתי גול עד אז. וכולם אומרים 'צריך להביא חלוץ, אסי לא טוב לרמה הזו, אסי פה, אסי שם'. ואני אחד ששומר בלב עד שאני מתפוצץ. ניסו הכניס אותי בדקה ה-59, 2:1 לנשר". אחרי כמה דקות הוא כבר עשה 2:2, ועלי חטיב הפך, 2:3, אבל עלי כנאנה השווה ל-3:3 בדקה ה-87. "קרן אחרונה, דקה 93, אוטוטו שריקה, כולנו בהרגשה שאם לא מנצחים את נשר החלשה אנחנו יורדים ליגה. עלי הרים קרן, התרוממתי, נגחתי, 3:4, השופט שורק לסיום. ואני רץ לעבר הקהל, מוריד חולצה, זורק אותה, ומתחיל לקלל אנשים ביציע. זרקתי סריה של קללות, לעבר כל מי שאמר 'אסי לא מתאים, לא חזק, לא מהיר'".

והשני?

ברור. משחק העלייה. 21 במאי, נצרת עילית מארחת את חדרה שתלויה בעצמה. ניצחון, והיא בליגה הבכירה אחרי 39 שנות היעדרות. "הגעתי אל המשחק הזה בבצורת של ארבעה חודשים. כלום לא נכנס. חשבתי שכבר עשיתי משהו לא טוב, שנתפס בי משהו, לא הגיוני. אני משחק, פותח, הכול הולך לקורה, למשקוף, מעל השער. במשחק האחרון כבר לא האמנתי שאתן גול. זה היה סבל כמו שלא הרגשתי בחיים. ואז, בדקה ה-18, כבשתי את השער שהעלה את חדרה לליגת העל. ואיזו התפרצות..."

אסי גומה שחקני הפועל חדרה חוגגים ניצחון על הפועל תל אביב. שלומי גבאי
ואז הגיע הרגע הזה. אסי גומה חוגג אחרי השער נגד הפועל תל אביב/שלומי גבאי

ליגת העל: "ידעתי עוד לפני שהכדור הגיע, 'אני הולך לדפוק סיבוב ובעיטה', לא משנה מה"

"אני בן אדם שיודע לפרגן ולכבד, אבל יודע לתת בראש כשצריך. קמתי ואמרתי להם 'רק חסר שלפני המשחק מולם עוד תמחאו להם כפיים', ויצאתי לחדר ההלבשה"

25.8, הפועל חדרה - הפועל תל אביב, 1:2

"היינו פה", הוא מצביע לעבר גדר. "אימון מסכם לקראת המשחק מול הפועל, הראשון שלנו בליגת העל, עושים שחרור, ואני לא אנקוב בשמות אבל כמה שחקנים התחילו לדבר. 'איזה חלוץ עומר דמארי', 'איזה מהיר אחמד עאבד', 'זיקרי הזה - אי אפשר לעצור אותו'. שתקתי שלוש דקות, וזה המשיך, עד שאכלתי את הסיבוב. אני בן אדם שיודע לפרגן ולכבד, אבל יודע לתת בראש כשצריך. קמתי ואמרתי להם 'רק חסר שלפני המשחק מולם עוד תמחאו להם כפיים', ויצאתי לחדר ההלבשה".

"איך שעלינו למגרש ביום המשחק אמרתי למנשה זלקה שלנו, 'יש ריח טוב במגרש'. היה ריח של ניצחון. 1:1, גוטליב הורחק, ובדקה ה-73 ניסו הכניס אותי. אחרי כמה דקות בעיטה חופשית, הרגליים מגרדות, ובסוף אני בועט כמו מרגל לפינה של השוער, עוצר בקלות. ואז, דקה 88, שתי טעויות בהגנה של הפועל, הכדור התגלגל אליי. ידעתי עוד לפני שהכדור הגיע, 'אני הולך לדפוק סיבוב ובעיטה, לא משנה מה'. הכדור הגיע, הרגשתי את הבלם בגב, לקחתי סיבוב ובעטתי. נפלתי וראיתי את ינקו קם והייתי בטוח שהוא הולך להעיף את הכדור, ופתאום הכדור מאחורי הקו. גול ניצחון בליגת העל - וואיי, וואיי, וואי..."

למה הגעת לליגת העל כל כך מאוחר?

"אתה מחזיר אותי שנים אחורה. הצעה אף פעם לא היתה, אבל כבר כמה פעמים ביקשו ממני לבוא למבחנים. הפועל חיפה, מכבי נתניה, ועוד. אבל למבחנים אני לא הולך. אני מעדיף לפרוש מכדורגל. זה חוק אצלי. למבחנים במכבי תל אביב, למשל, אני אגיע ברגל. אבל רק לגדולות. כל מני סוכנים שסידרו לי מבחנים, הייתי עונה להם 'כשיהיה חוזה, תקראו לי לחתום'. למבחנים אני לא בא - לא מאמין בזה. אני צריך להרגיש שבאמת רוצים אותי. מה אני אעשה במבחנים עם 40 שחקנים? עד שאקבל ביטחון ינפו אותי".

הערב הוא מול קבוצה גדולה.

orenjos@walla.co.il

אסי גומה שחקן הפועל חדרה. ברני ארדוב
אסי גומה/ברני ארדוב
שחקן הפועל חדרה אסי גומה. באדיבות המצולם, מערכת וואלה!
אסי גומה/מערכת וואלה!, באדיבות המצולם
שחקן הפועל חדרה אסי גומה. באדיבות המצולם, מערכת וואלה!
אסי גומה בחנות/מערכת וואלה!, באדיבות המצולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully