וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשעיה המקלה של תומאס והאוול: תוצאה של עסקת טיעון

3.9.2018 / 10:43

הסנטר החדש של הפועל ירושלים, שהושעה לשלושה חודשים על ידי WADA ישראל, ינחת בארץ אחרי עסקת טיעון: "אין אפשרות לערער על ההחלטה". ייאלץ להתאמן לא במסגרת הקבוצה. הסנטר ששוחרר הגיע לעסקה דומה מול פיב"א העולמית

ברני ארדוב

שחקן הפועל ירושלים טיישון תומאס ינחת ביממה הקרובה בישראל אחרי שאתמול (ראשון) התקבל ב-WADA ישראל פסק דין בעניינו לפיו השחקן יושעה לשלושה חודשים מהמגרשים בעקבות הימצאות של חומרים אסורים בדמו במשחק גמר הפיינל פור. ההרחקה של תומאס היא מרגע ההודעה על השעייתו, בסוף חודש יולי, כך שיוכל לחזור ולשחק במפעלים השונים בסוף אוקטובר, מעט פחות מחודש אחרי תחילת העונה. ההחלטה תקפה על כל המסגרות השונות של פיב"א, כך שלא יוכל לשחק בליגת האלופות ובליגה, והוא גם לא יוכל לערוך אימונים רשמיים במסגרת הקבוצה, ויתאמן בצד לבדו, או לאחר האימונים.

שחקן הפועל ירושלים טיישון תומאס. אתר רשמי הפועל ירושלים, אתר רשמי
כולם יידרשו להמתין קצת. ממש קצת. תומאס/אתר רשמי, אתר רשמי הפועל ירושלים

לוואלה! ספורט נודע כי ההחלטה לגבי תומאס, וכן ההחלטה לגבי ריצ'רד האוול, שהורחק על ידי פיב"א העולמית שלקחה את התיק מ-WADA, היא תוצאה של עסקת טיעון בין הצדדים. "אין אפשרות לערער על ההחלטה מצד אף גוף", מספר היום לוואלה! ספורט עורך הדין של WADA ישראל כרמל נפתלי, "עסקת טיעון זה מונח מהדין הפלילי, אך אפשר לומר שיש סוג של עסקה שמקובלת על כל הצדדים, ולכן זאת החלטה סופית".

עוד נודע לוואלה! ספורט כי ב-WADA התרצו לתת עונש קל באופן משמעותי מההרחקה לארבע שנים שניתנה לסוני ווימס, אמאדי אנג'איי ויינסי גייטס בעונה שעברה, לאחר שראו כי העונש אינו תקף באף מדינה אחרת מלבד ישראל, וכי בפיב"א לא מגבים אותם, "פשוט מאוד - הם הבינו שאם יישרו קו עם העולם, יספרו את ההחלטות שלהם", מספר גורם המעורה בפרטים, "כשעלה הרעיון לעסקה, הם הבינו שיכול להיות פה מצב בו הם יצאו בסדר גם מול אנשי הכדורסל שמתנגדים נחרצות לעונשים בנושא".

תומאס (24, 2.03) היה הזר הראשון שנחת בעונה שעברה בהפועל חולון, והעמיד במהלך העונה ממוצעים של 10 נקודות ו-4.9 ריבאונדים במעט פחות מ-22 דקות. עם זאת, במפגשים הישירים מול הפועל ירושלים היה טוב יותר ותרם 13.7 נקודות ו-6.2 ריבאונדים.

קודם לכן שיחק בקרמונה האיטלקית וירד איתה לליגת המשנה כשהוא רושם 9.1 נקודות ו-7 ריבאונדים בממוצע למשחק. תומאס הוא יליד לאס וגאס ששיחק במשך שלוש עונות באוניברסיטת יוסטון כשבעונתו השלישית קלע 15.4 נקודות והוסיף 8.1 ריבאונדים למשחק. דווקא אז בחר לשבת שנה בחוץ ולהצטרף לאוניברסיטת אוקלהומה לשנתו האחרונה בה רשם 11.6 נקודות ו-6.5 ריבאונדים למשחק. לאחר שלא נבחר בדראפט שיחק עם אורלנדו בליגת הקיץ וחתם בקבוצת מידלדויטשר מהליגה הגרמנית הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully