וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: רפאל נדאל ודומיניק תים ייפגשו ברבע הגמר, גם סרינה שם

השור ממאיורקה (1) הכניע את בסילאשווילי 3:6, 3:6, 7:6 (6), 4:6, בשלב הבא ממתין לו האוסטרי (9), שגבר על אנדרסון 5:7, 2:6, 6:7 (2). סרינה שמטה מערכה ב-0:6, 6:4, 3:6 על קאנפי

דומיניק תים טניסאי אוסטרי. AP
סוף סוף הוא רושם הישג גדול גם בטורניר גרנד סלאם שהוא לא רולאן גארוס. תים/AP

שלב שמינית הגמר של אליפות ארצות הברית הפתוחה יצא הערב (ראשון) לדרך, כשבמוקד, העפילו רפאל נדאל, דומיניק תים וסרינה וויליאמס לרבע הגמר. גם ג'ון איזנר, חואן מרטין דל פוטרו, סלואן סטיבנס ואנסטסיה סבסטובה עלו לרבע הגמר.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
לאט ובטוח. נדאל/רויטרס

גברים

רפאל נדאל (1, ספרד) - ניקולוז בסילאשווילי (גאורגיה) 3:6, 3:6, 7:6 (6), 4:6

השור ממאיורקה נאלץ לעבוד קשה מאוד בסיבוב השלישי לפני שניצח את קארן חצ'אנוב, וגם הפעם גילה סימני שבירה. המדורג ראשון קיווה בוודאי לשחזר את המפגש הראשון שלו עם הגאורגי (0:6, 1:6, 0:6 ברולאן גארוס של השנה שעברה), אך גילה הרבה אופי, ניצח את שובר השוויון במערכה השלישית ועשה לנדאל חיים קשים. אלא שהפייבוריט הגדול התאושש, השיג שבירה מהירה בתחילת המערכה הרביעית, ודאג לסגור עניין. לראשונה מאז 2011, נדאל מעפיל לרבע הגמר לפחות בכל ארבעת הגרנד סלאמים. בשלב הבא מול דומיניק תים (9) זה כבר עתיד להיות סיפור אחר לגמרי, שכן האוסטרי ניצח את המדורג ראשון שלוש פעמים בעבר, כולל במאסטרס האחרון במדריד.

דומיניק תים (9, אוסטריה) - קווין אנדרסון (5, דרום אפריקה) 5:7, 2:6, 6:7 (2)

לראשונה בקריירה שלו הצליח האוסטרי בן ה-24 לעלות לרבע גמר טורניר גרנד סלאם שאינו רולאן גארוס. הוא עשה את זה בצורה מרשימה במיוחד עם ניצחון בשלוש מערכות מול פינליסט השנה שעברה ופינליסט ווימבלדון קווין אנדרסון. תים נזקק לשעתיים ועוד 40 דקות על מנת להשלים ניצחון ענק מבחינתו מול המדורג חמישי בעולם במשחק שסיים עם נתונים נהדרים של 41 ווינרים לעומת 13 שגיאות לא מחויבות בלבד כשהוא מוסיף לכך גם 7 אייסים, בעוד אנדרסון משיג 40 ווינרים אבל גם מבצע 27 שגיאות לא מחויבות. תים היה לאוסטרי הראשון שמגיע לרבע הגמר בארצות הברית מאז 1996.

חואן מרטין דל פוטרו (3, ארגנטינה) - בורנה צ'וריץ' (20, קרואטיה) 4:6, 3:6, 1:6

הארגנטינאי הבלתי נלאה שזכה בטורניר אי שם ב-2009 עדיין לא שמט מערכה והמשיך בכושר הנהדר גם נגד הכוח העולה מקרואטיה. צ'וריץ', שרשם את הישג השיא שלו בגרנד סלאמים עם עצם ההעפלה לשמינית הגמר, לא עשה לדל פוטרו חיים קלים אבל אחרי ההפסד במערכה הראשונה, הוא הלך והתעייף והארגנטינאי ניצל זאת כדי לסגור עניין אחרי טיפה יותר משעתיים. ברבע הגמר ממתין לדל פוטרו ג'ון איזנר (11).

ג'ון איזנר (11, ארצות הברית) - מילוש ראוניץ' (25, קנדה) 6:3, 3:6, 4:6, 6:3, 2:6

האמריקאי גבה הקומה, שעבד קשה מאוד בסיבוב השני והתקשה גם בסיבוב השלישי, לא ליקק דבש גם נגד יריבו הקנדי. ראוניץ', שהודח בשמינית הגמר בכל שלושת הביקורים הקודמים שלו בפלאשינג מדו, פתח טוב יותר וניצח 3:6 במערכה הראשונה. איזנר החזיר עם ניצחון 3:6 משלו וניצח במערכה הבאה 4:6, אבל הקנדי כפה מערכה מכרעת עם 3:6. שם, האמריקאי החליט שזה הספיק לו ושיחזר למעשה את הישג השיא שלו בגרנד סלאם הביתי - רבע הגמר מ-2011, עם 2:6 במערכה האחרונה ומפגש עם דל פוטרו (3) ברבע הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלינה סביטולינה, טניסאית אוקראינית. AP
תעשה את הדרך לרבע הגמר? סביטולינה/AP

נשים

סרינה וויליאמס (17, ארצות הברית) - קאיה קאנפי (אסטוניה) 0:6, 6:4, 3:6

לאחר שלא ריחמה כלל על אחותה ונוס עם 1:6, 2:6 בסיבוב השלישי, עשתה האמריקאית צעד נוסף אל עבר זכייה בטורניר בו לא זכתה מאז 2014 וכעת מאזנה מול קאנפי עומד על 0:5. הפייבוריטית פתחה בסערה וסגרה מערכה ראשונה מושלמת על 0:6 בחלוף 18 דקות בלבד. אלא שקאנפי לא נבהלה, שברה מיד בפתיחת המערכה השנייה, גילתה הרבה אופי וכפתה סט שלישי ומכריע. הפעם סרינה היא זו שפתחה טוב יותר עם שבירה שהעלתה אותה ל-0:3, ומשם האסטונית כבר לא הצליחה לחזור. בשלב הבא תפגוש וויליאמס את קרולינה פלישקובה.

קרולינה פלישקובה (8, צ'כיה) - אשלי בארטי (18, אוסטרליה) 4:6, 4:6

האוסטרלית בת ה-22 שכבר קבעה את הישג השיא שלה בגרנד סלאמים עם עצם ההעפלה לשמינית, וכעת המסע היפה שלה מגיע לסיומו. הצ'כית, שהגיעה עד גמר הטורניר ב-2016, עשתה את המוטל עליה ותפגוש ברבע הגמר את סרינה.

סלואן סטיבנס (3, ארצות הברית) - אליס מרטנס (15, בלגיה) 3:6, 3:6

השתיים נפגשו לפני מספר שבועות בסינסינטי למפגש הראשון בינהן, והבלגית הצליחה להפתיע ולהמשיך בשנת הפריצה שלה. אחרי שקבעה שמינית גמר ברולאן גארוס וגם בארצות הברית, היא נאלצה להפסיק את הריצה נגד האמריקאית, שהגיעה עד הגמר בפריס, ועשתה צעד נוסף אל עבר שמירה על התואר אחרי קצת פחות משעה וחצי. אנסטסיה סבסטובה (19) מחכה לסטיבנס בשלב הבא.

אלינה סביטולינה (7, אוקראינה) - אנסטסיה סבסטובה (19, לטביה) 6:3, 1:6, 6:0

הלטבית הפתיעה את האוקראינית, שלראשונה לא הצליחה לעבור את שלב שמינית הגמר בטורניר גרנד סלאם. מדובר ברבע גמר ראשון בקריירה עבור סבסטובה, שהשיגה שבירה מוקדמות במערכה הראשונה כדי לנצח 3:6. האוקראינית לא ויתרה לה, ושברה אותה מוקדם גם כן במערכה השנייה בדרך ל-1:6 ולמערכה מכרעת, אך שם הלטבית השתלטה על העניינים וניצחה 0:6 אחרי 22 דקות והרשימה בדרך למפגש עם סלואן סטיבנס (3) ברבע הגמר.

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
משחק הפכפך. סרינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully