וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זר כן יבין זאת: על ההפסד במשחק פתיחת העונה של בית"ר ירושלים

28.8.2018 / 7:00

בית"ר הובסה במשחק פתיחת העונה, אך הרוויחה בחזרה את המותג. חוגג: "כואב ומאכזב, אבל נגיע למקומות שאנחנו רוצים להגיע אליהם". ערן לוי וסילבסטר עשויים לפתוח נגד חדרה. שחקנים על החלוץ הסלובקי: "הוא כבוי, אסור שירגיש ככה"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. משה חוגג נכנס לטירוף שנקרא בית"ר ירושלים

במסיבת העיתונאים בה הוצג משה חוגג באופן רשמי כבעלים של בית"ר ירושלים, הוא סיפר על הרגע בו נכנס לקבוצת הפייסבוק של אוהדי הקבוצה בשם "זר לא יבין זאת". חוגג טען שבאותו הרגע הוא הבין את עוצמת המועדון ועד כמה בית"ר היא הרבה יותר ממועדון כדורגל. חוגג הפך כבר לחבר בקבוצה ואתמול (שני) לאחר המשחק פרסם פוסט משלו בכדי לנחם את הקהל, כשרשם: "כואב ומאכזב מאוד, אבל עוד יהיו ימים יפים, אין לי ספק. הקבוצה תתחבר, תתחזק ותגיע למקומות שאנחנו רוצים. מצדיע לקהל שאחרי אכזבה כזו עודד גם אחרי השריקה. מצמרר. תודה לכם".

חוגג אמנם ניסה לעודד את הקהל, אבל הפנים שלו בסיום המשחק אמרו הכל. הוא כל כך חיכה למשחק הזה ורצה להתחיל ברגל ימין. הוא דיבר בימים האחרונים בהשתאות על כך שמעל 8,000 אוהדים הבטיחו את מקומם באצטדיון והעיניים שלו בהקו כשנכנס למושבה וראה את היציעים מלאים בצהוב-שחור. הוא פשוט נכנס לטירוף הזה שנקרא בית"ר ירושלים והאמין שהסחף של השבועיים האחרונים יביא גם את הנקודות במשחק הפתיחה.

בפועל, אחרי שהכל יירגע והוא ייקח מספר ימים למחשבה, הוא יבין כי ההפסד הזה לא היה כל כך נורא. בשבועיים הוא הפך את בית"ר למועדון הכי מעניין, מסקרן ומסוקר בישראל. הוא הפיח תקוה חדשה באוהדים לכך שיש עתיד, החתים שחקנים שמשלמים עבורם כרטיס, נתן לקהל את הביטחון שמי שיהיו טובים יקבלו חוזים גם לשנים הבאות, ושבית"ר סיימה להיות תחנת מעבר למכבי תל אביב ולהפועל באר שבע. הוא פשוט החזיר את הקבוצה למרכז הבמה ולמרכז התחרות והחזיר את המותג לחיים. תוצאות? אמנם חוגג ואוחנה הצהירו כי הם לא מוותרים על העונה הזאת, וזה יפה לבאז ולמכירת מנויים, אך ריאלית, בעונה שההכנות אליה החלו ב-15 באוגוסט, גם כרטיס לאירופה יהווה הישג.

עוד בנושא:

עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
גיא לוזון: "זה היה משחק מעודד, מכבי פתח תקוה בקושי עברה את החצי"
ליגת העל: מכבי פתח תקוה הביסה 1:4 את בית"ר ירושלים

מאמן בית"ר ירושלים גיא לוזון. ברני ארדוב
יצטרך להביא תוצאות. גיא לוזון/ברני ארדוב

2. לקיץ הקשה יש מחיר, ובית"ר תשלם עליו

מקצועית, רק אחרי הפגרה יוכלו במועדון להתחיל לנתח איפה באמת יש בעיות. ההכנה של בית"ר לעונה הייתה קטסטרופלית: שחקנים היו עם הראש באדמה ובשלב מסוים, האסיפות של גיא לוזון הפכו לצרחות וגערות של מאמן מול שחקנים שלא בא להם להגיע בכלל לבית וגן. אפילו הוא באיזשהו שלב התייאש והפסיק לעשות אסיפות עד שחוגג רכש את המועדון. עדיין, לקיץ הזה יש מחיר: לקבוצה חסר כושר, חדות, תיאום, וסביר להניח שהיא עוד תשלם על זה, לפחות במשחקים הראשונים.

ברמה הספיציפית נשמעה אתמול ביקורת על חלק מהשחקנים והמאמן, אך עד שהקבוצה לא תעבור את השלב הראשון שיסתיים אחרי הפגרה זה לא יהיה הוגן לבקר אף אחד. אז איתמר ניצן יכול היה לעשות יותר בשערים שספג ושחקני ההגנה היו יכולים להיות יותר מרוכזים, הקישור יכול היה לעזור יותר וגם סביב הסיפסול של יקוב סילבסטר וטל כחילה ישנם סימני שאלה גדולים. ועדיין, זה מוקדם. גיא לוזון בעצמו יודע שבסופו של דבר, גורלו יהיה תלוי אך ורק בתוצאות. הניצחון הראשון של לוזון יצטרך לבוא כבר במשחק הקרוב נגד הפועל חדרה בטדי, אחרת הלחץ יתחיל לבעבע. ניצחון על חדרה ייתן ללוזון הרבה שקט לפגרה הקצרה בכדי לחבר את הרכש שהגיע ויגיע לקבוצה.

עוד באותו נושא

גיא לוזון: "זה היה משחק מעודד, מכבי פתח תקוה בקושי עברה את החצי"

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים יקוב סילבסטר מאוכזב. יוסי ציפקיס
"הוא החלוץ הטוב בארץ". יקוב סילבסטר/יוסי ציפקיס

3. מצב הרוח הירוד של יקוב סילבסטר

בקבוצה ייקחו יום-יומיים על מנת להירגע, אך יודעים שהסגל עדיין לא הושלם. בקבוצה אמורים להגיש הצעות על מועמדים זרים לעמדת המגן השמאלי ובמקביל לא פוסלים את האופציה של אופיר דוידזדה, על אף העלויות הגבוהות. במקביל, סגל הקבוצה יעובה בעוד שני שחקנים לפחות, אחד מהם שחקן התקפה. אם יצורף מגן שמאלי זר, בית"ר תצטרך להחליט את מי מהזרים לשחרר, ז'אורז'יניו או קרלוס קוויאר. שחקנים בקבוצה סיפרו על מצב רוח ירוד מצידו של יקוב סילבסטר, ואמרו: "הוא החלוץ הכי טוב בארץ, הוא כבוי, אסור שהוא ירגיש ככה". אריק סאבו צפוי לשחק כמגן ימני נגד הפועל חדרה כאשר ערן לוי או יקוב סילבסטר צפויים לפתוח ב-11 ואולי אף שניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully