וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטר פולנסקי, שעלה כלאקי לוזר לכל טורנירי הגרנד סלאם: "אני טוב בזה"

הקנדי קבע היסטוריה כשהפך לטניסאי הראשון אי פעם שנכנס לכל טורנירי הגרנד סלאם בשנה אחת כלאקי לוזר ואמר: "התהליך הזה היה מורט עצבים וקשה". ישחק מול סשה זברב בסיבוב הראשון

פטר פולנסקי טניסאי קנדי. GettyImages
פטר פולנסקי/GettyImages

אחד הסיפורים המוזרים של השנה בטניס העולמי הוא פטר פולנסקי. הקנדי בן ה-30, שמדורג במקום ה-122 בעולם, הפך ביום שישי לטניסאי הראשון בהיסטוריה שמצליח לעלות לכל ההגרלות הראשיות בטורנירי גרנד סלאם בשנה אחת כלאקי לוזר. כלומר, הוא הפסיד בסיבוב השלישי והמכריע של כל טורניר מוקדמות, אבל הצליח לזכות בכרטיס הנכסף להגרלה הראשית בשל פרישה של שחקן אחר. למרות זאת, הוא לא הצליח לעבור את הסיבוב הראשון באף אחד מהמקרים הללו.

יש לציין שבטורנירי גרנד סלאם שינו את שיטת חלוקת הכרטיסים ללאקי לוזרים, כך שמתקיימת הגרלה בין כל המפסידים בסיבוב המכריע על סדר הכניסה לטורניר. בעבר, העניין הוכרע על ידי הדירוג של הטניסאים במוקדמות. כלומר, המדורג גבוה ביותר שהודח בסיבוב השלישי במוקדמות היה הראשון בסדר להיכנס לטורניר במקרה של פרישה וכן הלאה. אבל כדי למנוע מצב בו המדורגים הבכירים במוקדמות לא מתאמצים בסיבוב השלישי במקרה שהם יודעים על פרישה מההגרלה הראשית, השיטה שונתה והפכה להגרלה עיוורת. כך יצאה שפולנסקי הוגרל ראשון באוסטרליה ולאחר מכן שני ברולאן גארוס ואז שבר את השיא כשהצליח להיכנס גם לווימבלדון כלאקי לוזר.

ביום שישי האחרון הוא הפסיד 7:5, 1:6, 6:3 לדונלד יאנג האמריקאי בסיבוב המוקדמות השלישית, אבל שעות מאוחר יותר הוא נצפה מרים את ידיו באושר כשיצא ממשרדי הטורניר והתבשר ששוב קיבל כרטיס חופשי להגרלה הראשית. "לפני המשחק שמעתי ששחקן אחד פרש, אבל אי אפשר לדעת אם זה יעזור לך וגם אסור לחשוב על זה במהלך המשחק", אמר פולנסקי לאתר ה-ATP, "זה יהיה אידיוטי לחשוב על זה במהלך משחק. חסמתי את זה ואז אחרי המשחק התחלתי לחשוב על זה שאני שוב צריך לעבור את כל התהליך וההמתנה וכמה שזה מורט עצבים. בסופו של דבר די ידעתי שזה יקרה, אבל זה היה מורט עצבים בכל אופן".

עוד בנושא:
רפאל נדאל יוצא לדרך מול דויד פרר, גם סרינה והאלפ משחקות
בואו לעקוב אחרי העמוד המתחדש של וואלה! ספורט באינסטגרם

סשה זברב טניסאי גרמני. AP
פולנסקי יפתיע אותו? זברב/AP

יש לציין כי באליפות ארצות הברית, בניגוד לשאר הגרנד סלאמים, השיטה עדיין מתעדפת את ארבעת המדורגים הבכירים במוקדמות כך שהם הארבעה הראשונים שנכנסים לטורניר. כשהתברר שפאבלו קואבס וג'ארד דונלדסון פרשו, שני מקומות נפתחו. ברגע שזה קרה, הוגרלו פולנסקי, לורנצו סונגו, רובן במלמנס וניקולא מאהו. ההגרלה מתנהלת כך שכל אחד מהטניסאים מקבל מספר ואז הוא שולף כדור מתוך ערימה כשעיניו מכוסות.

"שלפתי את הכדור ברגע שהמשחק של קרוגר נגמר (זה היה המשחק האחרון במוקדמות). רציתי לקחת את הגורל לידיים שלי. ברולאן גארוס ובווימבלדון לא השתתפתי בהגרלה הזו, לא הייתי שם. היום חשבתי שזו הפעם האחרונה של השנה וכבר הצלחתי שלוש פעמים, אז אולי יילך לי גם הפעם. הוצאתי את הכדורים ושלפתי את המספר שלי ראשון. השני היה סונגו, אני טוב מדי בזה".

פולנסקי המשיך ואמר: "בפעם האחרונה ששיחקתי בהגרלה הראשית באליפות ארצות הברית זה היה ב-2009 וב-2010. הפסדתי בסיבוב המוקדמות האחרון חמש פעמים, כולל בשנה שעברה ומעולם לא הצלחתי לזכות בכרטיס החופשי. זה טורניר נהדר ואני משחק ממש טוב. אני מתחיל מול סשה זברב ביום שלישי ויש סיכוי שאקבל משחק בסשן לילה, אז זה ממש מגניב. אני מרגיש טוב עם המשחק שלי, אז למה שלא אעשה קצת נזק? יש הרבה נקודות ופרס כספי גדול ואני מרגיש נהדר. בדיוק חגגתי 30, אבל זה 30 צעיר. אני חושב שבשנה שעברה שיחקתי את הטניס הכי טוב בחיים שלי, אבל אני משחק אפילו טוב יותר השנה. היה לי קיץ טוב ואני מקווה להמשיך להשתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully