וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגג: "החל מהיום הדת לא מהווה פקטור בבחירת שחקנים בבית"ר"

22.8.2018 / 18:45

הבעלים החדש של בית"ר ערך מסע"ת ראשונה: "בית"ר היא לא מועדון גזעני, והאוהדים שלה לא גזענים. אם יהיה דבר כזה, אדע לטפל בזה". על המטרות: "רוצים להיות אלו שקונים ולא משביחים שחקנים"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

עידן משה חוגג בבית"ר ירושלים יצא אמש (שלישי) באופן סופי לדרך, לאחר שהמועדון עבר רשמית לידי הבעלים החדש. היום קיים חוגג מסיבת עיתונאים חגיגית ובה הוא דיבר על החזון שלו, כיצד ירצה לראות את המועדון הצהוב-שחור בעתיד ומסע הרכש המרשים שביצע בימים האחרונים, במסגרתו צורפו לקבוצה מאור בוזגלו, ערן לוי, אפונסו טיירה וטל בן חיים.

עוד בנושא:

בית"ר מודאגת למרות מבול ההחתמות: השחקנים לא בכושר, הזרים בערפל
בית"ר ירושלים: לוי, בוזגלו וטיירה חתמו, המועדון עבר רשמית לידי חוגג
פורסמו מועדי המשחקים במחזור השני: בית"ר מול חדרה ביום שני
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג לצד אלי אוחנה. קובי אליהו
משה חוגג מוצג עם אוחנה/קובי אליהו

משה חוגג דיבר על הסיבה שבגללה הגיע לבית"ר: "אני נשאל בשבועות האחרונים - למה? אנסה לשתף אתכם בסיבות שהגעתי למועדון. ראשית, יש לי אהבה גדולה למשחק. אני אוהב כדורגל, חולה כדורגל, יש לי תשוקה אליו. למה מועדון כמו בית"ר ירושלים ולמה עכשיו? בשנה האחרונה עברה עליי תקופה מעניינת שבה אחרי כישלונות חוויתי הצלחות גדולות והגשמתי לא מעט חלומות. ומאז קרו דברים מעניינים. שאלתי את עצמי מה הלאה, מה עכשיו. אני ושותפיי מצאנו את עצמנו מגיעים למשרד בבוקר אחרי שהגשמנו מטרות וחיפשנו מטרה חדשה, הדלק נעלם. אם מגיעים בלי דלק ומניע למקום העבודה, אי אפשר לעשות אותה כמו שצריך, ככה זה בכל תחום".

"הגעתי למסקנה שמטרה שמרתקת אותי היא שינוי חברתי, לתת בחזרה ולהשפיע על אנשים. בית"ר ירושלים משלבת בצורה מדהימה בין אהבה למשחק ויכולת לגעת באנשים. היא גם נמצאת בנקודה בה היא צריכה מישהו שיבוא וינסה להוביל אותה קדימה. ההזדמנות הגיעה, ניצלתי אותה, רכשתי את המועדון פורמלית אתמול. אני מגיע למועדון בסיטואציה מעניינת ומאתגרת. הלב שלי הוא במקום הנכון ולכן אני חושב שבסיטואציה כזאת, אם המטרה של כולם היא להפוך למועדון גדול ומצליח ומוביל, אין שום סיבה שלא נצליח. אני לא מפחד בכלל מהאתגר".

"ספורט זה אמצעי מדהים לחינוך. כששיחקתי כדורגל בבאר שבע המאמן אמר ששחקן גדול לא אהיה, אבל שיצא ממני משהו, כי עבדתי קשה. אם נצליח לחנך את שחקני הנוער שלנו ככה זה יתבטא. ראיתי שיש קבוצה בפייסבוק בשם "זר לא יבין זאת". רק כשנכנסתי אליה הבנתי שבית"ר זה הרבה יותר ממועדון כדורגל. חשוב לזכור שעם עוצמה גדולה מגיעה אחריות מאוד גדולה. אנחנו צריכים לעשות את הכל בסבלנות, בלי זעזועים מיותרים על ההתחלה".

"המועדון הזה חייב להיות מוביל בכדורגל הישראלי. לא יכול להיות מועדון שמשביח שחקנים ומוכר אותם לקבוצות גדולות אחרות. הוא צריך להיות זה שקונה ולא מוכר כאג'נדה. מועדון שצריך להתמודד על כל התארים ולעשות את זה בצורה מכובדת. כדי לעשות את זה, צריך להתחיל הליך. הוא לא יסתיים מחר בבוקר, אלא רק יתחיל. צריך להיות סבלניים".

עוד באותו נושא

בית"ר מודאגת למרות מבול ההחתמות: השחקנים לא בכושר, הזרים בערפל

לכתבה המלאה
שחקני בית"ר ירושלים ערן לוי, טל בן חיים. קובי אליהו
שחקני הרכש הטריים. בן חיים עם ערן לוי/קובי אליהו

"חואן לאפורטה מברצלונה הסביר לי על השינוי בין מועדוני הנוער בישראל ובמדינות האחרות. הוא אמר לי שבישראלי המטרה היא להשיג תוצאות, ובמדינות אחרות המטרה היא לייצר שחקנים לבוגרים. הדרך יותר חשובה מהתוצאה בגילאי הנוער. אנחנו נשקיע יותר כספים במחלקת הנוער, בתשתיות ובצוות. לגבי השדרה הניהולית: הייתה פה אסטרטגיה שונה ממה שהייתה לי בחברות שלי. זה משהו שאני מתחיל לשנות. מועדון רציני וחזק חייב שדרה ניהולית מא' עד ת'. לאט לאט נגדל ונהיה יציבים וחזקים. אני הודיתי לאלי טביב אחרי מו"מ גמיש ומהיר. הוא השאיר לי שלד טוב, גם בשחקנים אבל בעיקר בהיבט היו"ר והמאמן.

אני מרגיש שיש לי מזל גדול עם אלי אוחנה וגיא לוזון, כולנו משדרים על אותו גל. הערצתי את אלי כשהייתי ילד והוא ראוי להערצה גם היום. הוא הרבה מעבר לשחקן עבר אגדי. האהבה שלו למועדון והאכפתיות עוזרת לי מאוד, והוא ימשיך לעזור לי בעתיד. גיא לוזון הוא מאמן פנטסטי. אני מאוד אוהב את יורגן קלופ מליברפול. היסוד שאני הכי אוהב הוא הרוח. יש בליברפול דרך שאני מאוד אוהב. הקבוצה נמצאת פה או שם, אבל האוהדים הולכים איתה לכל מקום. האוהדים אומרים לשחקנים: כל עוד תשאירו הכל על הדשא, אנחנו איתכם. גיא מביא איתו המון רוח וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים בבית"ר. אם הוא יצליח להטמיע את הרוח בשחקנים, המועדון מרוויח. אני מאחל לו הרבה בהצלחה".

שחקני בית"ר ירושלים מאור בוזגלו, אפונסו טיירה. קובי אליהו
עוד פנים חדשות. בוזגלו וטיירה/קובי אליהו

על הקהל של בית"ר שתמיד נמצא בכותרות: "יש המון סטיגמות על האוהדים. כשנכנסתי הופתעתי. הקהל של בית"ר הוא מאוד מיוחד. 80% ממנו נמצא מחוץ לירושלים. זאת באמת הקבוצה של המדינה. האוהדים מתחילים באילת ומסתיימים בקרית שמונה. מקווה שזה יתבטא בקהל השנה. זה הקהל הכי גדול והכי עוצמתי. לקהל הזה יש אינטרס משותף ודרכים שונות להשיג אותו. אני אתן לכולם קרדיט ואהיה קשוב לכולם. האוהדים חייבים להיות שותפים לדרך של המועדון. הוא מעל לכל. הנכס הכי חשוב שלו אחרי המועדון עצמו הוא האוהדים, אפילו לפני השחקנים. הם באים והולכים, אוהדים נשארים. צריך להיות קרוב אליהם והם צריכים להבין שהם איתנו ביחד. אני רוצה להודות גם לראש העיר ולעירייה שעזרו בכל".

"חשבתי שאני מבין בכדורגל, אבל מרגע שפגשתי את גיא לוזון ברור לי מהי מקצוענות. אני נותן לו את כל הקרדיט שיש בעולם. הוא יקבל את כל ההחלטות. לגבי הגעת שחקנים, יש פורום שלגביו נצטרך להסכים אני, גיא ואלי שהשחקן מגיע. אנחנו מכינים את המרכיבים, אבל המאמן צריך להכין את העוגה. אחריות שלא מגיעה עם סמכות אינה באמת אחריות. האחריות היא על המאמן לטוב ולרע. הוא מקבל את כל הדברים שהוא מבקש, למרות שנכנסנו למשחק בפיגור וצריך לעשות מהפך. זה לא פשוט. המטרה אינה רק לעונה הקרובה. המטרה היא שנשב פה עוד חמש שנים ויהיה שינוי אמיתי במועדון הזה".

אלי אוחנה: "ברוך הבא למשה חוגג שהרים את הכפפה וקנה את בית"ר ירושלים. הוא בא עם הרעיונות שלו והראייה שלו של הדברים. לא מובן מאליו שהוא החליט להשאיר אותי באותה עמדה. אנחנו רואים את הדברים עין בעין. ההחלטות, בסופו של יום, יהיה שלו. בשם אוהדי בית"ר ובשם הכדורגל הישראלי אני רוצה להודות לאלי טביב על התקופה שלו כאן. זו הייתה תקופה מעניינת. לצערי זה הסתיים איך שהסתיים, לא נרחיב בזה אבל צריך להגיד לו תודה רבה. הוא שיקם את הקבוצה כלכלית, הקבוצה הייתה בצמרת ועל זה מגיע לו קרדיט גדול מאוד. בפעם הבאה שיתחלפו בעלים, אם בכלל, אני מקווה שזה יקרה עוד הרבה מאוד שנים".

הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג לצד אלי אוחנה, גיא לוזון. קובי אליהו
השדרה הניהולית של בית"ר/קובי אליהו

"בית"ר ירושלים היא לא חברה למטרות רווח. יש לי 40 ומשהו חברות שהן כן למטרות רווח. מאז ימי ארקדי גאידמק לא היה תקציב בגובה שיהיה השנה. אנחנו נביא עוד שחקנים. יחד עם זאת, צריך לזכור שלא בריא למועדון להפסיד המון כסף כל שנה. בית"ר היא לא קבוצה גזענית. האוהדים הם לא גזענים, חד וחלק. אם יהיה דבר כזה בעתיד, אני חושב שאדע לטפל בזה. אני לא גזען. החל מהיום, דת לא מהווה פקטור בבחירת שחקנים בבית"ר ירושלים".

"צריך לכבד את העבר של המועדון. הגישה שלי היא נטו מקצועית. שחקן עבר לא ישולב במועדון אם אין לו היכולת המקצועית. אם הוא פחות טוב ממישהו אחר זה לא יקרה. הקהל מצפה להישגים, אנחנו מועדון מקצועי. אנחנו נחפש קודם כל מישהו מקצועי. שחקני העבר שנמצאים בהיכל התהילה צריכים להיות מחובקים על ידי המועדון עם טקסים כאלה ואחרים. יש הרבה שחקנים בקבוצה שיש להם מה להוכיח. אני חושב שהם יידעו לשים את האגו בצד ולהיות מפוקסים בהחלטת הקבוצה, שהיא גם הצלחתם".

"זה שונה מאוד מתקופת הגלאקטיקוס של מכבי תל אביב. יש תכנית עבודה. המטרה היא שמשפחות יגיעו לטדי לחוויה תרבותית. מי המודל? יש כל מיני. פרגנתי ואמשיך לפרגן להפועל באר שבע על הדברים המדהימים שהם עשו עד היום. יש עוד מודלים בעולם. אני מקווה שעוד כמה שנים ישאלו קבוצה אחרת והמודל יהיה בית"ר ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully