וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר אסף את שחקני באר שבע: "משחק שיכול להשפיע על עונה שלמה"

17.8.2018 / 8:01

סימנים של משבר אצל האלופה: שלא כמנהגו, המאמן ערך כינוס בניסיון לדרבן את השחקנים, בקבוצה מתוסכלים מההכנה הרעועה ומודים - "כמעט כולם חסרי ביטחון". במועדון שופכים אור על ההתנהלות של וואקמה, נשקלת אפשרות למכור את אוגו, מלמד עשוי להישאר, קוויאר עלה כאופציה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בסרטון: מכבי תל אביב חוגגת העפלה לפלייאוף הליגה האירופית

1. מסימני המשבר: ברק בכר עם אסיפה חריגה

על התחושות בהפועל באר שבע אחרי ההדחה אמש (חמישי) מאירופה עם הפסד 3:1 לאפואל ניקוסיה אפשר ללמוד מההתנהלות של ברק בכר. מיד עם סיום המשחק המאמן חרג ממנהגו ואסף את השחקנים - דבר שקורה לעתים רחוקות מאוד בסיומי משחקים - וניסה לדרבן אותם. "תתעודדו מהמשחק הזה. היום ראיתי את באר שבע האמיתית. הייתם אגרסיביים ואני גאה בכם למרות ההדחה", אמר להם.

בקבוצה מעידים שהדברים של בכר לא היו מן הפה ולחוץ: הוא באמת היה שבע רצון מהתצוגה של באר שבע בעיקר ב-50 הדקות הראשונות, ומאמין שעד פתיחת הליגה הקבוצה תיראה מחוברת ויציבה יותר על פני משחקים שלמים. גם השחקנים ניסו לעודד אחד את השני לאחר דברי המאמן. "בניגוד להפסד מול דינמו זאגרב, הפעם הודחנו במשחק שבאותה מידה יכולנו לעלות בזכותו", אמר אחד השחקנים. "במצב מנטלי טוב יותר כנראה שהיינו עולים. צריך להודות: יש חוסר ביטחון כמעט אצל כל השחקנים מאז ההפסד בקרואטיה".

עוד בנושא

הפועל באר שבע הפסידה לאפואל ניקוסיה 3:1 והודחה מאירופה
ברק בכר: "נכשלנו במבחן התוצאה, לא עמדנו במטרה שלנו"
אחרי ההפסד: באר שבע הודיעה - סוכמה העברת וואקמה לטורקיה

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר. ברני ארדוב
מתחילים את העונה בליגת העל ברגל שמאל. ברק בכר/ברני ארדוב

2. ההכנה הרעה לעונה משפיעה: "הרבה דברים לא הסתדרו"

כמובן שנשמעה אמש גם ביקורת בקבוצה. במועדון מאוכזבים מאוד מההכנה שעבר הסגל לקראת פתיחת העונה, ואחד מאנשי הקבוצה אמר אמש: "אם הגענו למשחק כזה חשוב עם שני זרים בהרכב, אז כנראה שלא הגענו מוכנים. הרבה דברים לא הסתדרו וגררו דברים אחרים. הדבר הכי מעודד זה שיש הנהלה וצוות מקצועי שהוכיחו לא פעם שהם יודעים להתמודד עם משברים".

גם בכר לא נקי מביקורת, ובקבוצה מציינים לרעתו את העובדה שהקבוצה נראית חסרת סדר בלא דקות מפתיחת העונה. זה לא אומר שהשחקנים לא לוקחים אחריות. "לאורך כל משחקי המוקדמות, אפילו נגד פלורה טאלין, היינו נרפים מדי בכל מה שנוגע למשחק ההגנה", אמר אחד השחקנים בקבוצה. "אי אפשר להאשים רק את חוליית ההגנה, היינו פרוצים כמעט בכל חלק במגרש".

שחקן הפועל באר שבע ג'ון אוגו מול שחקן אפואל ניקוסיה נונו מוראיס. עמוד הפייסבוק של אפואל ניקוסיה, אתר רשמי
אחרי וואקמה, הוא הבא בתור? ג'ון אוגו אמש/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של אפואל ניקוסיה

3. אחרי עזיבת וואקמה: גם ג'ון אוגו יעזוב?

שחקני הקבוצה התאספו בסוף המשחק כדי להיפרד מטוני וואקמה. הניגרי המריא בסיום המשחק ישירות מקפריסין לטורקיה ויעבור היום בדיקות רפואיות בטרבזונספור. אם יעבור אותן בהצלחה, הוא יחתום לשלוש שנים. עזיבת וואקמה תחסוך לקבוצה כ-7 מיליון שקלים בקירוב, אם לוקחים בחשבון את סכום המכירה שלו ואת עלות החוזה שלו כולל מיסים.

הצוות המקצועי בבאר שבע מודע לכך שהניגרי משאיר חלל גדול, אך משוכנע שגם עדן בן בסט שכבש וגרף שבחים רבים אמש - לצד חן עזרא וניב זריהן - יוכלו לרשת אותו בהצלחה בכנף שמאל. "אין לאף אחד ספק שטוני שחקן עוצמתי, במיוחד בליגה. אבל מתחילת מחנה האימונים ראו שהוא כנראה לא רוצה להיות כאן יותר", העיד אחד השחקנים.

ביום שאחרי העזיבה, נראה שגם עתידו של ג'ון אוגו בסימן שאלה. כבר תקופה ארוכה שהקשר שדרוג בחוזה והשיחות איתו נמשכות גם בתקופה האחרונה, אולם כעת הוא מאוכזב מאוד מעזיבת חברו הטוב. במהלך הקיץ א.א.ק אתונה ואולימפיאקוס הביעו עניין באוגו, ולמרות שבשלב זה לא הוגשה עליו אף הצעה רשמית, אם יגיעו הצעות סוף חודש אוגוסט ייתכן שבאר שבע תיענה בחיוב.

אלונה ברקת, בעלי הפועל באר שבע, משרדי ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
הרבה פחות רווחים מבעונות קודמות. אלונה ברקת/קובי אליהו

4. ברקת תצטרך להכניס את היד עמוק לכיס

ההדחה אמש כואבת גם בכיס של אלונה ברקת. אחרי שבשנתיים האחרונות הכניסה הקבוצה עשרות מיליוני שקלים בזכות קמפיינים אירופיים ממושכים, הפעם היא הסתפקה ברווח של מיליונים בודדים, מה שיגרום לבעלים לשלם יותר כסף מכיסה. המענקים של באר שבע מסתכמים בקצת יותר מ-900 אלף יורו, וגורמים בכדורגל הישראלי מעריכים שאם לוקחים בחשבון גם מכירת כרטיסים וזכויות שידור, הרווח הנקי מהקמפיין האירופי הקצר מתמצה בחמישה מיליון שקלים לערך.

אם לא די בכך, הקבוצה צפויה לספוג קנס בגובה של עשרות אלפי יורו בעקבות הדלקת האבוקות של האוהדים בפתיחת המשחק.

קרלוס קוויאר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בדרך לבאר שבע? קרלוס קוויאר/ברני ארדוב

5. קרלוס קוויאר מועמד, גיא מלמד יישאר?

וברקע כל הצרות הללו, באר שבע מקווה לפתוח את העונה בליגת העל ברגל ימין. "אתמול היה משחק שיכול להשפיע על כל העונה", אמר אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. "אנחנו נראים פחות יציבים כרגע ונצטרך לפתור את זה ככל שהעונה תתקדם".

חלק מהפיתרון, כך נראה, טמון בהיפטרות מכמה שחקנים שמאוכזבים ממעמדם. באר שבע מקווה לשחרר לפחות חמישה שחקנים מהסגל הקיים. המאמצים לשחרר את מוחמד גדיר, יאניס אנסטיס, מיהאי קורהוט ועמרן אלקרינאוי יואצו, ושחקן או שניים נוספים יעזבו בכל מקרה. בעקבות ההתפתחויות, דווקא גיא מלמד שכבר נראה בדרך החוצה עשוי להישאר. עזיבת תומאש פקהארט וההדחה מאירופה גורמת לבאר שבע לשקול מחדש החתמת חלוץ זר, מה שעשוי לסלול את הדרך להישארות של מלמד. בכל מקרה, החלטה סופית תתקבל במהלך השבוע הבא.

בקבוצה עדיין שוקלים להתחזק בבלם זר, וכעת שמו של קרלוס קוויאר מבית"ר ירושלים עלה כאופציה. גם מועמדותו של נייג'ל האסלביינק עדיין נמצאת על הפרק, אולם גורמים במועדון העריכו שבשלב זה אין כוונה לשלם את הסכום שקרית שמונה דורשת עבורו (כ-2.5 מיליון יורו). גם במקרה הזה צפויה להתקבל החלטה סופית בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully