וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הרפורמה בגביע דייויס, פיקה: "אחד הימים המאושרים בחיי"

איגודי הטניס הצביעו ברוב של 71% בעד הרפורמה מאחוריה עומד בלם ברצלונה ושיטת המפעל תשונה דרסטית. פיקה: "יום היסטורי שייקח את הטניס קדימה". בטניס תוקפים: "כדורגל קובע לנו הכול?"

ג'רארד פיקה ואנשי קוסמוס חוגגים

החלטה היסטורית בטניס התקבלה היום (חמישי) באורלנדו, פלורידה. גביע דייויס, כמו שהכרנו אותו מאז תחילת המשחקים ב-1900, שונה ויחל להיות משוחק בפורמט אחר לחלוטין החל מ-2019. ההחלטה נזקקה לשני שליש מהקולות של איגודי הטניס השונים וקיבלה 71% תמיכה. ההסכם שנעשה בין איגוד הטניס העולמי (ITF) לחברת קוסמוס הוא ל-25 שנה במהלכן תשקיע החברה שלושה מיליארד דולר בטניס. הכסף יגיע ל-210 איגודי הטניס בעולם.

החל מהשנה הבאה גביע דייויס יעבור לפורמט של 18 נבחרות שיתחרו בשבוע אחד בלבד בסוף העונה (24-18 בנובמבר). התחרות עצמה תיערך במתחם אחד כשבינתיים שתי המתחרות על אירוח האירוע הן מדריד וליל. הפורמט החדש כולל מוקדמות בפברואר, שם יתחרו 24 נבחרות במתכונת של בית וחוץ. 12 העולות ייכנסו לטורניר הגדול של סוף השנה ויחברו לארבע הנבחרות שהגיעו לחצי הגמר בשנה שלפני כן. כמו כן יחולקו שני כרטיסים חופשיים עליהם יודיעו עוד לפני המוקדמות. טורניר הגמר יתקיים בפורמט של שישה בתים של שלוש נבחרות כששם יתחרו בשיטה על שני משחקי יחידים ועוד משחק זוגות אחד, כולם של הטוב משלוש מערכות. התחרות עצמה תיפתח ביום שני כששש אלופות הבתים ושתי המודחות בעלות המאזן הטוב ביותר יעלו לרבע הגמר ביום שישי. בשבת והראשון יתקיימו חצי הגמר והגמר. שתי הנבחרות החלשות ביותר משלב הבתים יורדו לבתים האזוריים וכל הנבחרות שלא עלו לרבע הגמר יצטרכו להתחרות שוב במוקדמות.

בלם ברצלונה ג'רארד פיקה, שמכהן כנשיא ומייסד קוסמוס והיה שותף מוביל לרפורמה, הגיע לאורלנדו כדי להיות חלק מהתהליך ואמר: "היום הוא יום היסטורי ואנחנו משוכנעים שההסכם הזה, שהתקבל ואושר על ידי המדינות מבטיח את העתיד של גביע דייויס ואת ההתפתחות של הטניס בכל הרמות. זה כבוד גדול בשבילי להיות חלק מהתהליך ההיסטורי הזה בספורט שאני מלא תשוקה לגביו, ובלי שום ספק גם מבחינה אישית וגם מבחינה מקצועית זה אחד הימים המאושרים בחיי".

בניגוד לאושר הגדול של פיקה, אנשים רבים מעולם הטניס הביעו צער על הפורמט החדש. טניסאי העבר פאט קאש צייץ: "יום עצוב לטניס הדברים. איגוד הטניס העולמי הצביע בעד הפורמט החדש של גביע דייויס (זה לא גביע דייויס יותר), הם עובדים על עצמם אם הם חושבים שהשחקנים הטובים ביותר בעולם ישחקו טורניר של שבוע בסוף השנה בפורמט של 18 נבחרות". נשיא איגוד הטניס הגרמני אולריך קלאוס אמר: "התוצאה הזו היא גלולה מרה מאוד שאנחנו צריכים לבלוע. כרגע נותרתי ללא מילים. לצערנו, הדיון בימים האחרונים היה סביב כסף ולא לגבי הספורט".

הטניסאי ג'ון מילמן כתב: "איך אתם חושבים שטניסאי שמגובה על ידי מיליארדר ורוצה לשנות את הפורמט של ליגת האלופות בכדורגל היה מתקבל? כולל זה שלא יהיו יותר משחקי בית וחוץ. זה מטורף". הוא גם תייג את פיקה לציוץ הזה ולאחר מכן הוסיף וצייץ: "מתאים שביום הבדיחות הלאומי שההצבעה לגבי גביע דייויס עברה בעד שינוי רדיקלי. זה משהו שהובל בידי כדורגלן ומיליארדר". הטניסאי הצרפתי הוותיק ניקולא מאהו צייץ תמונה של גשם בסינסינטי וכתב: "אפילו סינסינטי מתאבלת על ההחלטה המגוכחת הזו של ה-ITF. זו החלטה קשה מאוד לקבל כצרפתי. חלק מההיסטוריה שלנו התעופף בגלל כמה דולרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully