וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: סילבן לנדסברג קיבל פנייה, אך ביקש להשתחרר

15.8.2018 / 12:28

עוד לפני ההחלטה בנוגע לדיברתולומאו, בחן קטש את צירוף המתאזרח שהצטיין באסטודיאנטס, אולם זה השיב כי הוא מעדיף להתרכז בהכנה לעונה החדשה. הסגל לחלון הקרוב: כספי ודאוסון בחוץ

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מאמן נבחרת ישראל, עודד קטש, פירסם היום (רביעי) את שמותיהם של 16 השחקנים שיזומנו לקראת צמד המשחקים בשלב השני של מוקדמות גביע העולם - וחלו בו לא מעט שינויים, חלקם מאונס, לעומת הסגל שעמד לרשותו בשלב הקודם.

ההבדל המהותי והבולט ביותר נוגע למשבצת המתאזרח. הסנטר ריצ'רד האוול, שתפס את העמדה הזו מאז אליפות אירופה ב-2017, נתפס בגין שימוש בחומרים אסורים - ואת מקומו ימלא ג'ון דיברתולומאו. מדובר בשינוי קונספציה: לראשונה זה 11 שנים, מאז הופיע ג'רון רוברטס ביורובאסקט ב-2007, המתאזרח ישחק בעמדות החוץ ולא בפנים.

במהלך השבועות האחרונים יצרו אנשי איגוד הכדורסל קשר עם ג'ו אלכסנדר, שהביע בתחילה רצון להופיע במדים הלאומיים, אך עבר זריקה ברגלו והודיע כי לא יהיה כשיר לחלון הנוכחי. אחר כך נעשתה פנייה גם לסילבן לנדסברג, אך הוא ביקש להשתחרר והודיע כי הוא מעדיף להתרכז בהכנות לעונה עם קבוצתו החדשה, טורק טלקום אנקרה. לנדסברג מחזיק בהצעה להצטרף גם לנבחרת אוסטריה, כפי שסיפר לפני כשלושה חודשים בראיון לוואלה! ספורט.

שחקן מכבי תל אביב סילבן לנדסברג. יוסי ציפקיס
מתכונן לעונה בטורקיה. לנדסברג/יוסי ציפקיס

פנים חדשות נוספות ומסקרנות בקו האחורי יהיו אלו של איגור קולשוב, שחוזר למכבי ראשון לציון אחרי שסיים את קריירת המכללות שלו. גם כרם משעור, שנקנס אשתקד ב-10,000 שקלים על ידי האיגוד בשל אי התייצבותו להכנות לאליפות אירופה, צפוי לערוך הופעת בכורה רשמית במדים הלאומיים.

בהיעדר סנטר מתאזרח, תיפול המעמסה בעמדה הזו על איתי שגב, עידן זלמנסון, ג'ייק כהן ובן אלטיט, שהועדף על פניו של אלכס צ'וברביץ', חניכו של קטש בעונה הקרובה בהפועל ירושלים.

ארבעה מ-16 השחקנים בסגל מגיעים ממכבי תל אביב - דיברתולומאו, כהן, נמרוד לוי ויובל זוסמן, שהוא הנציג היחיד מנבחרת העתודה שזכתה הקיץ באליפות אירופה. ספק אם מישהו מהם יוכל לעמוד לרשות הנבחרת הלאומית בחלונות הבאים, שיתנגשו עם משחקיה של אלופת המדינה ביורוליג.

עומרי כספי, שהחמיץ את השלב הראשון במוקדמות גביע העולם בשל החפיפה למשחקי ה-NBA, שוחרר גם מהחלון הנוכחי, ובדומה לו ייעדרו גם חואקין שוכמן מגלבוע/גליל ושון דאוסון, שחקנה החדש של ז'ובנטוט בדאלונה. רביב לימונד, שנטל חלק בחלונות האחרונים, נותר הפעם בחוץ.

הנבחרת תתכנס לפתיחת האימונים ב-30 באוגוסט, וב-5 בספטמבר תצא לצמד משחקי הכנה בסנט פטרסבורג מול רוסיה ופולין. ב-13 בספטמבר היא תארח את גאורגיה ביד אליהו במשחק הרשמי הראשון של שלב המוקדמות הסופי, וב-16 בספטמבר תתארח בלייפציג אצל גרמניה.

הסגל המלא:

גארדים: גל מקל (קפטן, ללא קבוצה), תמיר בלאט, בר טימור (הפועל ירושלים), ג'ון דיברתולומאו, יובל זוסמן (מכבי תל אביב), איגור קולשוב (מכבי ראשון לציון), גולן גוט (עירוני נס ציונה).

פורוורדים: גיא פניני (הפועל חולון), רפי מנקו, תומר גינת (הפועל תל אביב), ג'ייק כהן, נמרוד לוי (מכבי תל אביב), כרם משעור (בני הרצליה).

סנטרים: איתי שגב (מכבי ראשון לציון), עידן זלמנסון (הפועל אילת), בן אלטיט (גלבוע/גליל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully