וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בכדורסל הישראלי: יו"ר אילת מוטי אמסלם הלך לעולמו בגיל 60

7.8.2018 / 7:02

איש הכדורסל הוותיק נפטר בתום מאבק ממושך במחלה שתקפה אותו, ושבעקבותיה נאלץ לפרוש מתפקידו לפני כחודש וחצי. היה יו"ר גבעת שמואל במשך שני עשורים, ויו"ר סיעת הפועל באיגוד הכדורסל

מוטי אמסלם יו"ר הפועל אילת. יוסי ציפקיס
נאבק זמן רב במחלה קשה. מוטי אמסלם/יוסי ציפקיס

יו"ר הפועל אילת היוצא מוטי אמסלם הלך הלילה (בין שני לשלישי) לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלה. אמסלם נאלץ לפרוש מתפקידו כיו"ר הקבוצה לפני כחודש וחצי וזאת לאחר שאת החודשים האחרונים העביר הרחק מהפעילות של המועדון לאחר שהמחלה התפרצה. הוא עבר סדרה של טיפולים וניתוחים, והיה בתהליך של שיקום, שבמהלכו אף הגיע למשחק החמישי של הקבוצה ברבע גמר הפלייאוף נגד הפועל חולון, אך הלילה נכנע למחלה ונפטר.

אמסלם, 60, היה אחד מאנשי הכדורסל הוותיקים בענף בשנים האחרונות. הוא עמד בראשה של קבוצת מ.כ גבעת שמואל, עירו, החל משנת 1989 ועד לשנת 2012, כשהוא מוביל את הקבוצה הצנועה לחצי גמר הפלייאוף ולגמר גביע המדינה. בנוסף שימש במגוון תפקידים בעיר ונחשב למקורבו של ראש העיר בזמנו זמיר בן ארי. בשנת 2005 נורה ברגלו על ידי אלמוני כשיצא ממשרדו, כשהרקע למעשה לא התבהר מעולם.

לאחר שהקבוצה ירדה ליגה בעונת 2008/9 איחד אותה עם קרית אונו וגני תקווה ויצר את מ.כ הבקעה, אותה החזיר לליגת העל, אך לאחר עונה אחת הקבוצה התאחדה עם הפועל אילת והתפרקה בשל בעיות בהסכם האיחוד בין העיריות. מאז, ועד פרישתו הכפויה בסוף יוני השנה, שימש אמסלם כיו"ר הקבוצה, תחילה תחת חברו דורון הרציקוביץ' שהגיע עמו מגבעת שמואל כבעלים, ולאחר עזיבתו של הרציקוביץ', תחת עיריית אילת. יחד עם אמסלם הגיעה אילת לגמר גביע המדינה ולגמר סל בשנת 2014.

בנוסף לתפקודו בקבוצות אותן ניהל, אמסלם היה נחשב לעסקן בכיר מאוד בעולם הכדורסל. הוא היה אחד הדירקטורים שהקים את מנהלת ליגת העל בשנת 2002, וחבר פעיל בהנהלת איגוד הכדורסל במשך שנים, כשהוא משמש על תקן יו"ר סיעת הפועל בהנהלת האיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully