וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונלד טראמפ תקף את לברון ג'יימס: סטפן קרי, מייקל ג'ורדן ואפילו מלאניה טראמפ תומכים בכדורסלן

אחרי שהנשיא טראמפ השמיץ את לברון בציוץ פרובוקטיבי, עולם הספורט מתייצב לצד ג'יימס, כשאפילו אשת הנשיא תומכת בו. מייקל ג'ורדן הפתיע, הקומישינר תומך, שחקנים ועיתונאים תוקפים: "זה בולשיט, סתום את הפה שלך"

עריכת וידאו: מתן חדד

ארה"ב ממשיכה לסעור מהמאבק בין הנשיא דונלד טראמפ לבין לברון ג'יימס. הנשיא תקף ביום שישי בלילה את הכדורסלן המפורסם בעולם, וזאת בעקבות ראיון שכוכב לוס אנג'לס לייקרס העניק לרשת CNN עם המראיין דון למון. טראמפ צייץ שלמון "גרם ללברון להיראות חכם, שזה דבר שלא קל לעשות", וזאת בתגובה לשיחה שבה התייחסו השניים לאמירות קודמות של טראמפ על ספורטאים שחורים. מאז הציוץ הבוטה של טראמפ, הוא זכה לגינויים רבים - כשאפילו אשת הנשיא מלאניה הביעה תמיכה פומבית בלברון.

כזכור, טראמפ יצא בעבר בבוטות נגד המחאה של שחקני הפוטבול, שכרעו ברך במחאה בזמן נגינת ההמנון האמריקאי. ג'יימס אמר בראיון ל-CNN שטראמפ "מנצל את הספורט כדי לפלג בינינו... ספורט מעולם לא היה דבר שמפלג בין אנשים, אלא משהו שתמיד קירב בין אנשים". מיד לאחר מכן טראמפ צייץ ש"לברון ג'יימס רואיין על ידי האיש הכי טיפש בטלוויזיה, דון למון, שגרם ללברון להיראות חכם, וזה דבר שלא קל לעשות. איי לייק מייק!". בסיומת שלו טראמפ כמובן התייחס לשאלת מייקל ג'ורדן מול לברון ג'יימס, אבל אתמול מייקל ג'ורדן הביע גם הוא את תמיכתו בלברון, ומסר דרך דוברו: "אני תומך בלברון ג'יימס. הוא עושה דברים מדהימים עבור הקהילה שלו".

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
קרב סוער. לברון/AP

יש לציין כי רק השבוע לברון זכה להערכה רבה בארה"ב בעקבות בית הספר הייחודי שפתח בעיר הולדתו אקרון באוהיו, בית ספר מיוחד לילדים מרקע בעייתי. "מי הטמבל האמיתי?", צייץ המראיין דון למון, "אדם ששם ילדים בכיתות בית ספר, או אדם ששם ילדים בכלובים?".

כאמור, הציוץ של טראמפ זכה לתגובות רבות. קרל אנתוני טאונס, שחקן מינסוטה, צייץ: "תן לי להבין: בפלינט עדיין זורמים מים מזוהמים, אבל אתה דואג מראיון של אדם שעשה דברים טובים למען החינוך? סתום את הפה שלך". שחקנית ה-WNBA אלנה דלה דון צייצה: "לפעמים אני לא מאמינה למה שאני רואה: איך יכול שהאיש הזה שתרם מכספו לבניית בית ספר סופג ביקורת מהנשיא?". דונובן מיטשל מיוטה צייץ על טראמפ: "זה סימן של אדם חסר ביטחון שתוקף אחרים כדי להרגיש יותר טוב... אני פשוט עצוב שילדים יראו ציוצים טיפשיים כאלה ויחשבו שזה בסדר".

עוד באותו נושא

לברון ג'יימס פותח בית ספר ייחודי באקרון: "מהימים היפים בחיי"

לכתבה המלאה

טראמפ תוקף

קרל אנתוני טאונס מגיב

דונובן מיטשל מגיב לטראמפ

כמו כן, שעות אחרי הסערה, גם אשתו של הנשיא הביעה תמיכה פומבית בלברון. הדוברת של מלאניה טראמפ אמרה שנראה ש"לברון ג'יימס עושה מעשים טובים" ושהגברת הראשונה הייתה מעוניינת לבקר בבית הספר שהוא פתח באוהיו. לדברי הדוברת של גברת טראמפ, "נראה שלברון ג'יימס עובד על דברים טובים בשם הדור הבא".

הנהלת הלייקרס הוציאה הודעת תמיכה בשחקן המועדון. הבעלים ג'יני באס כתבה ש"לא יכולנו להיות גאים יותר שלברון ג'יימס הוא חלק ממשפחת הלייקרס, הוא אדם מדהים ומלא מחשבה, מנהיג אינטליגנט וללא ספק מעריך את כוח הספורט על מנת לאחד קהילות ולעורר השראה בניסיון להפוך את העולם למקום טוב יותר. המאמצים האלה צריכים להיות מוערכים על ידי כולם".

קומישינר ה-NBA אדם סילבר סיפק גם הוא הצהרה: "לברון הוא אחד משחקני ה-NBA הגדולים בכל הזמנים ואחד הספורטאים המצליחים. הוא מנהל חברת תקשורת מצליחה מאוד. הוא שלח מאות תלמידים לקולג'ים, וזה עתה פתח בית ספר חדש באקרון שבו ילדים בסיכון יקבלו לימודים חינם, הסעות וארוחות. אני מעריץ את החוכמה שלו ואת החשיבה העסקית, ויש לי כבוד עצום והערכה למה שהוא נותן לקהילה".

הילארי קלינטון, שלברון תמך בה במירוץ לנשיאות ארה"ב במאבק מול טראמפ, צייצה תמיכה בעד לברון, והתעלמה מטראמפ: "לברון הוא איש משפחה מדהים, שחקן נהדר, שמחזיר לקהילה שלו ולא חושש להגיד את שעל לבו. הוא ספורטאי ברמה עולמית ואדם איכותי. אנחנו צריכים עוד אנשים כמוהו בעולם".

סטפן קרי, כוכב גולדן סטייט ו"יריבו" המושבע של לברון על המגרש, הביע תמיכה פומבית בכוכב. "תמשיך להיות אתה", צייץ ללברון.

לברון ג'יימס מול סטפן קרי. GettyImages
יריבות על המגרש, הערכה גדולה מחוצה לו. קרי מול לברון/GettyImages

הספורטאי האולימפי אדם ריפון צייץ: "לברון עוזר לבחורים צעירים, ואתה גזען זקן שמסכן את המדינה". מושל אוהיו צייץ: "במקום לבקר את לברון, צריך להודות לו על התרומה. ואגב, הוא טוב בהרבה ממייקל ג'ורדן". העיתונאי ביל סימונס צייץ ש"לברון הוא אדם חכם - זה ציוץ שהוא בולשיט, ומרגיש גזעני. אתה מבוכה בלתי פוסקת".

כזכור, המאבק בין טראמפ ללברון אינו חדש, כשג'יימס תמך בהילארי קלינטון במירוץ שלה לנשיאות (שבסיומו הפסידה לטראמפ). ב-2017 ג'יימס כינה את טראמפ "כלומניק" ("bum") כשהתייחס לסירוב של הנשיא לארח את גולדן סטייט בבית הלבן, וזאת אחרי ששחקני הווריירס אמרו לפני כן שאין להם כוונה להגיע. "הביקור בבית הלבן היה כבוד גדול עד שאתה הופעת!", צייץ אז לברון.

סטף קרי בעדו

לבראדלי ביל "נמאס"

ביל ראסל תומך

הספורטאי האולימפי אדם ריפון תוקף

מושל אוהיו בעד לברון

העיתונאי דן ראת'ר מגיב

העיתונאי ביל סימונס

השחקן ג'ורג' טקאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully