וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים נקנסה ב-15 אלף שקל, גיא דיין הורחק מארבעה משחקים

1.8.2018 / 19:32

הצהובים-שחורים טענו שהקריאות הגזעניות נגד אלי דסה נעשו במכוון ע"י אוהדים שרוצים לפגוע באלי טביב, הדיין החליט להקל. קשר נצרת עילית נענש על הקללה הגזענית לעברו של לקאו

מכבי תל אביב בכדורגל/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בית"ר ירושלים עמדה היום (רביעי) לדין בעקבות קריאות גזעניות במשחק מול מכבי תל אביב בגביע הטוטו וקריאות גזעניות לעברו של מגן היריבה ושחקן העבר של הקבוצה, אלי דסה. בית"ר ירושלים נקנסה ב-15 אלף שקלים. העונש הקל יחסית הוא כיוון שהדיין התחשב בכך שהדברים נעשו באופן מכוון כדי לגרום נזק לבעלים אלי טביב. הדיין הדגיש כי נעשו אפס צעדים בטיפול בגורמים מסיתים מצד בית"ר ירושלים וראוי כי אנשי הקבוצבה יהיו מוכנים לטיפול בתופעות אלו אשר עלולות להובילם אל פי תהום.

הדיין עו"ד נעם ליובין כתב בהחלטה שלו: "לאחר שעשיתי את האיזון הנדרש בין האחריות השילוחית של הקבוצה למעשי אוהדיה לבין מקרה קונקרטי כגון זה בו מוכן אני לקבל ולו לכאורה את טענת נציג הנאשמת כי אכן נעשו הדברים בכוונת מכוון ועל מנת לגרום לנזק לראשי הקבוצה כאמור לעיל ובכפוף לאפס צעדים מצד ראשי הקבוצה למניעה וטיפול באותם פורעים ומסיתים, החלטתי כי אגזור על הנאשמת קנס כספי בפועל של 15 אלף שקלים על הצד המקבל ובהתחשבי בטיעוניו הרהוטים של בא כוח הקבוצה". בנוסף, התייחס הדיין עו"ד נעם ליובין לעתיד ואמר: "אדגיש כי כאמור ראוי כי ראשי הקבוצה, אשר יודעים על המצב הרגיש שנוצר, יתכוננו מהיום והלאה לטיפול בתופעות מעין אלו, אם באמצעות כוח אבטחה מתוגבר משלהם, אם באמצעות תיאום אל מול מומחי האבטחה של הקבוצה המארחת במקרה של משחקי חוץ ויימנעו מ"הרמת ידיים" במאבק זה, דבר אשר עלול להובילם אל פי תהום".

* שחקן הפועל נצרת עילית גיא דיין, שלטענת שחקן עירוני קרית שמונה עומר לקאו קרא לו "אתיופי מסריח", הורחק מארבעה משחקים ונקנס ב-2,500 שקל. "אם לא הייתי מתחשב בהבעת החרטה וגיליון ההרשעות הנקי של הנאשם, היה עונשו כבד הרבה יותר", חרץ הדיין. השחקן עצמו, שהכחיש את המילים המיוחסות לו, הודה: "היה עימות ביני לבין עומר, עומר קילל אותי "יא מרוקאי מסריח" ולכן הגבתי "אתיופי מסריח". אני מצטער על זה וגם התנצלתי בפני עומר. זה מאחורי".

עוד בנושא:
אלי אוחנה יתנגב למכירת חיסול בבית"ר ירושלים

אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים, מודיע על עזיבה. שלומי גבאי
הדיין טוען שראשי הקבוצה לא צריכים להרים ידיים/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully