וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דשון תומאס: "הייתי בשוק כשמכבי תל אביב לא רצתה בי"

1.8.2018 / 13:00

הפורוורד האמריקאי חתם בפנאתינייקוס, לאחר שהצהובים החליטו שלא לממש את האופציה עליו: "רציתי מאוד לחזור, וממש הופתעתי. אף אחד לא דיבר איתי באופן אישי. גם הפועל ירושלים התעניינה בי, אבל אני רוצה לשחק ברמות הגבוהות ביותר". ראיון

ברני ארדוב
"רציתי מאוד לחזור למכבי. הרגשתי טוב, והייתי בשוק כשהם החליטו שלא אשאר. ממש הופתעתי. שיחקתי טוב העונה, הצגתי את הפוטנציאל שלי"

בפנאתינייקוס נפתח הקיץ סניף אקסים של מכבי תל אביב. אחרי סטפון לאזמה, שחזר לאתונה, הגיע קית' לנגפורד - והשבוע הכריזה אלופת יוון על החתמתו המפתיעה של דשון תומאס, שמתאחד עם מאמנו לשעבר בברצלונה צ'אבי פסקואל. לצהובים הייתה אופציה לעונה הקרובה על הפורוורד האמריקאי, אולם הם החליטו לשחרר אותו ולא לממש אותה בשל עלויותיו הגבוהות.

"רציתי מאוד לחזור למכבי", מגלה תומאס בראיון לוואלה! ספורט מביתו בארה"ב. "אף אחד לא דיבר איתי באופן אישי, ואני לא יודע יותר מדי למה זה לא קרה. הם שוחחו רק עם הסוכנים שלי. הרגשתי טוב במכבי, והייתי בשוק כשהם החליטו שלא אשאר. ממש הופתעתי. שיחקתי טוב העונה, הצגתי את הפוטנציאל שלי, את הוורסטיליות במשחק שלי, נלחמתי בפלייאוף והרגשתי שכולם מקבלים אותי. אני בחור שמנסה לתרום גם בחדר ההלבשה. זה כאב, אבל זו החלטה שהם קיבלו. בסופו של דבר זה ביזנס. אולי זו היתה החלטה עסקית, כספית. הם היו צריכים להחתים שני שחקנים בעלות גבוהה, ואולי רצו ללכת לכיוון אחר".

עוד בנושא

117 ק"ג, אבל בבית קוראים לו ג'וני הקטן: הכירו את ג'וני אובריאנט
טיישון תומאס מהפועל ירושלים נמצא חיובי בבדיקת סמים והושעה
מוקדמות היורופקאפ: נס ציונה תפגוש את שודרטלייה השבדית

דשון תומאס שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
דשון תומאס שחקן מכבי תל אביב/GettyImages
"אני לא יודע למה מכבי מבצעת כל כך הרבה שינויים בסגל. אני חושב שהמון קבוצות שהצליחו מאוד הן אלו שרצו יחד עם אותם שחקנים במשך תקופה ארוכה"

פאו תהיה התחנה החמישית בחמש שנים של תומאס באירופה, ובמכבי תל אביב הוא הציג את נתוני השיא שלו ביורוליג: 11.5 נקודות ו-3.3 ריבאונדים ב-24.2 דקות למשחק, כשהוא פוגע ב-42.5 אחוזים לשלוש. אלא שבשורה התחתונה, הפורוורד (שיהיה בן 27 בסוף החודש) לא הפגין את היציבות המצופה משחקן מוביל, והצהובים לא הצליחו להעפיל לרבע הגמר.

"אני לא יודע למה מכבי מבצעת כל כך הרבה שינויים בסגל. אולי בגלל שלא השגנו את המטרות שלנו ביורוליג. באופן אישי, אני חושב שהמון קבוצות שהצליחו מאוד הן אלו שרצו יחד עם אותם שחקנים במשך תקופה ארוכה. ריאל מדריד היא דוגמה מצוינת. ככה השחקנים מכירים אחד את השני, יש תיאום ואין יותר תהליכי הסתגלות".

- איך הייתה הדינמיקה בתוך הקבוצה בעונה שעברה?

"כולם היו חברים, לא היו שנאה ועוינות בחדר ההלבשה. הייתי קרוב לכולם, אבל במיוחד לנוריס קול ודיאנדרה קיין, שידע להצחיק את כולם בזמנים לחוצים יותר. נוריס היה המנהיג, שדחף את כולם והעניק מוטיבציה, עם לא מעט ניסיון. גם הוא לא ממשיך, אבל אני בטוח שהוא ישחק בקבוצה טובה".

- נבן ספאחיה ספג לא מעט ביקורת על כך שלא תמיד עמד בלחץ, ובאיזשהו שלב נדמה היה שנוצר קצר בינו לבין השחקנים.

"הוא מאמן טוב ויש לו ניסיון. הוא מבין כדורסל ומבין שחקנים, יודע איך לעורר מוטיבציה. זה לא פשוט ברמות הגבוהות של אירופה, ויש המון לחץ, אבל אני חושב שספאחיה התמודד איתו היטב. בסופו של דבר הצלחנו לזכות באליפות, כך שהתוצאה מדברת בעד עצמה".

עוד באותו נושא

הכירו את ג'וני אובריאנט, הזר החדש של מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה עם דשון תומאס. ברני ארדוב
"ספאחיה יודע איך לעורר מוטיבציה". תומאס עם המאמן/ברני ארדוב
"פשוט הוציאו אותנו לבדיקות סמים באמצע החגיגות. הם עצרו לנו רגע קבוצתי, שעדיין חסר לי מאז"

- בתקופה האחרונה עלו לכותרות בדיקות הסמים שנערכות בליגה הישראלית, לאחר שטיישון תומאס מהפועל חולון וריצ'רד האוול מהפועל ירושלים נתפסו על שימוש בחומרים אסורים.

"עצוב לשמוע שזה קורה. אין לי יותר מדי מה להגיד על כך. אני לא יכול לדבר בשמם, אני מאחל להם הצלחה בעתיד".

- נשמעו לא מעט טענות על כך שלקחו אותך ואת אלכס טיוס לבדיקת סמים מיד אחרי שזכיתם באליפות.

"הופתענו, כי פשוט הוציאו אותנו באמצע החגיגות. צריך היה לעשות את הבדיקות אחרי חצי הגמר או רבע הגמר. זה היה טוב יותר. הם עצרו לנו רגע קבוצתי, שעדיין חסר לי מאז. אבל זה משהו שהיינו צריכים לעבור. לא היה מה לעשות. אתה זוכה באליפות ומותר לך לחגוג עם הקבוצה. אלה הרגעים שאתה עובד כל העונה למענם, ולא יכולתי לחגוג כראוי עם הקבוצה. לא קל. אני מקווה שיהיה טוב יותר מהבחינה הזאת בעונה הבאה".

שחקני מכבי תל אביב דשון תומאס, יובל זוסמן. ברני ארדוב
"הוא עבד קשה בשביל זה". עם יובל זוסמן/ברני ארדוב
"אני חושב שהייתה התעניינות מירושלים לגביי גם הקיץ. ירושלים רוצה להצליח ועושה עבודה יפה. בעונה שעברה היא רצתה אותי, אבל מכבי שיחקה ביורוליג והלכתי אליה"

תומאס, ששיתף פעולה באימוני מכבי עם כוכבי נבחרת העתודה יובל זוסמן ודני אבדיה, מעודכן על הזכייה המרשימה שלהם באליפות אירופה, ומנדב עצה לעתיד: "הם עבדו קשה בעונה שעברה, ועשו עבודה נהדרת בנבחרת. הם היו ראויים לזכייה הזאת. דני שחקן מאוד צעיר ויש לו לא מעט פוטנציאל. כל שחקן רוצה וצריך לשחק ולקבל דקות, ואני לא יכול להגיד להם איפה לשחק, רק לייעץ להם שיעשו מה שהם מרגישים שהם צריכים לעשות. הם צריכים לשחק כדי להתפתח ולממש את היכולות שלהם".

- ירושלים התעניינה בך בעונה שעברה. היא הייתה איתך בקשר גם הקיץ?

"אני חושב שהייתה התעניינות מירושלים לגביי גם הקיץ. ירושלים רוצה להצליח ועושה עבודה יפה. בעונה שעברה היא רצתה אותי, אבל מכבי שיחקה ביורוליג והלכתי אליה".

בפנאתינייקוס ייכנס תומאס לנעליו הגדולות של כוכב הקבוצה כריס סינגלטון, שעזב בתום שנתיים מצוינות, אם כי תפקודם על המגרש שונה. "המאמן פסקואל מכיר אותי מברצלונה, וו הייתה החלטה טובה עבורי ועבור משפחתי. זה עוד אתגר ומסע שאני עובר. אני מוכן לעבוד קשה ואני יכול לשחק ברמות הגבוהות ביותר".

- איך אתה מסכם את התקופה שלך במכבי?

"זו הייתה תקופה טובה. מאוד התחברתי לאוהדים, ואין לי מילה אחת רעה להגיד על אף אחד. אני יכול רק לאחל לכולם בהצלחה".

דשון תומאס פנאתינייקוס.
התאחד עם צ'אבי פסקואל. דשון תומאס במדים החדשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully