וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הבורסה: "הנבחרת הזאת הזכירה לנו מה אנחנו אוהבים בכדורסל הישראלי"

31.7.2018 / 11:45

נבחרת העתודה התכבדה בפתיחת יום המסחר, מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב נשא דברים: "שלא נסתכל עוד חמש שנים ונגיד איך לא מינפנו את האליפות הזאת לשנות. שלא נשאל איפה השחקנים ההם נעלמו. השחקן הישראלי מופלה לרעה"

נבחרת העתודה באירוע של הבורסה. גיא אסייג, איגוד הכדורסל, אתר רשמי
החגיגה נמשכת. נבחרת העתודה/אתר רשמי, גיא אסייג, איגוד הכדורסל

שבוע וחצי אחרי שהדהימה וזכתה באליפות אירופה, התארחה היום (שלישי) נבחרת העתודה בבורסת לניירות ערך בתל אביב והתכבדה בפתיחת יום המסחר. כל שחקני הנבחרת, מלבד דני אבדיה שנמצא עם נבחרת הנוער, עלו על הבמה לאחר דברים שנשא מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב והתכבדו בפתיחה ביחד עם צוות המאמנים בראשות אריאל בית הלחמי. יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, מנהל הנבחרת חזי הוכמן והקפטן גיל בני, אף נשאו דברים.

"זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שנבחרת ישראל חוזרת עם מדליית זהב מאליפות אירופה", אמר בן זאב, "החבורה הנפלאה שנמצאת פה עשתה את זה בגדול. מדובר פה בקבוצה שניצחה מעצמות כדורסל כמו צרפת וספרד ברבע ובחצי גמר בלמעלה מ-20 הפרש, נבחרת ישראלית שלמרות שהפסידה את משחק הפתיחה, לא הורידו את הראש, לא התחילו לריב אלא שיחקו כדורסל חכם, כדורסל מפרגן. קבוצה שלא נשענת על שחקן אחד, יודעת לזהות מי השחקן היותר חם, הגנה מתואמת, צוות מאמנים יוצא מן הכלל. אריאל ושרון וכל הצוות, שאפו ענק על מה שעשיתם. זאת הייתה נבחרת ישראלית שהזכירה לכולנו מה אנחנו אוהבים בספורט הישראלי ומה אוהבים בכדורסל הישראלי. מי שחי את עולם הכדורסל יודע שהיו נבחרות מצוינות בעבר".

את המעמד הזה ניצל בן זאב על מנת לדבר על המצב בכדורסל הישראלי: "זה רגע לעשות חושבים על ענף הכדורסל במדינת ישראל. היו דיבורים בעת האחרונה על החוק הרוסי והכדוררסלן הישראלי הוא מפונק ולא מספיק טוב לעומת העמיתים האירופאים, לא יודע לשמור ולא סוגר לריבאונד ועוד שטויות. האליפות הזאת הוכיחה שהשחקן הישראלי הוא שחקן מצוין, שיש לו מה למכור, אבל צריך שיאמינו בו. הוא צריך להיות לא אופציה חמישית בכדורסל, הוא צריך שההנהלה וכל עולם הספורט יבינו שזה אינטרס של מדינת ישראל שהנוער לא ישחק במשחקי מחשב אלא במשחקי כדור, שילדים ונוער משתתפים בקבוצה זה מכין אותם יותר טוב לחיים, הם לומדים מה זה עבודת צוות, לומדים מה זה כשלונות, וזה הופך אותם לאנשים יותר מחושלים. זה גם אינטרס של המדינה, ממשלתי. כשאנחנו מסתכלים על הקבוצות אנחנו רוצים לראות שחקנים שגדלו פה, שאנחנו מכירים אותם ויכולים להזדהות איתם".

"בבורסה יש חברות שהן המובילות בתחומם, הן מוציאות כסף על שיווק וחסויות, החברות הללו כדי להגדיל את החשיפה שלהן, רוצות לחבור לדברים מנצחים, לדברים שהציבור יכול להזדהות איתם. יש לנו כדורסל טוב עם שחקנים טובים, כדי להגדיל את החיבור הזה, ושהכסף של החברות ייכנס לכדורסל, צריך לדאוג לתשתית ראויה ולהתסכל על עולם הכדורסל כמו שחברה עסקית מסתכלת. יש עכשיו את ועדת שרעבי, הוועדה הזאת צריכה לשאול את עצמה איפה מדינת ישראל יכולה לתרום לשחקן הישראלי. צריך לשים את הדברים על השולחן, השחקן הישראלי מופלה לרעה לעומת השחקנים הלא ישראלים. לא כולם יודעים את ההפליה שקיימת במס. כשמישהו מנהל עסק, הוא מסתכל על עלויות, שחקן ישראלי יותר יקר משחקן זר וצריך לשנות את זה. האליפות הזאת מבחינתי, מעבר לחוויה, בשביל שלא נסתכל עוד חמש, עשר שנים אחורה ולא נגיד איך לא מינפנו כדי לשנות את האגו סיסטם של הכדורסל הישראלי, פה זה ההזדמנות האמיתית. אני מקווה שכל מי שיש לו השפעה יידע לשבת עם הגורמים המתאימים כדי שהשחקן הישראלי יוכל לפרוח ולהתקדם ושלא נשאל איפה הם נעלמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully