וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות באיטליה: האתלטית הותקפה ונפצעה, ועלולה להחמיץ את אליפות אירופה

דייזי אוסאוקה, זורקת דיסקוס איטלקייה ממוצא ניגרי, נפצעה בעינה אחרי שהושלכו עליה ביצים מרכב נוסע בטורינו, ונותחה מספר ימים לפני האליפות בברלין. אוסאוקה: "הפחדנים האלה חשבו שאני זונה"

הספורטאית האיטלקייה דייזי אוסאוקה. GettyImages
פרשה שהציפה את הגזענות במדינה. אוסאוקה/GettyImages

תקרית גזענית באיטליה. האתלטית האיטלקייה דייזי אוסאוקה הותקפה אתמול (ראשון) בלילה על ידי חבורה של בחורים צעירים בטורינו, שהשליכו עליה ביצים מרכב נוסע מתחת לביתה. אוסאוקה, 22, נפצעה בתקרית, כשקליפות ביצים נכנסו לה לעין וגרמו לה לפציעה שבגינה נאלצה לעבור ניתוח. הספורטאית ממוצא ניגרי משתייכת לסגל שאמור לייצג את איטליה באליפות אירופה באתלטיקה שתיערך בברלין, אבל כעת היא בספק לתחרויות. התחרות תיפתח ב-6 באוגוסט ותימשך עד ה-12 באוגוסט.

אוסואוקה, זורקת דיסקוס, מחזיקה בשיא האיטלקי עד גיל 23. הוריה הם מהגרים מניגריה - אביה הוא ג'ודוקא ואמה שחקנית כדוריד. היא נפצעה במהלך התקרית והובהלה לבית חולים, והיום התמונות של פרצופה המנופח הופצו ברשתות החברתיות באיטליה והסעירו את המדינה. היא נפצעה בקרנית עין, וכאמור, עברה ניתוח. התוקפים מבוקשים על ידי המשטרה, שמעריכה כי מדובר בפשע על רקע גזעני.

הספורטאית האיטלקייה דייזי אוסאוקה. טוויטר, אתר רשמי
התמונה שהסעירה את המדינה. אוסאוקה/אתר רשמי, טוויטר

כמובן שהפשע זכה לשורה ארוכה של גינויים מגופים רשמיים, בתקרית שהציפה שוב את הגזענות בארץ המגף. אוסאוקה התייחסה לפרשה ואמרה: "אני לא אוהבת להשתמש במונח גזענות, אבל אני חושבת שהגיע הזמן, כי באזור הזה, וכולם יודעים את זה, יש הרבה זונות שחורות, וכנראה שהפחדנים האלה חשבו שגם אני פרוצה". עוד הוסיפה ש"גם אם יתהפך העולם, אני אתחרה בברלין. אני נוסעת עם הנבחרת שלי, ואהיה בתחרות ביום חמישי".

עוד באותו נושא

אתלטיקה: דימה קרויטר קבע את הקריטריון לאליפות אירופה בברלין

לכתבה המלאה
הספורטאית האיטלקייה דייזי אוסאוקה. צילום מסך, אתר רשמי
"גם אם יתהפך העולם, אני אתחרה בברלין". אוסאוקה/אתר רשמי, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully