וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות הניגרית פתחה בחקירה נגד עוזר מאמן הנבחרת בחשד לקבלת שוחד

סאליסו יוסוף, שהיה עוזר המאמן של הניגרים במונדיאל, צולם כמי שמסכים לקבל 1,000 דולר בתמורה לזימון שני שחקנים לאליפות אפריקה לשחקני ליגות בינואר. "מקרה רגיש מאוד", נמסר מההתאחדות

גרנוט רוהר מאמן נבחרת ניגריה עם עוזרו סאליסו יוסוף. GettyImages
סאליסו עם המאמן הראשי רוהר במונדיאל/GettyImages

התאחדות הכדורגל הניגרית הודיעה היום (שבת) כי היא מקיימת חקירה נגד המאמן סאליסו יוסוף בחשד לקבלת שוחד. יוסוף בן ה-56, ששימש כעוזר המאמן של הנבחרת הניגרית במונדיאל 2018 ואמור להיות המאמן במשחקים האולימפיים ב-2020, תועד במצלמה נסתרת מקבל כסף משני אנשים שהתחזו לסוכני שחקנים והעבירו לו 1,000 דולר על מנת שיזמן שני שחקנים לאליפות אפריקה. כמו כן, הם הבטיחו לו 15% מהחוזה שלהם אם יעברו קבוצה.

"זה נכון שההתאחדות הניגרית פתחה בחקירה מקדימה בעניין כדי לעזור לוועדת האתיקה והפיירפליי של פיפ"א", אמר דובר ההתאחדות הניגרית אדמולה אולאג'ירה ל-BBC אפריקה, שהיו אלה שחשפו את העניין, "זה מקרה רגיש מאוד ודרושה חקירה רצינית על ידי הגופים הרלוונטיים. נכון לעכשיו לא תהיה תגובה נוספת". שמות שני השחקנים עליהם דיברו אלה שהתחזו לסוכנים עם יוסוף לא נחשפו והמאמן עצמו טען שלא עשה שום דבר פסול.

"אין שום האשמה שמראה דרישה לכסף משני הסוכנים בקטע הווידאו הזה", אמר המאמן, "הסוכן העביר לי את הכסף רק אחרי שהביע תקווה שהשניים ישחקו באליפות. קיבלתי כסף מאחד האנשים האלה שטענו שהם סוכנים ומאוחר יותר גיליתי שזה 750 דולר ולא 1,000". יוסוף טוען שלא מדובר בהפרת חוקים: "אני מבין את חוקי האתיקה של פיפ"א ושל ההתאחדות הניגרית ובמיוחד סעיף 20 שמדבר על כך שמתנות יכולות להתקבל בתנאים מסוימים". יוסוף עמד על הקווים של נבחרת ניגריה שהגיעה לגמר אליפות אפריקה השנה. זו אליפות אפריקה לנבחרות מקומיות, כלומר לא כולל שחקנים שמשחקים מחוץ למדינה, ולכן יוסוף עמד שם על הקווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully