וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת הציעו ליגת עתודה, בהפועל תל אביב זועמים: "ביזיון"

25.7.2018 / 21:50

המנהלת רוצה שכל קבוצה בליגת העל תחזיק קבוצה נוספת עם שחקנים בני 18-22. האדומים הגיבו: "עוד מסמר בארון הקבורה של הדמוקרטיה בליגת העל. המנהלת נלקחה כבת ערובה על ידי היו"ר שלה"

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז
נבחרת העתודה. מתוך אתר FIBA, אתר רשמי
ההצלחה של הנבחרת פתחה תיאבון. העתודה חוגגת/אתר רשמי, מתוך אתר FIBA

מנהלת הליגה הודיעה היום (שלישי) כי תעלה הצעה בפני ועדת שרעבי, שמנסה לגבש תוכנית לעתיד הכדורסל הישראלי, לפיה תוקם ליגת עתודה לצעירים עד גיל 22, בה יוכלו שחקנים צעירים להמשיך ולהתקדים ולקבל דקות משחק.

"הצלחתה המשמחת של נבחרת העתודה בשתי אליפויות אירופה האחרונות הציפה שוב את נושא השתלבותם של שחקנים צעירים בליגת העל בכדורסל", נכתב בהודעת המנהלת, "מנהלת הליגה מצפה ומקווה לראות את צעירי הנבחרת משתלבים במהרה בליגת העל המקצוענית ונוטלים בה תפקיד משמעותי ומוביל. הישגי הנבחרת הבוגרת בשנים האחרונות מוכיחים כי החוק הרוסי שחל בליגה ב-12 השנים האחרונות כשל, ולכן גם יסיים את דרכו בתום העונה הקרובה. מצד שני, הישגי הנבחרות הצעירות מראים כי יש לא מעט כישרונות ישראלים צעירים ברמה גבוהה".

בהודעת המנהלת נכתב על הרעיון: "התוכנית שמציעה המנהלת היא שלכל קבוצה בליגת העל תהיה קבוצת בת בליגת העתודה, בה ישחקו בוגרי מחלקת הנוער של אותה קבוצה, שחקנים צעירים אשר נמצאים בסגל הקבוצה הבוגרת ולא מקבלים מספיק דקות משחק, ושחקנים בוגרי הנבחרות הצעירות אשר ירצו לשחק במעטפת מקצועית של קבוצות ליגת העל. קבוצת הבת תתאמן תחת תוכנית מקצועית מוקפדת ותחת פיקוחם של מאמני הקבוצה בליגת העל, כאשר שחקנים יוכלו לעבור בצורה חופשית בין הקבוצה הבוגרת לקבוצת הבת. התקציב המוערך של ליגת העתודה הוא כ-5 מיליון שקלים. תקציב כזה יאפשר ניהול ליגה מקצוענית ומתקדמת, תוך מעקב מקצועי אדוק אחר התפתחות השחקנים. המנהלת תפנה לעזרת משרד הספורט בגיוס תקציב זה למען עתיד הכדורסל הישראלי".

לבסוף בהודעת המנהלת נכתב כי: "אנו בטוחים כי ליגת עתודה רצינית ומקצועית תצעיד את הכדורסל הישראלי קדימה ותיתן מענה הולם וראוי לפיתוח וקידום כדורסלנים צעירים אשר יובילו בעתיד את נבחרת ישראל הבוגרת להישגים משמעותיים".

יובל זוסמן שחקן נבחרת העתודה של ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
שינוי באופק? זוסמן/אתר רשמי, אתר פיב"א

בהפועל תל אביב הגיבו בצורה חריפה להצעת המנהלת: "הודעת מנהלת הליגה מהיום לגבי הצעה להקמת ליגת פיתוח מהווה עוד מסמר בארון הקבורה של הדמוקרטיה בליגת העל. מזה קרוב לחודשיים שנציגי מנהלת הליגה (שנבחרו ללא כל ישיבה מוקדמת) מנהלים מגעים, ישיבות, משאים ומתנים, וכמו כן מהווים חלק מוועדת שרעבי וכל זאת מבלי שהתקיים דיון אחד במנהלת הליגה שמטרתו לגבש עמדות או להחליף רעיונות", נכתב בהודעה לעיתונות מטעם המועדון."הרעיון הבסיסי העומד בבסיס ההצעה שפרסמה היום הדיקטטורה הקרויה הנהגת מנהלת הליגה, כמובן מבלי לערוך דיון אחד בנושא, אינו יכול לבוא במקום הפתרונות הפשוטים בדמות קידום בוגרי מחלקות הנוער בקבוצות הבוגרות".

עוד נכתב בהודעה כי: "היום אף התבשרנו כי נערך דיון (סודי?) בו נכחו רק חלק מחברי וועדת שרעבי: נציגי משרד הספורט ומנהלת הליגה ליתר דיוק, שמעון מזרחי ושמואל פרנקל בלבד, ולא כל נציגי המנהלת. המצב לפיו שוב הרצון לערוך חשיבה אמיתית בנושא הכדורסל הישראלי והכדורסלן הישראלי התחלף במשא ומתן שכל תפקידו לרצות קבוצה אחת, וכל זאת בחסות מנהלת הליגה שנלקחה כבת ערובה על ידי יושב הראש שלה, הוא לא פחות משערורייה. ההתעלמות הבוטה והמכוונת מכל יתר מרכיבי הכדורסל (קבוצות, שחקנים ואוהדים) היא לא פחות מביזיון, ושיתוף הפעולה של ראשי המנהלת עם העניין הוא כבר בדיחה רעה. תדאגו לכדורסל הישראלי או לכל הפחות תזוזו הצידה - הגיע הזמן!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully