וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני עבר לשרת הספורט: "עתיד ענף הכדורסל בישראל לוט בערפל"

25.7.2018 / 8:23

41 שחקנים, מאמנים ומנהלים פנו למירי רגב אחרי זכיית נבחרת העתודה באליפות אירופה: "הכדורסלן כחול-לבן הופך לזן נדיר, חייבת להיות העדפה מתקנת, יש לבטל את זכויות היתר שמוענקות לזרים"

עריכת וידאו: ניב מעוז

41 שחקני, מאמני ומנהלי עבר בנבחרות ישראל שלחו הבוקר (רביעי) מכתב לשרת התרבות הספורט, חה"כ מירי רגב, בדרישה לעזור לשחקני הכדורסל הישראלים. המכתב מגיע על רקע המצב הנוכחי בליגת העל ולאחר ההישג הגדול של נבחרת העתודה שזכתה בתחילת השבוע באליפות אירופה.

"אנחנו שחקנים, מאמנים ומנהלי עבר בנבחרות ישראל לדורותיהן מברכים את נבחרת העתודה על הישגה ההיסטורי בזכייה באליפות אירופה. הזכייה גורמת לכולנו גאווה גדולה", נכתב בפתיחת המכתב, "הזכייה הגיעה בתקופת שפל במעמד שחקני הכדורסל הישראלים, שבאה לידי ביטוי בכישלון הנבחרת הבוגרת בקיץ שעבר, ובמאבקים של השחקנים הישראלים על מקומם בקבוצות".

"ההחלטות שנתקבלו בענף הכדורסל בשנים האחרונות גורמות לכך שהכדורסלן כחול-לבן הופך לזן נדיר ועתיד הענף כולו לוט בערפל. הקדשנו את מיטב שנותינו לבניית תשתית הענף, ושמחנו כשהצטרפו אלינו שחקני חיזוק זרים, כל זמן שהמינון היה סביר ותרם לקידום הכדורסל הישראלי. המציאות בענף הכדורסל בשנים האחרונות היא שהתקדמות השחקנים הצעירים נחסמה, ובליגה הם משמשים שחקנים זוטרים ומחליפים. כולנו היינו שחקני ליגת על משמעותיים כשהיינו בני פחות מ-20. כיום זה בלתי אפשרי".

נבחרת העתודה. מתוך אתר FIBA, אתר רשמי
איך הם יתקדמו ככה? שחקני העתודה חוגגים/אתר רשמי, מתוך אתר FIBA

השחקנים דורשים: "חייבת להיות העדפה מתקנת והשקעה בנוער, במאמנים ובשחקן הישראלי, ויש לבטל את זכויות היתר שמוענקות לשחקנים הזרים, כולל את הטבות המס. ההצלחה של נבחרת העתודה היא ציון דרך משמעותי, ואם רוצים שתימשך, חייבים לגרום לכך שהשחקן הישראלי יהיה על המגרש ולא בשולי הספסל. אנו פונים אלייך, כבוד השרה, אל איגוד הכדורסל ואל מנהלת הליגה להתגייס ברגע אמת זה ולהעמיד בראש סולם העדיפויות את חיזוק מעמד הכדורסלן הישראלי. שחקני העתודה הוכיחו שהם יכולים ומסוגלים. אין כדורסל ישראלי בלי כדורסלן ישראלי! רק כך נחזיר את הכדורסל למקום המכובד שהיה לו ושהוא ראוי לו!".

על המכתב חתומים: אבי מאור, אברהם חמו, אור גורן, אורי בן-ארי, איתמר מרזל, אמיר בינו, אמיר כץ, אמיר מוכתרי, ארז חזן, ארז מרקוביץ, אריאל פורת, אריה מליניאק, בועז ינאי, גור בן דוד, גלעד שמחוני, דורון שפע, דני ברזילי, הלל גלבוע, חיים זלוטיקמן, חן ליפי, חנן קרן, יאיר שרון, יהודה לוי, יניב גרין, יקי אפלשטיין, מאיר טפירו, מוטי ארואסטי, מולי אבישר, מיקי ברקוביץ, מנחם אטלס, מתן נאור, ניב בוגין, ניר רכליס, עופר פליישר, פיני חוזז, שוקי שוורץ, שי שרףף, שמוליק נחמיאס, שמעון אמסלם, שרון ששון ותומר שטיינהואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully