וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: לואיס המילטון ניצח בגרנד פרי הגרמני וחזר לפסגת הדירוג

דרמה גדולה בהוקנהיים: סבסטיאן פטל הוביל עד להקפה ה-52, אבל אז איבד שליטה וסיים את חלקו במרוץ, בעוד יריבו הגדול זינק מהמקום ה-14 ודהר לניצחון כדי לפתוח פער של 17 נקודות בפסגה

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס חוגג, פורמולה 1. רויטרס
יום מושלם למרצדס. לואיס המילטון חוגג עם אנשי הצוות/רויטרס

איזה הבדל עשו 24 שעות. יממה אחרי מקצה הדירוג בו סבסטיאן פטל ניצח ולואיס המילטון סבל, הגיע היום (ראשון) מהפך אדיר שבסופו חגג המילטון בביתו של פטל וחזר למקום הראשון בדירוג הנהגים. כעת אלוף העולם הבריטי, שפיגר בשמונה נקודות אחרי יריבו מקבוצת פרארי, נמצא במקום הראשון אחרי 11 מרוצים (מתוך 21) ונהנה מיתרון של 17 נקודות. המילטון הפך לנהג הראשון זה 10 שנים (מאז פרננדו אלונסו בסינגפור ב-2008) שמנצח מרוץ בו זינק מהמקום ה-14 או נמוך יותר, והוא גם הראשון מאז נייג'ל מנסל ב-1992 שזוכה בגרנד פרי הגרמני פעמיים ברציפות.

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

סבסטיאן פטל פרארי. AP
איבד שליטה ואיבד את הפסגה. סבסטיאן פטל/AP

הגרנד פרי הגרמני נראה בידיים של פטל, שזינק מהפול פוזישן והוליך עד להקפה ה-52, אך אז, כשנותרו 15 הקפות לסיום, הוא איבד שליטה לפתע, יצא מהמסלול וסיים את חלקו במרוץ. המילטון, שהתחיל רק במקום ה-14 והתקדם בהדרגה עד למקום השלישי, מצא עצמו לפתע שני בעקבות הקריסה המפתיעה של יריבו הגדול, הצליח לעקוף גם קימי רייקונן אחרי שוויתר על החלפת צמיגים בניגוד ליריביו, ורשם ניצחון רביעי העונה.

מרצדס הגרמנית חגגה במסלול הביתי בהוקנהיים, כשגם ואלטרי בוטאס הביא 18 נקודות עם השגת המקום השני וניצב כעת רביעי בדירוג הכללי, אחרי שהאוסטרלי דניאל ריקיארדו היה הראשון שפרש בהוקנהיים, כבר בהקפה ה-29. רייקונן סיים שלישי ביום המאכזב של פרארי.

הדרמה נמשכה גם לאחר חגיגות הניצחון של מרצדס, כשהמילטון נקרא לבירור בעקבות עבירה של חציית הקו בתחנת העצירה ויכול היה לספוג עונש שהיה מנשל אותו מהתואר בגרמניה. אבל אחרי יותר מ-50 דקות של דיונים, הוחלט לקבל את הטענה של מרצדס והתוצאה של המילטון נותרה בעינה.

דירוג הנהגים (אחרי 11 מרוצים):

1. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס) 188 נקודות
2. סבסטיאן פטל (גרמניה, פרארי) 171
3. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) 131
4. ואלטרי בוטאס (פינלנד, מרצדס) 122
5. דניאל ריקיארדו (אוסטרליה, רד בול) 106

עוד באותו נושא

סבסטיאן פטל ניצח במקצה הדירוג, אחרי יום רע של לואיס המילטון

לכתבה המלאה
סבסטיאן פטל פרארי. AP
מכונית הפרארי המושבתת של סבסטיאן פטל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully