וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מניעת ההופעה עם סמלי ישראל: הושעו תחרויות הג'ודו בטוניסיה ואבו דאבי

20.7.2018 / 16:51

איגוד הג'ודו הבינלאומי הודיע כי הטורנירים בשתי המדינות הערביות לא יתקיימו עד ש"יובטחו תנאים שווים לכל המשתתפים בטורניר". שרת הספורט רגב: "זו החלטה ראויה ואמיצה"

ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
יוכל להתחרות במדינה ערבית עם סמלי ישראל? שגיא מוקי/מגד גוזני

איגוד הג'ודו הבינלאומי הודיע היום (שישי) על השעיית טורנירי הג'ודו שהיו אמורים להיערך באבו דאבי וטוניסיה בשל העובדה שספורטאים מישראל לא מורשים להתחרות בו תחת הדגל הישראלי. בהודעה רשמית של איגוד הג'ודו נאמר כי התחרויות לא יתקיימו עד ש"יובטחו תנאים שווים להשתתפות כל הנבחרות בטורניר".

כזכור, בשנים האחרונות ג'ודואים ישראלים השתתפו בתחרויות במדינות אלו תחת הדגל הבינלאומי וההמנון הלאומי הישראלי לא נוגן כשספורטאי שייצג את ישראל זכה במדליית זהב.

שרת הספורט מירי רגב ברכה על ההחלטה של איגוד הג'ודו ואמרה: "אני מברכת על ההחלטה הראויה והאמיצה של יו"ר איגוד הג'ודו העולמי, מר מריוס ויזר, לבטל את תחרות הגראנד-פרי בטוניס וגרנד סלאם באבו דאבי בשל סירובם לאפשר באופן שויוני לכל המדינות להתחרות עם הדגל וההמנון שלהם. ברור לחלוטין שמדינות ערביות אלו עשו כל שביכולתן למנוע את השתתפות הספורטאים הישראלים בתחרות וזו לא הפעם הראשונה. החלטה זו מביאה לידי ביטוי הלכה למעשה את עקרונות הצ'ארטר העולמי המפרידים בין ספורט לפוליטיקה ומאפשרים לכל ספורטאי להתחרות באופן שיוויוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully