וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת שרעבי בוחנת: מענקים לקבוצות כדורסל לפי דקות המשחק של הישראלים

17.7.2018 / 10:56

הוועדה שהוקמה בעקבות המשבר בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה שוקלת שינוי בשיטת המענקים שיגרום לקבוצות להעניק לישראלים יותר דקות. גם רעיון שחקני הבית נמצא על הפרק

עריכה: מתן חדד

רחוק מהמולת השביתה שהציפה את הכדורסל הישראלי לפני פחות מחודשיים, מתכנסת בשבועות האחרונים ועדת שרעבי שאמורה לגבש מסקנות לגבי עתיד הכדורסל הישראלי וליגת העל. מול הוועדה מתייצבים מרואיינים שונים שמספרים על מצב הכדורסל מעיניהם, ומנסים להעלות רעיונות שיהיו מקובלים על כל הצדדים. הוועדה אמורה לגבש את המלצותיה עד ה-1 לאוגוסט.

אחד הרעיונות שצובר תאוצה בימים האחרונים כולל שינוי בשיטת המענקים לקבוצות על שיתוף ישראלים ומעבר למענקים על סמך דקות משחק שהשחקנים מקבלים. כיום, וגם לפי ההסכם שנחתם בין מנהלת הליגה, המענקים שיקבלו הקבוצות מהמנהלת נקבעים על סמך רישום השחקנים הזרים בטופס, ולא על סמך כמה השחקנים הישראלים משחקים בפועל, ובעצם השינוי במחשבה התקווה היא שקבוצות ישתפו יותר ישראלים ליותר דקות משחק. כדי לעשות זאת, המענקים יהיו ככל הנראה משמעותיים יותר מהסכומים שהקבוצות מקבלות כיום.

ניר אלון, יו"ר ארגון השחקנים. קובי אליהו
מנסים להגיע לפשרה. ניר אלון ושמעון אמסלם/קובי אליהו

רעיון נוסף שנמצא על השולחן הוא רעיון שחקני הבית, Home Grown Players, כפי שמקובל באירופה וכפי שהוצע לשחקנים במהלך השביתה שלהם בחודש מאי. על פי המתווה הזה קבוצות יצטרכו להחזיק מספר שחקנים מסוים שגדלו במחלקות הנוער הישראליות, מה שיקטין משמעותית את כמות המתאזרחים שמגיעים לארץ.

כזכור, לאחר השביתה של ארגון השחקנים, שאף גרמה למנהלת הליגה להכריז על סיום הליגה לפחות מ-24 שעות, נחתם הסכם בין הארגון למנהלת הליגה לפיו בעונה הקרובה ישחקו במתכונת החוק הרוסי עם עד שישה זרים בטופס המשחק, ובעונת 2019/20 החוק הרוסי יסתיים, וקבוצות יוכלו לשתף עד חמישה זרים בכפוף לקנס, כשישראלי אחד יהיה חייב להיות על הפרקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully