וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה קליסקי הורשע בפרשת 242, התביעה דורשת שנת מאסר

יו"ר מנהלת הליגה הלאומית ומכבי ראשון לציון לשעבר הורשע בתיווך לשוחד ובסיוע לזיוף מסמך, לאחר שסייע לאיגוד הכדורסל ואיגוד הכדוריד להשיג תקציב דרך הכספים הקואליציוניים של מפלגת ישראל ביתנו

משה קליסקי. קובי אליהו
פרשה חמורה. קליסקי/קובי אליהו

יו"ר מנהלת הליגה הלאומית ומכבי ראשון לציון לשעבר משה קליסקי הורשע היום (ראשון) במסגרת פרשת 242, הידועה בציבור בתור פרשת ישראל ביתנו, בתיווך לשוחד ובסיוע לזיוף מסמך. התביעה בעניינו תדרוש עונש של שנת מאסר בפועל על קליסקי, שהורשע בפרשה שהתפוצצה לפני מספר שנים.

על פי כתב האישום, בו הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון, בשנים הרלוונטיות קליסקי עסק בתחום הפרסום והדפוס, בפרט בתחום הספורט. בנוסף, הוא היה דמות מוכרת בענפי הכדורסל והכדוריד בישראל, ושימש כחבר בהנהלת איגוד הכדורסל. בסוף שנת 2011 עדכן רמי כהן ממשרד החקלאות את הנאשם כי יש לו אפשרות להסדיר תקציב עבוד איגוד הכדורסל, שמקורו בכספים קואליציוניים של מפלגת ישראל ביתנו. בהמשך לכך, פנו רמי כהן והנאשם לסגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, והיא הורתה על העברת תקציב של מיליון שקל. מאחר שאיגוד הכדורסל אינו נמנה עם הגופים שניתן, על-פי חוק, להעביר להם תקציבי מדינה שמקורם בכספים קואליציוניים, התקציב עבר לאיגוד בעקיפין דרך מכון וינגייט. בתמורה לכך, כהן קיבל עמלה של כ- 100 אלף שקל מאיגוד הכדורסל. קליסקי נאשם כי סייע לכהן לזייף מסמכים, אותם כהן הכין כדי להסתיר את העובדה שקיבל עמלה בעד העברת התקציב לאיגוד הכדורסל.

באישום השני, קליסקי נאשם כי ניצל את קשריו עם קירשנבאום לשם השגת תקציב מדינה בהיקף של כחצי מיליון שקל עבור איגוד הכדוריד. קליסקי דרש מאיגוד הכדוריד טובת הנאה כספית בעד הסדרת העברת התקציב, בדמות הסכם עבודה למתן שירותי מיתוג וייעוץ לאיגוד בהיקף של 188,000 שקל. מאחר שאיגוד הכדוריד אינו נמנה עם הגופים שניתן, על-פי חוק, להעביר להם תקציבי מדינה שמקורם בכספים קואליציוניים, התקציב עבר לאיגוד בעקיפין דרך מכון וינגייט. בעד העברת התקציב, הוציאה החברה שבבעלות הנאשם חשבונית למכון וינגייט על סך 188,000 שקל, על אף שעד למועד זה ביצע הנאשם עבודה חלקית בלבד עבוד איגוד הכדוריד שלא הצדיקה את היקף התשלום שדרש. בהמשך, התקבל בחשבונו של הנאשם הסכום האמור של 188,000 שקל, אשר מהווה למעלה מ-35 אחוזים מהתקציב שהתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully