וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקנון קובע: ויטור ישוב מהקפאה בחלון ההעברות, או בעונה הבאה

8.7.2018 / 22:51

להחלטת הפועל באר שבע לרשום את סטו במקום הבלם יש השלכות: הפורטוגלי הסכים בכתב להחלטה ולכן יוכל לחזור מהקפאה רק במועד ספציפי. יחד עם זאת, הוא יוכל להתאמן. יירשם במקום קורהוט?

צילום ועריכה: קובי אליהו

אחרי שסבל משתי פציעות קשות מאז הגעתו לישראל, מיגל ויטור חתם בחודש נובמבר האחרון על הארכת חוזה בהפועל באר שבע עד קיץ 2021. אולם כעת, לאחר שהמועדון החליט להקפיא אותו, מתברר שהבלם הפורטוגלי לא יוכל לחזור ולשחק במדי הקבוצה העונה, אלא אם יירשם מחדש בתוך חלון ההעברות, כעת או בינואר. יש לציין כי ויטור פצוע ויוכל לחזור למגרשים בסביבות אוקטובר, אך אם יירשם שחקן במקומו הוא לא יוכל ליטול חלק במשחקי הקבוצה העונה. תקנון ההתאחדות קובע במפורש ששחקן לא יוכל לחזור לשחק בקבוצה, אך בבאר שבע אמרו הערב: "בסיוע המחלקה המשפטית, קיבלנו אישור להחזיר את ויטור בתוך חלון ההעברות".

סעיף בתקנון הרישום של ההתאחדות לכדורגל קובע כי "קבוצה, אשר קלטה שחקן זר בשורותיה, במסגרת המספר המותר לרישום, רשאית להחליפו בשחקן זר אחר בתנאי שתשחרר את השחקן הזר הרשום בשורותיה לקבוצה בהתאחדות לאומית אחרת, על פי הקבוע בתקנון פיפ"א, או שתעבירו/תשאילו לקבוצה אחרת במסגרת ההתאחדות לכדורגל בישראל ובתנאי שהקבוצה הקולטת בישראל רשאית לרשום את השחקן במסגרתה, על פי הוראות התקנון".

עוד בנושא

ז'וליאן סטו חתם לשנתיים בהפועל באר שבע, ויטור יוקפא עד להחלמתו
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

מיגל ויטור שחקן הפועל באר שבע הפצוע. ברני ארדוב
צפוי לחזור באוקטובר. מיגל ויטור/ברני ארדוב

המשמעות היא שבאר שבע תצטרך להשאיל את ויטור אם החליטה לרשום שחקן זר אחר, ז'וליאן סטו במקרה הזה, במקומו. בגלל האישור המיוחד שקיבלה באר שבע לטענתה, היא תוכל לבצע רישום מחדש (ויטור במקום קורהוט, למשל, אם זה יקרה בתוך החלון). מדוע, אם כן, היא לא הקפיאה את קורהוט? משום שבניגוד לפורטוגלי, ההונגרי עדיין יכול לשחק וכל עוד לא נמכר, היא מעדיפה להקפיא את השחקן הפצוע שלה. עוד קובע התקנון כי במידה ולא עלה בידי קבוצה להעביר/להשאיל את השחקן, רשאית הקבוצה להחליפו בשחקן זר אחר, בכפוף לתנאים הבאים:

1. הקבוצה המציאה לרשות לבקרת תקציבים אישור בכתב של השחקן (ויטור, א"י) מתורגם לשפת האם של השחקן לפיו אין לו תביעות כספיות כלשהן כנגד הקבוצה. לחילופין, התחייבות בכתב מגובה בבטוחות ספציפיות שאושרו על ידי יו"ר הרשות לבקרת תקציבים להבטחת תשלום מלוא השכר, התשלומים וההוצאות להם התחייבה הקבוצה כלפי השחקן על פי החוזה. בבאר שבע טוענים כי עמדו בסעיף הזה.

2. הקבוצה לא תהיה רשאית לשתף את השחקן במשחקיה, ללא יוצא מן הכלל, עד לתום עונת המשחקים. בבאר שבע טוענים כי קיבלו אישור חריג לכך.

3. הקבוצה תתחייב לאפשר לשחקן, ככל שיהיה מעוניין בכך, להשתתף באימוני הקבוצה. בבאר שבע הסכימו לסעיף הזה.

4. הקבוצה תפקיד במשרדי ההתאחדות הסכמה בלתי חוזרת לשחרור השחקן לכל קבוצה שיחפוץ, אלא אם הסכים השחקן אחרת. יחד עם זאת, היא תוכל לדרוש עבורו תשלום. בבאר שבע הסכימו לסעיף הזה, אך לטענתם בשלב זה לא מתכוונים ליישם אותו.

עוד קובע התקנון כי החלפת שחקן תוגבל לשני שחקנים זרים במהלך עונת משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully