וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: נדאל, פדרר, דג'וקוביץ' וסרינה וויליאמס ברבע הגמר

השני בעולם עלה לראשונה מ-2011 עם 3:6, 3:6, 4:6 על וסלי, נולה גבר 4:6, 2:6, 2:6 על חצ'אנוב. השוויצרי והאמריקאית טיילו. דל פוטרו הוביל 1:2 על סימון, המשחק הופסק בשל החשיכה

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
עוד טיול קליל. פדרר/רויטרס

היום הכי כיפי ועמוס בווימבלדון, הלא הוא יום שני המטורף (Manic Monday), הביא להשלמת תמונת רבע גמר הנשים, בעוד רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' עלו לשלב המקביל אצל הגברים. משחקו של חואן מרטין דל פוטרו נקטע בשל החשיכה ויימשך מחר.

רבעי הגמר אצל הגברים

רוג'ר פדרר- קווין אנדרסון
מילוש ראוניץ' - ג'ון איזנר
נובאק דג'וקוביץ' - קיי נישיקורי
חואן מרטין דל פוטרו/ז'יל סימון - רפאל נדאל

רבעי גמר הנשים (לראשונה לא תהיה שם נציגה מהטופ 10 בדירוג)

דומיניקה ציבולקובה - ילנה אוסטפנקו
דריה קסאטקינה - אנג'ליק קרבר
קיקי ברטנס - יוליה גרגס
סרינה וויליאמס - קמילה ג'ורג'י

טניסאי ספרדי רפאל נדאל. רויטרס
שוב ברבע הגמר. נדאל/רויטרס
טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
עוד תצוגה מרשימה. דג'וקוביץ'/רויטרס

גברים

רוג'ר פדרר (1, שוויץ) - אדריאן מנארינו (22, צרפת) 0:6, 5:7, 4:6

הראשון בעולם ממשיך לשייט די בקלות בטורניר הזה, עם ניצחון קליל רביעי ועדיין ללא הפסד באף מערכה, ולאור הצד שלו בהגרלה יש אפשרות לא רעה שזה ייראה כך עד הגמר. כמו בחמשת המפגשים הקודמים עם הצרפתי, פדרר ממש לא התקשה ופתיחה חזקה שלו סידרה לו בייגל ויתרון מערכה תוך 17 דקות בלבד. בהמשך מנארינו אמנם נראה טוב יותר, אבל בשתי המערכות הבאות נשבר לקראת הסיום והודח.

קווין אנדרסון (8, דרא"פ) - גאל מונפיס (צרפת) 6:7 (4), 6:7 (2), 7:5, 6:7 (4)

הצרפתי הוותיק הצליח לעלות לשמינית גמר בטורניר גרנד סלאם לראשונה מאז רולאן גארוס 2017 וגם נתן פייט אדיר לפינליסט אליפות ארצות הברית מהשנה שעברה, אבל נכנע בסופו של דבר לשחקן אותו ניצח בכל חמשת המפגשים הקודמים. בשתי המערכות הראשונות כל אחד מהם שבר פעם אחת, והדרום אמריקאי עלה ליתרון כפול בזכות עליונות בשוברי השוויון. מונפיס עוד צימק אבל במערכה השלישית הוא בעיקר נלחם כדי לא לאבד את ההגשות, רק כדי שוב להפסיד בשובר שוויון.

מילוש ראוניץ' (13, קנדה) - מקנזי מקדונלד (ארה"ב) 3:6, 4:6, 7:6 (5), 2:6

אחרי שעבר פציעה לא פשוטה והתקשה לחזור לעצמו, ראוניץ' נהנה מהדשא ועושה חיל בטורניר עם ההגשה האדירה שלו. מקנזי מקדונלד הוא בלי שום ספק סיפור ההפתעה של ווימבלדון השנה, כשממעמקי המקום ה-103 הגיע עד לשמינית הגמר, אבל שם הסתיים החלום שלו. ראוניץ' לא נשבר אפילו פעם אחת כל המשחק, למעשה הוא אפילו לא עמד מול אפשרות שבירה, בדרך לניצחון קליל.

ג'ון איזנר (9, ארה"ב) - סטפנוס ציציפאס (31, יוון) 4:6, 6:7 (8), 6:7 (3)

הטניסאי היווני הראשון אי פעם שנכנס ל-100 הראשונים בעולם סיים את דרכו, במפגש בין שני טניסאים שהופיעו לראשונה אי פעם בשמינית הגמר בווימבלדון. המשחק היה צמוד מאוד, כלל רק שבירה אחת לכל אורכו ולמעשה גם בקושי היו בו אפשרויות שבירה, והאמריקאי ניצל את הניסיון ואת הגובה שלו כדי לצאת עם ידו על העליונה. בסיבוב הבא מחכה לו מבחן מאוד קשה מול ראוניץ'.

טניסאית אמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
הדרך שלה נראית סלולה. סרינה וויליאמס/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' (12, סרביה) - קארן חצ'אנוב (רוסיה) 4:6, 2:6, 2:6

הסרבי, שזכה בטורניר שלוש פעמים בעבר, המשיך את היכולת הנהדרת שלו מול הרוסי (40), שהצליח להגיע בפעם השנייה ברציפות לשמינית גמר בטורניר גרנד סלאם, ועבר אותו עם תצוגה מלאת ביטחון. חצ'אנוב דווקא השיג את השבירה הראשונה, אבל נולה השיב לו מיד בשבירה משלו בדרך לניצחון במערכה הראשונה. בשתי המערכות הבאות הוא היה קשוח יותר ולא עמד מול אף אפשרות שבירה, ובכך חזר לרבע הגמר, שם נעצר בשנה שעברה, והוא ינסה לעלות לגמר לראשונה מ-2015.

קיי נישיקורי (24, יפן) - ארנסט גולביס (לטביה) 6:4, 6:7 (5), 6:7 (10), 1:6

הלטבי המפתיע, שעשה את כל הדרך מהמוקדמות וגם עבר שלושה משחקים של חמש מערכות, הוכיח עיקשות מרשימה גם בשמינית הגמר, אך לבסוף העייפות עשתה את שלה ושלחה אותו הביתה. היפני לא הצליח להשיג אף שבירה בשלוש המערכות הראשונות והצליח לעלות ליתרון בזכות שני שוברי שוויון (השני מותח במיוחד), ובמערכה האחרונה כבר שייט. הוא עלה לראשונה לרבע הגמר בווימבלדון, שהיה הגרנד סלאם היחיד בו לא רשם את ההישג הזה.

חואן מרטין דל פוטרו (5, ארגנטינה) - ז'יל סימון (צרפת) הופסק במצב של 6:7 (1), 6:7 (5), 7:5, 0:0

הארגנטינאי הענק חווה את טורניר ווימבלדון הכי מוצלח שלו מאז שהגיע לחצי הגמר ב-2013, וכבר הוליך ביתרון כפול בשמינית הגמר בזכות שני שובריי שוויון מוצלחים. במערכה השלישית הוא כבר פיגר 4:1, הצליח לחזור אבל הפסיד בסופו של דבר. בנקודת הזמן הזו החשיכה החלה לרדת על המגרש בלונדון והמשחק הופסק, בכוונה להמשיכו מחר.

רפאל נדאל (2, ספרד) - ייז'י וסלי (צ'כיה) 3:6, 3:6, 4:6

השור ממאיורקה נראה מצוין עד כה בווימבלדון וטרם שמט מערכה. הוא פגש במגרש המרכזי את הצ'כי, שבפעם השנייה בקריירה שלו הצליח לעלות לשמינית גמר טורניר גרנד סלאם, ויצא מהמשחק עם כרטיס לרבע הגמר לראשונה מ-2011 (אז הגיע עד לגמר). השור ממאיורקה חבט 37 ווינרים לעומת 18 של הצ'כי ורשם 12 טעויות בלתי מחויבות, לעומת 21.

הטניסאית הלטבית ילנה אוסטפנקו. רויטרס
11 מ-12 משחקונים. אוסטפנקו/רויטרס
הטניסאית הסלובקית דומיניקה ציבולקובה. רויטרס
בפעם השלישית ברבע הגמר. ציבולקובה/רויטרס

נשים

סו וויי הסייה (טייוואן) - דומיניקה ציבולקובה (סלובקיה) 6:4, 6:1

נקטע המסע המרשים של הטייוואנית, שהדהימה את סימונה האלפ. הסלובקית, שלא מדורגת בטורניר בגלל שסרינה וויליאמס קיבלה דירוג מיוחד בשל העובדה שחזרה מחופשת לידה, טרם הפסידה מערכה בטורניר. היא השלימה את הניצחון תוך שעה ו-22 דקות, העפילה בפעם השלישית בקריירה לרבע הגמר בווימבלדון, (מול ילנה אוסטפנקו) ותקווה הפעם להעפיל לחצי.

ילנה אוסטפנקו (12, לטביה) - אלכסנדרה ססנוביץ' (בלארוס) 6:7 (4), 0:6

אלופת הרולאן גארוס לשעבר עלתה שלב בצורה מרשימה: ססנוביץ', שהגיעה לראשונה בקריירה שלה לשמינית גמר טורניר גרנד סלאם והצליחה לנצח בסיבוב הראשון את פטרה קביטובה ובשלישי את דריה גברילובה, פתחה טוב מול הלטבית והוליכה 2:5 במערכה הראשונה, אבל קרסה והפסידה 11 מ-12 המשחקונים האחרונים.

דריה קסאטקינה (14, רוסיה) - אליסון ואן אויטבנק (בלגיה) 7:6 (6), 3:6, 2:6

הרוסייה היא ללא ספק אחת הטניסאיות הטובות ביותר ב-2018 וזה התבטא בעלייה שנייה ברציפות לרבע גמר בטורניר גרנד סלאם. גם ואן אויטבנק נראתה נהדר עד כה וניצחה בין היתר את גרבינייה מוגורסה, אבל אחרי מערכה ראשונה עיקשת אותה ניצחה בשובר שוויון ופתיחה טובה למערכה השנייה היא התעייפה, ולמרות שהצילה שתי נקודות משחק נכנעה לבסוף.

אנג'ליק קרבר (11, גרמניה) - בלינדה בנצ'יץ' (שוויץ) 3:6, 6:7 (5)

הטניסאית היחידה השנה שהגיעה לסיבוב השני בכל טורניר גרנד סלאם היא גם היחידה מהטופ 10 העולמי שעדיין נמצאת בטורניר. בדרך לרבע הגמר, היא הוכיחה הרבה אופי כאשר הצליחה לגבור על יריבה שהיא לא אוהבת בכלל והפסידה לה בכל אחד משלושת המפגשים הקודמים. גם הפעם השוויצרית שיחקה טוב והובילה 1:3 במערכה הראשונה, אך קרסה והפסידה בחמשת המשחקונים הבאים. במערכה השנייה היו לה ארבע נקודות מערכה אבל היא לא ניצלה אותן.

טניסאית הולנדית קיקי ברטנס. רויטרס
מתרגשת. קיקי ברטנס/רויטרס

קרולינה פלישקובה (7, צ'כיה) - קיקי ברטנס (20, הולנד) 6:3, 7:6 (1)

טורניר ההפתעות גבה קורבן נוסף, ועם הדחתה של הצ'כית לא נותרה בו אף מדורגת בטופ 10, לראשונה בעידן הפתוח. ההולנדית, שכבר ניצחה את ונוס וויליאמס, העפילה לראשונה בקריירה לרבע הגמר בלונדון ובפעם השנייה בקריירה בגרנד סלאם. סרינה וויליאמס יכולה להיות מרוצה מעוד מרצף ההדחות שהותיר בחוץ את האלפ, ווזניאקי, מוגורוסה, סטיבנס, סביטולינה, גרסיה, פלישקובה, קביטובה, ונוס וויליאמס וקיז. המדורגת היחידה שנותרה מהטופ 10 העולמי (11 בטורניר) היא אנג'ליק קרבר.

יוליה גרגס (13, גרמניה) - דונה וקיץ' (קרואטיה) 3:6, 2:6

אחרי שהגיעה לראשונה בקריירה לשמינית הגמר בווימבלדון, הגרמנייה רשמה שיא נוסף ותהיה בין שמונה האחרונות בלונדון. שעה ו-17 דקות הספיקו לה על מנת לגבור די בקלות על וקיץ', שלא הצליחה לשבור את הגשותיה אפילו פעם אחת וסיימה את דרכה.

סרינה וויליאמס (25, ארה"ב) - יבגניה רודינה (רוסיה) 2:6, 2:6

רודינה אמנם הרשימה עם ניצחון על מדיסון קיז בסיבוב הקודם, אבל מסע הקסם שלה הסתיים מול המדורגת 181 שרוצה לחזור לטופ העולמי. סרינה ניצחה בקלות במערכה הראשונה ועלתה ל-0:3 מהיר בשנייה, לפני שהרוסייה השיבה מעט מאבק והשיגה שבירה, אבל לא הרבה יותר מזה. האמריקאית ניצחה תוך כשעה בלבד ולא אמורה להתקשות יותר מדי גם מול קמילה ג'ורג'י ברבע הגמר. למעשה, אחרי שכל עשר המדורגות הראשונות בטורניר הודחו, זוכת ווימבלדון שבע פעמים בעבר בהחלט יכולה לחלום על הפעם השמינית.

קמילה ג'ורג'י (איטליה) - קטיה מקארובה (רוסיה) 3:6, 4:6

הישג שיא לאיטלקייה בת ה-26 בגרנד סלאם: אחת השחקניות הרגישות והאמוציונליות בסבב העפילה לראשונה בקריירה לרבע הגמר, ועשתה זאת היום על הדשא הלונדוני. היא הצליחה לעבור את קטיה מקארובה הוותיקה, עם ניצחון תוך 90 דקות, כשהיא מכה בדרך 20 ווינרים ו-5 אייסים. ג'ורג'י, 52 בעולם, שבפעמיים היחידות שלה בשמינית גמר גרנד סלאם הפסידה בלי לקחת מערכה, נזקקה לארבע נקודות משחק בשביל להשלים את המשימה.

הטניסאית האיטלקייה קמילה ג'ורג'י. רויטרס
הגיע הזמן. ג'ורג'י/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully