וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיילר האניקאט ככל הנראה התאבד: "הוא היה נסער מאוד לאחרונה"

עוד ועוד פרטים נחשפים על הטרגדיה: מאמנו של אקס נס ציונה בתיכון מספר על הקשיים שחווה ומשחזר את רגעי האימה, אימו "מרוסקת", ובארה"ב חושפים - הוא היה קרוב לחתימה בישראל

שחקן אנאדולו אפס טיילר האניקאט מול שחקן אולימפיאקוס קוסטס פפאניקולאו. GettyImages
טרגדיה איומה, בנסיבות לא ברורות. האניקאט/GettyImages

עוד ועוד פרטים נחשפים בנוגע לתעלומת מותו של טיילר האניקאט. הפורוורד בן ה-27, שהתחיל את הקריירה האירופית בעירוני נס ציונה ומשם עבר לחימקי מוסקבה, אנדולו אפס ובעונה האחרונה שוב חימקי, מת אמש (שבת) בנסיבות מסתוריות אחרי שנקלע לקרב יריות עם שוטרים בביתו שבשרמן אוקס, לוס אנג'לס.

האניקאט היה בשיא הקריירה, היה מועמד לחזור ל-NBA, ומעולם לא היה מעורב בתקריות משמעתיות או התנהגותיות חריגות, מה שרק הגביר את סימני השאלה. אמש לפנות ערב אימו פנתה למשטרה בטענה שבנה מתנהג "מוזר", אולם כשהגיעו כוחות המשטרה האניקאט ירה לעברם. אף שוטר לא נפצע כתוצאה מהירי, אולם השוטרים השיבו אש.

חקירת המקרה עדיין בעיצומה ועדיין לא ברור סופית אם האניקאט מצא את מותו כתוצאה מירי עצמי או ירי של שוטרים, אולם כל הסימנים מצביעים על כך שזו הייתה התאבדות. דובר המשטרה טען אמש שלפי החקירה הראשונית עולה שאופי הפציעות של האניקאט תואמות את ההנחה שהיה זה ירי עצמי, זו ככל הנראה הייתה גם הנחת המוצא של אימו, שעל פי דיווחים "נראתה שבורה לרסיסים אחרי שנמצאה הגופה".

טיילר האניקאט עם אימו. מתוך טוויטר, צילום מסך
"היא שבורה לחלוטין". האניקאט עם אימו/צילום מסך, מתוך טוויטר

בורט אסקוטו, שאימן את האניקאט בתיכון סילמאר שבקליפורניה ונחשב מאז לאיש סודו, סיפר שהיה בקשר עם האניקאט ועם אימו במהלך היממה הדרמטית. "טיי היה ילד נפלא, אחד שכיף להיות בסביבה שלו, אבל לאחרונה היו לו כל מיני בעיות, הוא התמודד עם לא מעט קשיים. ממה שאני מבין, הוא ירה בעצמו", סיפר.

אסקוטו סיפר ששוחח טלפונית עם האניקאט בסביבות השעה ארבע אחר הצהריים - שעה קלה לפני שהמשטרה הגיעה לביתו - וש"היה ניכר בקולו שמעיק עליו משהו". אימו של האניקאט שדאגה לשלום בנה התקשרה זמן קצר לאחר מכן לאסקוטו ודיווחה על לו מצב הרוח הירוד של בנה, והוא היה זה שייעץ לה לפנות למשטרה.

בשעות שלאחר מכן אסקוטו התכתב עם האניקאט, שהתבצר בביתו לאחר קרב יריות עם המשטרה. אסקוטו טען שניסה לדבר על ליבו של האניקאט ולשכנעו להיפטר מהנשק ולהסגיר את עצמו לידי המשטרה, אולם לדבריו האניקאט השיב לו בקצרה: "K" (קיצור של OK).

ההתכתבות האחרונה בין אסקוטו להאניקאט הייתה בסביבות השעה עשר בלילה. לפנות בוקר אימו של האניקאט התקשרה פעם נוספת, הפעם כשפיה בשורה מרה: האניקאט ירה בעצמו למוות.

"אחרי שהוא ירה על השוטרים חששתי ממה שעלול לקרות, כי טיי לא אחד שבנוי לשבת בכלא. אולי הוא חשש ממה שהולך לקרות ולכן ירה בעצמו. אני לא חושב שהוא תכנן את זה מראש", אמר אסקוטו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אסקוטו אף טען שהאניקאט היה אמור לחתום בימים הקרובים על חוזה בקבוצה ברוסיה או בישראל (מה שכמובן מעלה את ההשערה שמדובר במכבי תל אביב, ככל הנראה הקבוצה היחידה שמסוגלת להרשות לעצמה להגיש לו הצעה ראויה).

בנוסף, סיפר אסקוטו שהקשיים המנטליים של האניקאט נבעו בין היתר מהעובדה שנאלץ לשחק רחוק מהבית. "קשה מאוד לילד מ-LA לשחק ברוסיה, מבלי לדעת את השפה או להכיר את הסיבה. היה לו קשה מאוד להתאקלם שם. אמרתי לו שוב ושוב שאני צריך לצאת מהבית, לראות אנשים, לדבר עם מישהו".

עדיין לא ברור מה קרה בשעות שלפני התקרית. כך או כך, אימו שגידלה אותו לבדה נראתה כאמור "נסערת ומרוסקת" אחרי המוות של בנה. כעת מחכים במשטרה לתוצאות החקירה כדי לברר עד תום את הפרטי המקרה.

שחקן עירוני נס ציונה טיילר האניקאט מול שחקן מכבי חיפה בריאן רנדל. ברני ארדוב
החקירה עדיין בעיצומה. האניקאט כשחקן נס ציונה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully