וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר פרנקל זכה בזהב באליפות אירופה בשחייה לנוער

6.7.2018 / 18:29

השחיין הישראלי הגיע ראשון במשחה ב-100 מטר חופשי באליפות הנערכת בהלסינקי עם זמן של 49.23 שנ'. פרנקל: "אני מרוצה, אבל מרגיש שיכולתי לשחות מהר יותר". זהב גם לנבחרת השליחים

תומר פרנקל עם מאמן הנבחרת לוקה גברילו. יחסי ציבור,
תומר פרנקל עם מאמן הנבחרת לוקה גברילו/יחסי ציבור

הישראלי תומר פרנקל זכה במדליית הזהב באליפות אירופה בשחייה לנוער הנערכת בהלסינקי. פרנקל, שיאן ישראל לנוער, זינק למים לפני דקות אחדות אחרי שגם במוקדמות דורג ראשון. בגמר המשיך להציג יכולת נפלאה, הסתובב ראשון בחצי המרחק בתוצאה 23.44 שנ' ונגע ראשון בקיר גם בסיום בתוצאה 49.23 שנ'. פרנקל הקדים במאית אחת בלבד וניצח את יריבו הרוסי אנדריי מינאקוב, ובמקום השלישי סיים האיטלקי דויד זורזטו בתוצאה 49.47 ש'.

מעבר להישג המדהים קבע פרנקל שיא ישראלי לגילאי 18 חדש, והתוצאה רחוקה ב-30 מאיות השנייה בלבד מהשיא הישראלי המוחזק על ידי נמרוד שפירא בר אור משנת 2009.
פרנקל אמר לאחר המשחה: "מרוצה, אבל מרגיש שיכולתי לשחות מהר יותר. אני כבר חושב על המשחה הבא ובראש יש לי גם את אליפות אירופה לבוגרים בעוד חודש בגלאזגו. זה כבוד גדול אבל מבחינתי זו רק תחילת הדרך".

לאחר ההישג האדיר של תומר פרנקל שזכה במדליית הזהב במשחה 100 מטר חופשי, קבעה נבחרת השליחים ב- 200 מטרים חופשי, הישג היסטורי וזכתה במדליית הזהב ובתואר אלופת אירופה.

אחרי פרנקל, לראשונה אי פעם זכתה נבחרת השליחים הישראלית במדליית זהב במשחה השליחים באליפות אירופה לנוער בשחייה. השחיינים דניס לוקטב, גל כהן גרומי, בר סולובייצ'יק ותומר פרנקל קפצו למים בהלסינקי, התעלו וקבעו הישג חסר תקדים כאשר ניצחו את משחה הגמר בתוצאה 7:16.28 דקות תוצאה הרחוקה ב-3 מאיות בלבד משיא ישראל לבוגרים. רוסיה סיימה במקום השני ובריטניה בשלישי.

יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון: "יום מרגש מאוד לשחייה הישראלית. העבודה שלנו, הן באימונים בארץ והן באימונים בחו"ל תחת הנחייתו של היועץ המקצועי דיוויד מארש, עבודה לטווח ארוך ולעומק, מניבה עכשיו רק את הפירות הראשונים. אני משוכנע שראייה כזו, לטווח ארוך, תביא לנו עוד הרבה גאווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully