וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחמורוב: "מאושרת בשביל דיאנה, ירד מגבי משא כבד"

5.7.2018 / 7:07

אחרי ששיאה בן ה-46 שנים ב-100 מטר נשבר, אסתר רות שחמורוב פרגנה לאצנית: "זה היה באוויר, מאחלת לה שתצליח בתחרויות הגדולות בעולם". ויסמן: "יש עוד ענפי ספורט מלבד כדורגל"

דיאנה ויסמן אצנית ישראלית עם אסתר רוט שחמורוב/צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

לפני קצת יותר מעשור, כשדיאנה ויסמן היתה בת 9, לקחה אותה אמא שלה, אצנית עבר בעצמה, לתחרות ריצה באיצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף. הגיל הכי צעיר בתחרות היה 11 אבל אמא ויסמן התעקשה שדיאנה תתחרה. תחת הלחץ הסכימו המארגנים ודיאנה הקטנה ניצחה את כולן. באותו יום היא ידעה שזה מה שהיא רוצה לעשות כשתהיה גדולה. אמש, על אותו מסלול, שברה דיאנה ויסמן את השיא המיתולוגי של אסתר רוט שחמורוב שהושג באולימפיאדת מינכן הנוראית ב 1972.

דיאנה ויסמן אצנית ישראלית. קובי אליהו
שברה את שיאה האלמותי של שחמורוב. ויסמן/קובי אליהו

חצי גמר הריצה למאה מטר נפתח עם המקצה של ויסמן. לא היה אף אחד שימשוך אותה. היא התחרתה במסלול הקיצוני וקבעה שיא ישראלי חדש שכבר היה נדמה שלא יישבר לעולם. שחמורוב לא ראתה את הריצה. מישהו ביקש ממנה להצטרף אליו למטה ובזמן שהיא ירדה במדרגות, ויסמן קיזזה 7 מאיות מהשיא בן ה-46 שנים. "אני מאושרת בשביל דיאנה", אמרה שחמורוב "ואני עוד מקווה שדיאנה תשבור בעצמה את השיא החדש שלה. היא מסוגלת לכך. היא בגיל מצוין. שבירת השיא היתה באוויר ואני שמחה שעכשיו ירד מגבי איזשהו משא כבד ועכשיו האחריות עוברת לדיאנה".

"אני מאחלת לה שתצליח בתחרויות הגדולות בעולם ושכולם ילמדו להכיר ולכבד את מדינת ישראל גם באתלטיקה". ויסמן כנראה ידעה מה היא עומדת לעשות ובמסיבת העיתונאים בתחילת השבוע קראה לאנשים לצאת מהבתים ולהגיע."יש עוד ענפי ספורט מלבד כדורגל ויש עוד תחרויות מלבד המונדיאל", אמרה אמש." יש אתלטיקה בישראל ואני משוכנעת שהיא תניב עוד הרבה הישגים. אני שמחה ששברתי את השיא דווקא כאן בישראל".

בבוקר תתכונן ויסמן לריצת הערב ל-200 מטר, שם תתחרה בין היתר מול האצנית האמריקאית המעוטרת אליסון פליקס. קיבלתי חופש מהצבא לקראת התחרות", אמרה ויסמן. "כל המפקדים מפרגנים לי ומבינים שיש כאן משהו גדול. אני מכוונת לאולימפיאדת טוקיו בשנת 2020 וגם לזו בפריז ב 2024. אני יכולה לעשות עוד ריצות איכותיות ולקבוע את הקריטריון שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully