וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה קרובה להיסטוריה, ננו גינזבורג: "עם האוכל בא התיאבון"

3.7.2018 / 13:29

אחרי שהוביל את צ'כיה למקום השביעי ביורובאסקט 2015, המאמן הישראלי הוביל את נבחרתו למצב מצוין במוקדמות אליפות העולם: "אם וסלי וסטורנסקי היו מגיעים, היינו עולים בקלות. השחקן הצ'כי מאוד מחויב, זה היתרון שלנו"

מלבד משחקה של נבחרת ישראל אמש (שני) בגלזגו, ננעל ברחבי תבל שלב המוקדמות הראשון של אליפות העולם 2019. אחת הנבחרות המפתיעות ביותר שקרובה להחתים את הכרטיס לסין 2019 אחרי השלב הראשון היא צ'כיה של ננו גינזזבורג, שסיימה את שלב הבתים הראשון במאזן 1:5, והיא ביתרון של שניים וחצי משחקים על הקבוצה שמדורגת רביעית - פינלנד, כשיש שישה משחקים בקופה. ההערכות הן שצ'כיה וגינזבורג, ששיחקו את כל משחקי המוקדמות עד כה ללא תומאס סטורנסקי ויאן וסלי, שני הכוכבים הגדולים של הנבחרת, יצטרכו שני ניצחונות כדי לעלות לאליפות העולם לראשונה מאז פירוק צ'כוסלובקיה.

אמש גברה צ'כיה 75:81 על בולגריה כדי לשפר עמדות לקראת הבית הבא, בו תפגוש את רוסיה, צרפת ובוסניה, לצד הבולגרים והפינים שעלו איתם מהבית: "היו 4,000 אוהדים באולם, הייתה אווירה טובה, היו חגיגות, אנשים מבסוטים, עמדנו בציפיות, ואפילו מעבר", סיפר גינזבורג ודחה את הטענה כי נהנה מהגרלה נוחה: "ברמה הזאת אין הגרלות קלות, רוב הנבחרות ברמה השנייה של אירופה הן באותה רמה. אם היינו בסגל מלא, אז זאת הייתה הגרלה קלה. הפינים הגיעו במשחקים הראשונים בלי קופונן ומרקנן ואנחנו היינו בלי סטורנסקי ווסלי. חוץ מהמובילות, שגם היו בהרכבים חסרים, כולם היו באותה רמה. השחקן הצ'כי מאוד מחויב, אנשים באו ונתנו 110 אחוז, זה היה היתרון שלנו כנראה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצלחה מסחררת. ננו גינצבורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפור ההצלחה של הצ'כים, שתחת גינזבורג זכו במקום השביעי ביורובאסקט 2015 ושיחקו במוקדמות אולימפיאדת ריו 2016, הוא מפתיע מאוד ביחס לשחקני הסגל. השמות שלקחו אחריות מלבד המתאזרח הוותיק בלייק שילב הם הפורוורדים יארומיר בוחצ'יק וויטאך חרובן מנימבורק לצד הסנטר אונדריי באלווין, ששיתופו בשלב השני מוטל בספק מאחר וישחק ביורוליג במדי גראן קנאריה. למרות המצב המצוין, גינזבורג מסרב לומר שאם כעת הצ'כים לא יעלו, זאת תהיה אכזבה: "המטרה בהתחלה הייתה להגיע ליורובאסקט 2021 שהצ'כים רוצים לארח, ועכשיו במצב הנוכחי אנחנו הוכלים לפגוש את רוסיה וצרפת שהן ברמה גבוהה מאוד, לא יודע באיזה הרכבים הבוסנים יהיו. אם זה יהיה אכזבה? לא חושב. עם האוכל בא התיאבון, רוצים להתקדם, אני מקווה שאם סטורנסקי יגיע מה-NBA, אני מאמין שנעשה את זה, אם לא, נצטרך להתעלות על עצמנו".

על שיטת החלונות הוסיף המאמן הישראלי: "זה קשה, אין ספק, ביומיים שלושה אתה צריך לתת סגנון משחק, למזלי חלק גדול מהשחקנים הם מנימבורק, אז הלכתי בסגנון שמשחקים שם. זה לא פשוט להרכיב קבוצה ככה. למדנו מהחלון הראשון והשני, בחלון השלישי היה שונה, עשינו שלושה משחקי אימון, גם החלון הבא יהיה רגיל, זה תחילת עונה, ברור שלומדים. הבעיה שלא היו לנו את סטורנסקי ווסלי. איתם אנחנו גם עולים ב-0:6, ובשלב הבא אנחנו עולים בקלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully