וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר עזב את נייקי אחרי 24 שנים, מניות החברה ירדו

3.7.2018 / 6:43

פרשה כלכלית מסעירה: השוויצרי הפתיע כשעלה למגרש המרכזי בווימבלדון עם בגדי יוניקלו, שחתמה איתו על הסכם שיהיה שווה למעלה מ-300 מיליון דולר בעשר שנים. "המותג RF יעבור אליי בקרוב", הבטיח פדרר

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
בגדי המלך החדשים. פדרר/רויטרס

אחרי 24 שנה, רוג'ר פדרר עזב אתמול (שני) רשמית את החברה המאמצת שלו נייקי (Nike) ועבר ליוניקלו היפנית. הידיעות על המעבר הדרמטי הזה של אחד הספורטאים המפורסמים והרווחיים בעולם החלו לצוץ דווקא ביום בו נערך גמר רולאן גארוס בין רפאל נדאל לדומיניק תים. מאז נשמר העניין בסוד ואתמול עלה המדורג מספר שתיים בעולם אל המגרש המרכזי בווימבלדון כשהוא לובש חולצה ומכנסיים של מותג ההלבשה היפני ונעליים של נייקי ועלייתו אל המגרש המרכזי מלווה בלחשושים מצד הקהל ומצד מרבית הצופים והעיתונאים המופתעים.

עוד בנושא:
עשר שנים למשחק הענק בין פדרר לנדאל

על פי כל הפרסומים, פדרר חתם על חוזה ענק עם חברת ההלבשה היפנית בעסקה ששווה למעלה מ-300 מיליון דולר לעשר שנים. חשוב לציין כי יוניקלו העניקה חסות בעבר לנובאק דג'וקוביץ' והיא המאמצת של קיי נישיקורי, אבל פדרר הפך לפנים שלה ולהשקעה הגדולה ביותר שלה אי פעם כשהחברה מכוונת בגדול לקראת המשחקים האולימפיים ב-2020 שייערכו בטוקיו. על פי גורמים המעורבים בעסקה, היא עשויה להכניס לשוויצרי סכומי כסף משמעותיים יותר כיוון שהיא כוללת את הזכות של הצוות שלו למכור שטחי פרסום על החולצה עצמה, מה שנאסר עליו במשך השנים על ידי נייקי. החברה שאימצה אותו ב-24 השנים האחרונות קיבלה זכות להשוות את ההצעה אבל ויתרה והחלה למכור את מוצרי פדרר בהנחות באתר שלה.

חנות נייקי. GettyImages
פגיעה במותג. נייקי/GettyImages

החוזה של פדרר עם נייקי נגמר ב-1 במרץ, אבל הוא המשיך ללבוש את הבגדים של נייקי בלי עסקה, אבל עכשיו זה השתנה. על פי הפרסומים היה מתח רב בין סוכנו של פדרר, טוני גודסיק, לבין נייקי כיוון שהצוות של הטניסאי רצה סכומי כסף גדולים יותר. נייקי, בתמורה, הציעה להרחיב את המוצרים תחת המותג RF, עליו היא מחזיקה בזכויות מאז 2010.

"כן, הלוגו של RF שייך לנייקי כרגע, אבל זה יעבור אליי באיזשהו שלב", אמר פדרר אחרי שניצח 1:6, 3:6, 4:6 את דושאן לאיוביץ' בסיבוב הראשון של ווימבלדון, "אני מקווה שבשלב מוקדם בנייקי יהיו מספיק נחמדים כדי להעביר אליי את הזכויות למותג. זה משהו שהיה לי חשוב מאוד, במיוחד בשביל האוהדים. זה התהליך. החדשות הטובות הן שזה יגיע אליי בשלב מסוים. אלה ראשי התיבות של השם שלי, זה שלי. מה שטוב זה שהסמל הזה לא שייך להם לנצח, רק לעוד זמן קצר ובסוף זה יגיע אליי. כמובן שאנחנו צריכים עכשיו לסכם עם יוניקלו מתי מתחילים למכור מוצרים גם לקהל הרחב. רק התחלנו לדון בכל הדברים האלה. אנחנו מקווים מאוד שבתחילת השנה הבאה אנשים יוכלו להתחיל לרכוש דברים בחנויות. כרגע אנחנו צריכים קצת זמן". לגבי העובדה שנעל עדיין נעלי נייקי, אמר השוויצרי: "אין לי עדיין עסקה לגבי הנעליים. אני מחכה לראות אילו נעליים אלבש בעתיד הקרוב. כרגע אני לובש נייקי ויכול להיות שנגיע איתם להסכם לגבי נעליים".

סוכנו של פדרר, גודסיק, התייחס לעסקה ואמר: "זו הזדמנות גלובלית עם הרבה תכניות מרגשות. מר ינאי, המנכ"ל של יוניקלו, נרגש מאוד שאפשר יהיה להגדיל את המותג של רוג'ר באסיה ובעולם כולו. כולם יודעים שלרוג'ר יש תיאבון גדול לאופנה. הייתה לנו מערכת יחסים נהדרת עם נייקי וגם זו הולכת להיות כזו, כי היא גם תימשך הרבה מעבר לקריירה של פדרר. אנחנו יכולים ליצור דברים נהדרים לטווח הארוך". יוניקלו עצמה פרסמה הודעה ברשתות החברתיות, בה נכתב: "יוניקלו גאה לקבל את רוג'ר פדרר כשגריר הבינלאומי החדש שלנו".

בעקבות ההודעה על חילופי הספונסרים, ירדה המניה של נייקי ב-3%, כלומר ב-2.56 דולר ועמדה על מחיר של 77.12 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully