וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאלאס מתלהבת מדונצ'יץ': "פיניקס וסקרמנטו עוד יתחרטו בגדול"

קרלייל משוכנע שילד הפלא "הולך להיות הפנים של המועדון", דיבאץ מסביר מדוע ויתר עליו ומכנה את סקרמנטו "סופר טים", וגם: קליבלנד "בדיאלוג" עם לברון, ודני איינג' עושה פאדיחות בשידור חי. סיכום הדראפט

לוקה דונצ'יץ', דראפט 2018. GettyImages
בדיוק מה שהוא רצה. דונצ'יץ'/GettyImages

דראפט ה-NBA שנערך הלילה (בין חמישי לשישי) בניו יורק טמן בחובו הפתעה אחת בבחירות הראשונות, כשלוקה דונצ'יץ' נבחר על ידי אטלנטה בבחירה השלישית והועבר מיידית לדאלאס תמורת טריי יאנג (שנבחר חמישי) ובחירת סיבוב ראשון עתידית. ילד הפלא של הכדורסל האירופי רצה מלכתחילה להגיע למאבס מבין האופציות שעמדו בפניו, בין היתר בזכות המוניטין של הקבוצה בפיתוח שחקנים אירופיים (דירק נוביצקי הוא הדוגמא הבולטת, כמובן).

"בשבועות האחרונים היו לי שיחות עם הרבה קבוצות, אבל רציתי במיוחד את דאלאס", אישר דונצ'יץ' אחרי הבחירה בו.

מאמן המאבס ריק קרלייל אמר ש"אנחנו ברי מזל, כי לוקה הוא השחקן שסימנו מההתחלה ועד הסוף, וקיווינו מאוד שנוכל לבחור בו. אנחנו מקבלים כאן ילד שלדעתנו הוא שחקן שהולך להיות הבסיס של הפרנצ'ייז בשנים הקרובות". לטענת קרלייל, סימני השאלה סביב האתלטיות של דונצ'יץ', שגרמו לפיניקס וסקרמנטו לוותר עליו בבחירות 1 ו-2, הם שגיאה. "הוא הולך להוכיח להרבה אנשים שהוא אתלט טוב ברמת ה-NBA. מנסיוני, שחקנים עם כל כך הרבה כישרון כמוהו גם משפרים את האתלטיות עם השנים".

קרלייל הוסיף: "אנחנו חייבים להתאזר בסבלנות ולהבין שהוא בסך הכל בן 19. להיות כוכב NBA זה לא דבר שקורה בין לילה. זה הולך להיות תהליך, ואנחנו חייבים לגונן עליו גם במובן הזה".

כמה וכמה שחקנים אירופיים בליגה שיבחו את המאבס על המהלך. רודי גובר צייץ ש"זה מהלך נהדר של המאבס, כי אנשים לא מבינים עד כדי טוב הילד הזה". סלאח מג'רי, ששיחק בדאלאס במשך שלוש שנים וגם עבר בריאל מדריד לפני כן, כתב: "זאת בחירה מצוינת. שתי הקבוצות שלא בחרו בדונצ'יץ' עוד הולכות להתחרט על זה".

מרווין בגלי, דראפט 2018. GettyImages
"לבחור בבגלי על פני דונצ'יץ' הייתה בחירה קלה"/GettyImages

לפחות בינתיים נדמה שאין לסאנס או לקינגס חרטה. רבים הופתעו מכך שג'נרל מנג'ר הקינגס ולאדה דיבאץ, שמכיר את הכדורסל האירופי על בוריו, בחר לוותר על דונצ'יץ' למרות הפוטנציאל העצום שהראה בריאל מדריד. אולם לטענת דיבאץ, "לבחור במרווין בגלי לפני דונצ'יץ' הייתה בחירה קלה".

"אני חושב שבשבילנו מרווין מתאים יותר, טוב יותר. הוא כישרון ענק ויש לי ביטחון עצום ביכולת שלו להצליח. הוא יכול לשחק בעמדה 4, 3, 5, הוא באמת משהו מיוחד", ניתח דיבאץ. במהלך הלילה הייתה לדיבאץ עוד התבטאות שנויה במחלוקת, יש שיאמרו קצת נלעגת, כשטען ש"היום הפכנו לסופר טים. סופר טים צעירה, אבל סופר טים".

בפיניקס, כאמור, לא היו הפתעות. דיאנדרה אייטון יישאר באריזונה ויהפוך לפנים החדשות של הפרנצ'ייז, אבל עכשיו עליו להשתפר בעיקר בצד ההגנתי שעל התפקוד בו הוא סופג לא מעט אש בימים האחרונים, כולל מג'ואל אמביד, השחקן שאליו הוא מושווה לעתים קרובות. "אל תשוו אותי לדיאנדרה אייטון, אני גם עושה הגנה", צייץ אמביד הלילה, ואייטון הגיב לאחר הבחירה בו: "לי יצא לי לשמור בקולג'ים על שחקנים גדולים באמת, לא יכולתי להראות באמת את הפוטנציאל ההגנתי שלי. אני יודע שאוכל להיות שחקן הגנה מצוין".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דיאנדרה אייטון, דראפט 2018. GettyImages
אמביד כבר מפקפק. אייטון/GettyImages

עוד חדשות NBA

* ג'נרל מנג'ר קליבלנד קובי אלטמן טוען ש"יש לנו דיאלוגים טובים" עם לברון ג'יימס בתקופה האחרונה, למרות הדיווחים על כך שיעזוב. "לברון הרוויח את הזכות לבחון את החוזה שלו ואת העתיד שלו בכל דרך שהוא בוחר", אמר. "אנחנו רוצים לתת לו מקום כדי לקבל את ההחלטה הכי נכונה בשבילו. אנחנו בטח לא לוקחים אותו כמובן מאליו. אנחנו אוהבים אותו, העיר אוהבת אותו, הוא כל העולם בשבילנו".

* כמובן שגם שאלת עתידו של קוואי לאונרד ריחפה מעל הדראפט. ג'נרל מנג'ר סן אנטוניו אר סי ביופורד טען הלילה ש"העדיפות הראשונה מבחינתנו היא להשאיר את קוואי בספרס. אנחנו בוחנים עוד אופציות, את כל האופציות למעשה, אבל מתמקדים בנסיונות להשאיר אותו ולשמור על היחסים הכי טובים שרק אפשר איתו".

* מבוכה בבוסטון: הנשיא דני איינג' חשף בשידור חי שהקבוצה תבחר ברוברט וויליאמס בבחירה ה-27, עוד לפני שהיא הוכרזה. שחקן הסלטיקס טרי רוז'יר התארח בפאנל חי של בליצ'ר ריפורט במהלך הדראפט, וכשהתקשר לאיינג', לא חשף את העובדה שהוא מדבר איתו בשידור חי. באותה נקודה אמר איינג' לרוז'יר: "אנחנו הולכים לבחור ברוב וויליאמס, רק עושים בדיקות אחרונות בנוגע לפרופיל הרפואי שלו".

מאמן בוסטון סלטיקס בראד סטיבנס, דראפט 2018. AP
הבוס עשה טעות. בראד סטיבנס הלילה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully