וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכשיו או לעולם לא עבור דור הזהב של בלגיה": ראיון עם ז'יל דה בילדה

חלוץ העבר, ששיחק ביורו 2000 הביתי, שוחח עם שליחנו מיכאל יוכין על השילוב בין דה בראונה להזאר, על הגדולה של לוקאקו, על החשיבות של תיירי הנרי, ובעיקר על התקווה של האומה להישג חסר תקדים של סגל נדיר באיכותו

מחזור 2הסתיים23/06/2018
בלגיה
  • הזאר (6, פנדל)
  • לוקאקו (16)
  • לוקאקו (45)
  • הזאר (51)
  • בטשואיי (90)
2:5
  • (18) ברון
  • (90) חזרי
תוניסיה

"זו ההזדמנות הגדולה של דור הזהב שלנו. זה עכשיו או לעולם לא", אומר ז'יל דה בילדה. חלוץ העבר הבלגי, שהשתייך לדור מוכשר קצת פחות והשתתף ביורו 2000 הביתי בו הודחה המארחת בשלב הבתים, משמש כיום כפרשן טלוויזיה, והוא ריאלי לגבי הסיכויים. "ברזיל, ספרד וגרמניה הן הפייבוריטיות לזכייה, אבל אין ספק שיש כאן צ'אנס. כאשר אתה מסתכל על הסגל, יש לבלגיה מה למכור מבחינה אישית. כעת צריך לגבש את הכוכבים לתלכיד קבוצתי, וזו המשימה הגדולה. אם הכול מתחבר, אנחנו מסוגלים לעשות את זה", הוא קובע.

עוד בנושא:
מיכאל יוכין טוען: רוי פטריסיו אחד השוערים הטובים בעולם

דה בילדה עצמו לא מיצה את הפוטנציאל במלואו. בצעירותו, הוא נחשב לכוכב עולה, וקרע רשתות במדי אנדרלכט ופ.ס.וו איינדהובן. המעבר לשפילד וונסדיי היה פחות מוצלח, ולמרות הפופולריות בקרב הקהל האנגלי הוא רשם ירידת ליגה כואבת. בהמשך שיחק במשך תקופה קצרה כמושאל באסטון וילה, שם שיתף פעולה עם גארת' סאות'גייט. "אני שמח מאוד בשבילו היום", אומר דה בילדה על מאמן נבחרת אנגליה, "יש תחושה שהוא עושה עבודה טובה, וגם התקשורת מציקה לו פחות. העיתונאים עשו את המוות לקודמיו, אבל הם נחמדים הרבה יותר לגארת', ומתקבל הרושם שהוא מצא שפה משותפת עם השחקנים. בעבר היו לאנגליה מאמנים מבוגרים, אבל סאות'גייט צעיר, והוא כמעט כמו החבר של כוכבי הסגל".

בלגיה תתמודד מול אנגליה במחזור הנעילה בשלב הבתים, ודה בילדה מקווה ששתי הנבחרות כבר יבטיחו עד אז את הכרטיס לשמינית הגמר. "רצוי שהמפגש בקלינינגרד יהיה בסך הכל קרב על המקום הראשון בבית, ולשם כך אנחנו צריכים לנצח את טוניסיה בשבת. לאנגליה יש יתרון, כי היא כבר ניצחה את הטוניסאים, גם אם בקושי. אנחנו התחלנו מול פנמה, והיינו נרגשים מדי במחצית הראשונה. לכן לא הצגנו כדורגל טוב, אבל אז דריס מרטנס הבקיע שער נפלא, והכל השתחרר. לוח המשחקים טוב לנו. זה בריא להתחיל עם המשחק הקל ביותר, כי כך אפשר לצבור ביטחון עצמי. בהשוואה לנבחרות הגדולות, בלגיה עדיין חסרת ניסיון במעמד הזה, והשחקנים היו לחוצים. אני מקווה שהלחץ הזה יקטן ככל שהטורניר יתקדם", מספר חלוץ העבר.

ז'יל דה בילדה שחקן נבחרת בלגיה. GettyImages
דה בילדה/GettyImages

ואם כבר מדברים על חוסר ניסיון, הרי שנוכחותו של אלוף עולם בצוות האימון חיונית ביותר לדעתו של דה בילדה. "תיירי הנרי הוא נכס כעוזר מאמן. הוא זכה בגביע, הוא יודע הכול וחווה הכול, והוא חולק את הניסיון הזה עם שחקניו. החלוצים מרוויחים מכך יותר מכולם, כי הנרי יכול לתת שיעורים חשובים לרומלו לוקאקו ומישי בטשואיי", אומר דה בילדה, ואולי אפילו קצת מצטער שלא היה לו מורה כמו הסופרסטאר הצרפתי בהיותו שחקן.

באשר ללוקאקו, יש לז'יל דעה נחרצת. "אנשים שמבקרים אותו לא מבינים על מה הם מדברים. אומרים לפעמים שהוא לא מספק את הסחורה במשחקים הגדולים, אבל זה פשוט לא נכון. רומלו הבקיע 11 שערים במוקדמות, כבש במשחקי הידידות, פתח את המונדיאל עם צמד. מה עוד אפשר לבקש? הוא אחד החלוצים הטובים בעולם, ולא הייתי מחליף אותו אפילו עם הארי קיין, אשר מתגלה ככוכב על ברמה הגבוהה ביותר".

אחת השאלות הגדולות ביותר בבלגיה היא היכולת של המאמן רוברטו מרטינס להפיק את המקסימום מהכישרונות העצומים, וסוגייה אחת בוערת במיוחד - המערך הטקטי השנוי במחלוקת עם שלושה בלמים והניפוי השערורייתי של ראג'ה נאינגולן. "מרטינס הוא מאמן קפדן, והוא כנראה חשש שאורח החיים של נאינגולן יפריע לנבחרת. לא בטוח שהוא צודק, אבל עכשיו זה הזמן להמשיך הלאה. לבלגיה יש המון שחקנים מעולים. מוסא דמבלה היה נכנס להרכב כמעט בכל נבחרת בעולם, אבל בבלגיה הוא לא תמיד פותח", אומר דה בילדה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רומלו לוקאקו נבחרת בלגיה. רויטרס
"מי שמבקר את לוקאקו לא מבין בכדורגל"/רויטרס

יש ביקורת גם על המערך הטקטי עם שלושה בלמים, ודה בילדה מסכים שזה עדיין לא עובד חלק: "מימין משחק תומא מונייה שרגיל לעשות את העבודה לאורך האגף, אבל משמאל משתמשים ביאניק פריירה קראסקו, שהוא קיצוני בנשמה. התפקיד החדש קשה לו פיזית ומנטלית, והוא לא תמיד יורד להגנה כמו שצריך. ההזדמנות הטובה ביותר של פנמה במשחק הראשון הגיעה בגלל טעות של קראסקו. אני מקווה שזה ישתפר בהמשך, אבל מרטינס מתרגל באימונים גם מערך של ארבעה שחקני הגנה", אומר דה בילדה. הוא לא רצה לבקר את ההחלטה של קראסקו לעבור מאתלטיקו מדריד לליגה הסינית בגיל צעיר: "הכסף הגדול מדבר. לא קל לוותר על ההזדמנות לשדרג את השכר באופן כה משמעותי. מצד שני, רואים שקראסקו שיחק ברמה נמוכה יותר בחודשים האחרונים, והוא עדיין לא לגמרי מוכן למונדיאל".

דה בילדה מתרשם לטובה משיתוף הפעולה בין שני הכוכבים הגדולים, קווין דה בראונה ואדן הזאר, אשר לא תמיד הצליח בטורנירים הקודמים. "קווין אמר שלא אכפת לו אם אדן ינגן כינור ראשון, והוא משחק לפעמים בנבחרת בתפקיד נסוג יותר בהשוואה למנצ'סטר סיטי. זה עדיין לא מושלם, אבל אלה שני כוכבי על, והם צריכים לזהור על הבמה הגדולה כדי שנצליח.

"זו באמת הזדמנות נדירה. יש שחקנים שיפרשו מהנבחרת אחרי הטורניר הזה, ובראשם וינסנט קומפאני ותומאס ורמאלן. גם מוסא דמבלה שוקל את המשך דרכו. זה הטורניר החשוב ביותר עבורנו, ואנחנו מתחילים אותו בהדרגה, צעד אחרי צעד. ניצחנו את פנמה, אנחנו צריכים להשתפר ולנצח את טוניסיה, ואז יהיה המבחן מול אנגליה לפני שלב הנוקאאוט. השחקנים שלנו מנוסים בקבוצותיהם, ורגילים לשחק בליגות הטובות בתבל ובליגת האלופות. עכשיו הם צריכים לתרגם את זה להישג ברמת הנבחרת. כולנו מאחוריהם", הוא מסכם.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

אוהד נבחרת בלגיה. מיכאל יוכין, מערכת וואלה! NEWS
מאמינים. אוהדי נבחרת בלגיה/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל יוכין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully