וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרלת הליגה האירופית: מכבי תל אביב מול פרנצווארוש, בית"ר מול צ'יחורה

אם תעבור את ההונגרים, סגנית האלופה תשחק בסיבוב השני מול רדניצ'קי או עולה מהמוקדמות. בית"ר בסיבוב השני מול מאריבור או פרטיזני האלבנית, הפועל חיפה בסיבוב השני מול להאטי או FH

צילום: קובי אליהו, עריכה: מתן חדד

מכבי תל אביב תפגוש את פרנצווארוש ההונגרית ובית"ר ירושלים את צ'יחורה מגאורגיה במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית, כך נקבע היום (רביעי) בהגרלה במשרדי אופ"א בניון, שוויץ. מכבי תל אביב, שתתארח במשחק הראשון בהונגריה, קיבלה את היריבה האפשרית הכי קשה ואם תעלה היא תפגוש בסיבוב השני את רדניצ'קי הסרבית או יריבה מהמוקדמות (סן ג'וליה מאנדורה או גזירה יונייטד ממלטה). בית"ר ירושלים קיבלה הגרלה קלה על הנייר בסיבוב המוקדמות הראשון, כשבסיבוב השני היא ככל הנראה תשחק מול מאריבור הסלובנית (כל עוד זו לא תמעד מול פרטיזני האלבנית). הפועל חיפה, שבזכות היותה מחזיקת הגביע עלתה אוטומטית לסיבוב השני, קיבלה הגרלה נוחה למדי ותשחק מול להאטי הפינית או FH האיסלנדית.

משחקי הסיבוב הראשון: 12 ביולי והגומלין ב-19 ביולי

משחקי הסיבוב השני: 26 ביולי והגומלין ב-2 באוגוסט

שחקן מכבי תל אביב דור מיכה. יוסי ציפקיס
התחלה קשה למכבי תל אביב. דור מיכה/יוסי ציפקיס

הכירו את פרנצווארוש, יריבת מכבי תל אביב

המשחק הראשון בחוץ ב-12 ביולי, הגומלין בנתניה ב-19 ביולי

קצת על הקבוצה: מועדון הפאר ההונגרי, שנוסד לפני 119 שנה, מכונה "הנשרים הירוקים" ומגיע מהעיר בודפשט. הוא המועדון המעוטר ביותר בתולדות הליגה ההונגרית עם 29 זכיות באליפות המקומית ו-23 בגביע ההונגרי. הישג השיא של הקבוצה באירופה נרשם בשנת 1975, אז הגיעה לגמר גביע אירופה למחזיקות גביע. היא גם הקבוצה הראשונה מהונגריה שהגיעה לשלב הבתים של ליגת האלופות (1995) ושל גביע אופ"א (2005). פרנצווארוש זכתה בפעם האחרונה באליפות בעונת 2015/16 ובגביע בעונת 2016/17. מי שמשחק בקבוצה הוא אקס מכבי חיפה, תמאש פרישקין בן ה-31. גם זולטן גרה הוותיק (39), לו עבר בפרמיירליג וכמעט 100 הופעות בנבחרת הונגריה, נמצא בסגל של ההונגרים.

בעונה שעברה: למרות עונה טובה בליגה, פרנצווארוש נאלצה להסתפק בסגנות וסיימה במקום השני בליגה הונגרית עם 66 נקודות, שתי נקודות פחות מהאלופה וידאוטון. באירופה, עברה את סיבוב המוקדמות הראשון בליגה האירופית אך הודחה בשני, מה שגרם לאכזבה רבה.

הכוכב: דניאל בודה (31) הוא הקפטן והכוכב הבלתי מעורער של ההונגרים. החלוץ הופיע 19 פעמים בנבחרת וכבש חמישה שערים. בעונה שעברה הוא כבש 13 שערי ליגה ומאז שהצטרף למועדון, בשנת 2012, תרם לו 105 שערים בכל המסגרות.

שימו לב גם ל...: רולנד וארגה, חלוץ/שחקן כנף מוכשר ביותר (28) שגם נכלל בסגל נבחרת הונגריה. העונה האחרונה שלו הייתה נהדרת והוא כבש בה 20 שערים ובישל שישה שערים נוספים ב-33 הופעות בכל המסגרות.

המאמן: תומאס דול, שחקן נבחרת גרמניה לשעבר בן ה-52 הוא המאמן. הוא הגיע לקבוצה בדצמבר 2013 וזכור בעיקר מימיו בשחקן בקבוצות כמו המבורג, לאציו ואיינטרכט פרנקפורט. הוא גם הופיע 18 פעמים במדי נבחרת גרמניה וכבש שער אחד.

האצטדיון: הקבוצה משחקת ב"גרופמה ארנה" שבבודפשט המכיל קצת יותר מ-23,000 מקומות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תומאס דול, מאמן פרנצווארוש,. רויטרס
יתמודד עם מכבי תל אביב. מאמן פרנצווארוש תומאס דול/רויטרס

הכירו את צ'יחורה - יריבת בית"ר ירושלים

המשחק הראשון בחוץ ב-12 ביולי, הגומלין בטדי ב-19 ביולי

קצת על הקבוצה: הקבוצה של גיא לוזון תבקר בעיירה סצ'חרה, בה משחקת צ'יחורה. היא זכתה בעונה שעברה בתואר הראשון בתולדותיה כשהניפה את הגביע הגאורגי. למרות זאת, היא כבר שיחקה בעבר באירופה והישג השיא שלה הוא הגעה לשלב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית בעונת 2014/15, אז הודחה על ידי באקו מאזרבייג'אן אחרי שהצליחה להפתיע ולהדיח את בורסאספור הטורקית. בעונה שעברה הודחה בסיבוב הראשון על ידי אלטאך, שהודחה בהמשך על ידי מכבי תל אביב. לגאורגים יהיה יתרון בולט בכל הקשור לכושר גופני מכיוון שהליגה שלהם נפתחה כבר בחודש מרץ והיא נמצאת בעיצומה כשצ'יחורה נמצאת כרגע, אחרי 15 מחזורים, במקום הרביעי בטבלה ועם 25 נקודות.

בעונה שעברה: סיימה במקום החמישי בטבלה אבל העפילה לאירופה אחרי שזכתה בגביע הגאורגי בפעם הראשונה בתולדותיה.

הכוכב: החלוץ המקומי גיורגי גבדבה (28) הצטרף למועדון בשנת 2016 ושיחק בעברו בנבחרת הצעירה של גאורגיה. במשחקים שנערכו עד כה העונה כבש שמונה שערים ובישל פעמיים ב-12 הופעות ליגה.

שימו לב גם ל...: אירקלי בוגירדזה (20) הוא שחקן כנף שמאלי ומוכשר שהגיע למועדון בחודש ינואר האחרון. העונה הוא עזר לקבוצתו כשכבש שלושה שערים ובישל פעמיים ב-11 הופעות ליגה.

המאמן: סמסון פרוידזה (60), המכונה "סוסו", הוא מאמן הקבוצה מאז שנת 2008. הוא התחיל לאמן בשנת 1994 ואימן כל חייו בגאורגיה.

האצטדיון: האצטדיון המקומי בסצ'חרה הוא אצטדיון קטן שכולל 2,000 מקומות ישיבה.

צ'יחורה, גאורגיה. פייסבוק רשמי צ'יחורה, אתר רשמי
הצהובים-שחורים יפגשו אותם. שחקני צ'יחורה/אתר רשמי, פייסבוק רשמי צ'יחורה

יריבות הפועל חיפה בסיבוב השני

משחק ראשון בחוץ ב-26 ביולי, הגומלין בחיפה ב-2 באוגוסט

להאטי הפינית סיימה במקום הרביעי בליגה שלה וב-22 שנות קיומה זכתה רק בגביע הליגה (שלוש פעמים). הליגה בפינלנד בעיצומה ולהאטי ניצבת גם כעת במקום הרביעי, כשמי שמוביל אותה הוא האסטוני הנרי אנייר.

FH האיסלנדית (הפנרפיורדור) הגיעה בעונה שעברה לפלייאוף של הליגה האירופית, שם הפסידה 5:3 בסיכום לבראגה. הקבוצה זכתה בשמונה אליפויות במילניום הנוכחי, האחרונה ב-2016, וגם אצלה העונה נמצאת בעיצומה והיא מדורגת חמישית. הכוכב הוא הסקוטי סטיבן לנון שכבש שישה שערים בתשעה מחזורים.

שחקני מאריבור חוגגים. רויטרס
יריבה מוכרת. מאריבור/רויטרס

יריבות מכבי תל אביב בסיבוב השני

משחק ראשון בנתניה ב-26 ביולי, הגומלין בחוץ ב-2 באוגוסט

רדניצ'קי הסרבית חוזרת לאירופה לראשונה מאז 1983/84, לאחר שסיימה במקום השלישי בליגה. הישג השיא שלה הוא חצי גמר גביע אופ"א 1982, אז נעצרה על ידי המבורג. בסגל הקבוצה נמצא בויאן שראנוב, שוערה של מכבי חיפה לשעבר, אך הכוכב הגדול מילאן פאבקוב חזר לאלופה הכוכב האדום בלגרד לאחר שכבש 23 שערים.

מהמוקדמות תגיע סן ג'וליה מאנדורה או גזירה יונייטד ממלטה, כאשר כל אחת מהן תהיה אנדרדוג מובהק מול רדניצ'קי. סן ג'וליה תעלה לצהובים זיכרונות מימי סנטה קולומה, אך לא יותר מכך.

יריבות בית"ר ירושלים בסיבוב השני

משחק ראשון בטדי ב-26 ביולי, הגומלין בחוץ ב-2 באוגוסט

מאריבור, שאיבדה את אליפות סלובניה בדקות הסיום לאולימפיה לובליאנה, היא יריבה מוכרת לקבוצות הישראליות. מכבי חיפה עברה אותה בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות ב-2011/12 ומכבי תל אביב באותו שלב ב-2014/15, אבל הפועל באר שבע נעצרה מולה בפלייאוף אשתקד. אור אינברום, שהצטרף היום לבית"ר ירושלים, עשוי לפגוש את השחקנים עמם שיתף פעולה לתקופה קצרה בעונה שעברה. את הקבוצה עדיין מוביל הברזילאי הבלתי נגמר מרכוס טבארס.

גם פרטיזני טירנה האלבנית שיחקה כבר מול יריבות ישראליות, כשהפסידה להפועל תל אביב במוקדמות גביע אופ"א ב-2002/03 ולבני סכנין ב-2004/05, אבל עברה את מכבי נתניה באינטרטוטו ב-2003. פרטיזני זכתה ב-15 אליפויות, כשהאחרונה הייתה ב-1993.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully