וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שש קבוצות ישראליות תשחקנה בעונה הבאה באירופה?

17.6.2018 / 11:12

מלבד מכבי תל אביב (יורוליג), הפועל חולון והפועל ירושלים (שלב הבתים של ליגת האלופות), צריכות הפועל תל אביב (מוקדמות ליגת האלופות) וגלבוע/גליל (יורופקאפ) להודיע האם ישתתפו בעונת 2018/19 באירופה, כשגם ראשל"צ מעוניינת. חלוקת הכספים תשתנה החל מהעונה הבאה

ברני ארדוב

עונת 2017/18 בליגת העל הסתיימה ביום חמישי עם הזכייה של מכבי תל אביב באליפות אחרי ארבע שנים, ועד סוף השבוע הקרוב תתקבל תמונת מצב של הקבוצות הישראליות שתשחקנה בעונה הבאה במפעלים האירופיים. מכבי תל אביב תשחק לפי ההסכם שלה ביורוליג, ואילו הפועל חולון, סגניתה, תמשיך עונה שנייה ברציפות בשלב הבתים של ליגת האלופות של פיב"א. כזכור, מי שעוד תשחק בשלב הבתים של ליגת האלופות היא הפועל ירושלים שהחליטה לעזוב את היורוקאפ תמורת המפעל הבכיר של פיב"א.

מספר קבוצות נוספות צריכות להחזיר תשובה למנהלת בימים הקרובים, ולהחליט האם להירשם עד המועד הסופי ב-22 ליוני. הראשונה היא הפועל תל אביב שלפי בדיקותיה ובדיקות מנהלת הליגה זכאית לכרטיס לשלב המוקדמות של ליגת האלופות של פיב"א, שלב שמתחיל עוד בסוף ספטמבר. האדומים בדקו את הנושא לעומק בתקופה האחרונה והיום (ראשון) צפויים לקבל החלטה סופית, כשהכיוון הוא חיובי. במועדון אף צפויים להודיע שאם יודחו משלב המוקדמות ילכו לשלב הבתים של היורופקאפ, המפעל המשני של פיב"א, ולא ינשרו לחלוטין מאירופה, כפי שעשו מספר קבוצות מאירופה בעונה שעברה.

גלבוע/גליל, שסיימה את העונה בליגת העל במקום השישי, תבדוק גם היא את נושא ההרשמה ליורופקאפ, והבעלים חיים אוחיון צפוי לערוך היום שיחה עם אנשי מנהלת הליגה, ועם קבוצות שהשתתפו במפעל בעבר. בגלבוע מימשו בעבר את האפשרויות שלהם לשחק באירופה, כשזכו לכך על הפרקט, ואם לא יהיה מדובר בהוצאה כספית יוצאת דופן, האדומים עשויים לחזור להתחרות במפעל רשמי ולא בליגה אזורית לאחר שבע שנים.

גם מכבי ראשון לציון רוצה לחזור לאירופה. הכתומים, שסיימו את העונה שעברה במקום ה-11, הביעו את רצונם לשחק ביורופקאפ, ומחכים לתשובות האם קבוצות אחרות יוותרו על הזכות והם ינסו להתקבל. ייתכן שבשל המיקום הנמוך בטבלה, בקשתם של הכתומים לא תתקבל מול ראשי הליגה, אך העבר שלהם במפעל ובליגת האלופות עשוי לבוא לעזרתם.

דירקטוריון המנהלת שינה העונה את הנהלים לגבי קבלת הכספים במפעלים של פיב"א. בעונה שעברה זכתה כל קבוצה שהשתתפה במפעל של פיב"א, אליו הולכים לפי הישגי הליגה, ב-650 אלף שקלים, ברגע שנכנסו לשלב הבתים. השנה תקבל כל קבוצה 50 אלף שקלים על כל משחק, עד לסכום של 650 אלף שקלים, כשייתכן שיהיה מדובר בסכום נמוך יותר אם אכן יותר משלוש קבוצות ישחקו בעונה הבאה במפעלים שכאלה.

שחקני הפועל תל אביב רביב לימונד, רפי מנקו. קובי אליהו
היום תתקבל תשובה סופית. לימונד ומנקו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully