וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ולן לופטגי בכה בהצגתו כמאמן ריאל מדריד: "אתמול היה היום העצוב בחיי"

המאמן החדש של אלופת אירופה לא נרגע מהפיטורים מנבחרת ספרד: "לא הושפלתי, אבל הלוואי שרוביאלס היה נוהג אחרת". הנשיא פרס תקף: "זכינו ליחס לא הוגן, תגובת ההתאחדות אבסורדית"

עריכת וידאו: מתן חדד

ריאל מדריד הציגה הערב (חמישי) את מאמנה החדש ג'ולן לופטגי, שחתם על חוזה לשלוש שנים ונכנס לנעליו הגדולות של זינדין זידאן. לופטגי אמור היה להיות הערב בסוצ'י ולהשתתף במסיבת העיתונאים של נבחרת ספרד בשעה 19:00, אך הוא פוטר על ידי נשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס בעקבות העובדה שניהל עם ריאל משא ומתן ללא ידיעת ההתאחדות, וכך אלופת אירופה מיהרה להציגו כבר הערב במסיבת עיתונאים שסיפקה גם דמעות.

עוד בנושא:
אחרי פיטורי ג'ולן לופטגי: ספרד שוקלת צעדים משפטיים נגד ריאל מדריד
הציוץ של פיקה עוד יהפוך לסרט: נבחרת ספרד תנסה להתבסס על "תקדים מישיגן 1989"
עוד התפוצצות של ספרד: על השערורייה הגדולה בתולדות הלה רוחה
פרננדו היירו: "לא אשנה ביומיים את העבודה שנעשתה פה במשך שנים"
המלחמה האבודה של סרחיו ראמוס: מאחורי הקלעים של פיטורי לופטגי

ג'ולן לופטגי מאמן ריאל מדריד. רויטרס
בדמעות. ג'ולן לופטגי/רויטרס

לופטגי הגיע לתא הנשיאותי בסנטיאגו ברנבאו, שם הוצג על ידי נשיא המועדון פלורנטינו פרס, שמצדו חסך שני מיליון יורו שהיו אמורים להיות מועברים כפיצוי להתאחדות אם המאמן בן ה-51 לא היה מפוטר. לאחר מכן המשיכו השניים לחדר התקשורת, שם התקבל המאמן החדש במחיאות כפיים כשבשורה הראשונה יושבים בני משפחתו.

פרס אמר בפתח דבריו: "רצינו לעשות את זה אחרי הגביע העולמי, אחרי שנזכה בו שוב, אבל סדרת אירועים הובילה לכך שאנחנו כאן היום. ג'ולן, ברוך הבא לסנטיאגו ברנבאו, אתה כבר מכיר את המקום אז ברוך הבא הביתה. היום אתה מקבל אחריות על הקבוצה הטובה בעולם".

פרס לא שכח לסגור חשבון עם אנשי ההתאחדות: "אני יודע שג'ולן חלם על אליפות העולם. ריאל מדריד וג'ולן הגיעו להסכמה להתחיל לעבוד יחד אחרי המונדיאל, תוך כיבוד החוזה שלו מול ספרד. ההודעה הרשמית לפני כן הייתה הדבר הנכון לעשות. הודעתי גם לנשיא ההתאחדות על הסיכום עם ג'ולן, כמקובל. ריאל הותקפה בצורה לא הוגנת, התגובה מצד ההתאחדות היא אבסורדית. לא הבנו איך זה יכול לגרום לנזק, שחקנים רבים בנבחרת הבינו את הסיטואציה ורצו להמשיך איתו. לנו יש את הזכות לקבל מאמן גדול. ג'ולן היקר, אתה תרגיש את האהבה והתמיכה של כולנו. ברוך הבא לריאל מדריד".

פרס התייחס גם לשמועות על ניימאר ואמר: "ויניסיוס מגיע ורודריגו מגיע. רודריגו יהיה בן 18 רק בינואר אז אנחנו לא יכולים להכריז עליו. ויניסיוס יגיע עוד קודם. הם העתיד של ריאל מדריד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד. רויטרס
משוכנע שריאל פעלה נכון. פלורנטינו פרס/רויטרס

לופטגי דיבר לראשונה כמאמן ריאל ואמר: "זה יום מרגש, אני רוצה להודות לנשיא ולריאל על האמון בי. אני לוקח את האחריות הזו בגאווה גדולה. ננסה לשפר את ההיסטוריה של הקבוצה, אני מרגיש שאני מתאים לכך. ריאל מדריד רוצה לזכות בכל תואר אפשרי וגם אני, אני חלק מהמשפחה הזו".

על דרמת הפיטורים הגדולה מהנבחרת, אמר המאמן החדש: "אתמול היה היום הכי עצוב בחיים שלי אחרי מות אמי. אצפה במשחק מחר, אני עדיין מרגיש חלק מהנבחרת וכמובן אעודד את הנבחרת כמו כל ספרדי. לא הייתה סיבה ספורטיבית לפטר אותי, אני לא יודע מה קרה מהרגע שסיפרתי לרוביאלס על ריאל ועד לחתימה. לא אגיד יותר מדי, רק שבנבחרת יש חבורה נהדרת של שחקנים. הייתי כן והגון, סיפרתי להם על הכול וכשהשחקנים ידעו הם עלו לאימון הכי טוב שהיה לנו כל השבוע. הלוואי שרוביאלס היה עושה את הדברים אחרת".

כאשר נשאל על כריסטיאנו רונאלדו, ועל כך שטען בעבר כי ליאונל מסי השחקן הטוב בעולם, השיב לופטגי: "כריסטיאנו הוא השחקן שתמיד רציתי לאמן. הכדורגלן הטוב בעולם נמצא בריאל מדריד".

פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד עם המאמן החדש ג'ולן לופטגי. רויטרס
רוצה לשפר את ההיסטוריה של המועדון. ג'ולן לופטגי עם פלורנטינו פרס/רויטרס

שוער העבר החל את הקריירה המקצוענית שלו בקבוצת המילואים של ריאל מדריד ורשם הופעה אחת גם בקבוצה הבכירה בעונת 1989/90. הוא שיחק בלאס פלמאס, לוגרונייס, ברצלונה (שוער מחליף) וראיו וייקאנו, בה גם החל את קריירת האימון ב-2003. הוא חזר לקבוצת המילואים של ריאל כמאמן ב-2008, המשיך משם לנבחרות הנוער של ספרד וב-2013 הוביל את הנבחרת הצעירה לזכייה ביורו 2013 בישראל. התפקיד הבא שלו היה בפורטו, אותה לא הצליח להוביל לתואר בשנה וחצי, אם כי הגיע לרבע גמר ליגת האלופות. לאחר יורו 2016 החליף לופטגי את את ויסנטה דל בוסקה כמאמן נבחרת ספרד והחזיק במאזן של 20 משחקים ללא הפסד, אך כאמור נזרק מהתפקיד יומיים לפני המשחק הראשון מול פורטוגל במונדיאל 2018.

ג'ולן לופטגי מאמן ריאל מדריד. רויטרס
לא הסתיר את הכאב כשדיבר על הנבחרת. ג'ולן לופטגי/רויטרס
ג'ולן לופטגי מאמן ריאל מדריד עם בני משפחתו. רויטרס
ג'ולן לופטגי עם בני משפחתו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully