וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמיר: "בטוח שגלן יוכל לעזור לנו", ספאחיה: "אנחנו מלאי ביטחון"

מאמן חולון התייחס לחזרה הצפויה של הכוכב לפני הגמר מול מכבי תל אביב, על הפרשה בה מעורב שחקן המועדון: "נתעסק רק בכדורסל". קול: "יש לנו תכנית משחק ונעבוד לפיה" (ה', 21:10, ספ' 5)

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

גמר ליגת העל בכדורסל לעונת 2017/18 ייערך מחר (חמישי) ויפגיש את הקבוצה שסיימה במקום הראשון את העונה הסדירה, מכבי תל אביב, ומחזיקת הגביע הפועל חולון (21:10, שידור ישיר בספורט 5, גלי צה"ל ורשת ב', שופטים: עמית בלק, דודי רומנו ואלעד לייבוביץ'). שתי הקבוצות נפגשות בפעם השנייה בגמר הפיינל פור, כשבפעם הראשונה שזה קרה, לפני עשר שנים בדיוק, יצאה הפועל חולון כאלופת המדינה עם סל ניצחון היסטורי של מאליק דיקסון. העונה נפגשו שני המועדונים ארבע פעמים במסגרת רשמית - בליגה הסדירה ניצחה חולון פעמיים והפסידה פעם אחת בלבד, ובגמר גביע המדינה ניצחה את מכבי תל אביב מסל ניצחון של גלן רייס ג'וניור.

מכבי תל אביב מגיעה למשחק עם יתרון של יום מנוחה והאפשרות שלה לראות את המשחק בין הפועל חולון להפועל ירושלים ביום שני ברוגע ולנסות ללמוד את היריבה. הצהובים נמצאים בכושר מצוין, כשמעל כולם ג'רמי פארגו ששינה את מכבי לחלוטין בחודשיים שהוא נמצא כאן, וביחד עם נוריס קול הובילו את הקו האחורי של הקבוצה בריצה האחרונה שלהם. במכבי ביקשו וקיבלו אישור מהפועל חולון להכריז על הסגל שלהם עד אחרי האימון המסכם, שייערך לפני האימון של חולון, ורק לפני מסיבת העיתונאים המשותפת יודיעו מי שלושת השחקנים שלא יתלבשו. כ-4,500 אוהדים צהובים יגיעו כדי לדחוף את קבוצתם בדרך לניסיון זכייה באליפות ראשונה מאז עונת 2013/14.

בחולון מתרגשים מהגמר הראשונות שלהם מאז שנת 2008, אז גם הצליחו לזכות באליפות. גלן רייס ג'וניור יהיה בסגל הסגולים אחרי שבית הדין של איגוד הכדורסל דחה את בקשת חולון לאפשר להם לרשום את השחקן לחצי הגמר. בניגוד למשחק נגד הפועל ירושלים, אליו הגיעה חולון עם חששות רבים, למשחק הגמר מגיעה חולון אופטימית יותר, וזאת למרות הפציעה של ג'ו אלכסנדר שימשיך לשחק עם כאבים רבים באצבע ידו ובקרסולו. כ-5,000 סגולים ביציעים ינסו לייצר אווירה ביתית עבור קבוצתם. בחולון ביקשו היום ממנהלת הליגה דקת מחיאות כפיים לזכר אוהד הקבוצה אמיר אורן שהלך הבוקר לעולמו במפתיע. אורן, בן 46, קנה רק אמש כרטיס למשחק והובא היום בצהריים לעולמו. השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים

גלן רייס ג'וניור הפועל חולון. יוסי ציפקיס
גלן רייס ג'וניור/יוסי ציפקיס

מאמן הפועל חולון דן שמיר אמר במסיבת העיתונאים: "אצלנו יש התרגשות גדולה. לקח לי 11 שנה להגיע חזרה למעמד הזה, להפועל חולון לקחו 10 שנים כדי להגיע שוב למעמד הזה. זה לא משחק רגיל, זה קורה פעם בכמה זמן, במיוחד עבור הפועל חולון. הדרך שלנו לפה הייתה מיוחדת ומעניינת. מכבי תל אביב סיימה במקום הראשון, אנחנו בשני ולא יכול להיות צודק מזה. אני מקווה שיהיה משחק טוב".

על גלן רייס אמר שמיר: "אין לשקר, לא נסתיר שהדרך שהגענו בה למשחק היא לא שגרתית ואני אומר את זה גם לטובה. סיימנו את העונה במקום השני אחרי שגלן עזב בתחילת הסיבוב השלישי, שיחקנו בלעדיו, אחר כך הצטרף ג'ורדן ולמדנו לשחק יחד והדרך הזו הובילה אותנו לכאן וזה מעמד מכובד. ברור שאני הולך להשתמש בגלן, אנחנו יודעים מיהו ושיחקנו איתו ואנחנו יכולים להחיות את הדברים שעשינו איתו, אבל אנחנו לא יודעים כמה זמן הוא יחזיק מעמד כי הוא לא שיחק תקופה מסוימת ברמה כזו של אינטנסיביות ומגע. אני בטוח שהוא יכול לעזור לנו". על הפרשה החדשה בה מעורב שחקן הפועל חולון אמר שמיר: "אני לא יודע במה מדובר, אני לא יודע את הפרטים. אשמור לעצמי את הזכות וגם לגיא ולשאר המערכת לא להתעסק בשום דבר שלא קשור לכדורסל".

שחקן חולוניה גיא פניני: "אני חושב שניסיון הוא דבר חשוב, הוא לא הדבר העיקרי. יש הרבה שחקנים שהיו במעמדים האלה בשתי הקבוצות. יש התרגשות גדולה מאוד. מי שיבוא באנרגיות הנכונות, אני מאמין שינצח את המשחק. יש פה קרב בין שתי הקבוצות הכי טובות בארץ השנה ואני בטוח שנגיע מוכנים". על גלן רייס: "נראה מחר איך הקבוצה תתפקד איתו. באימונים זה נראה שהוא לא עזב אותנו לרגע. אנחנו צריכים לשים הכול בפרופורציות. הגענו לפה בזכות עצמנו כקבוצה, גלן הוא תוספת כוח משמעותית, אבל הגענו לפה כקבוצה וכמועדון עם דרך". על גלן רייס: "נראה מחר איך הקבוצה תתפקד איתו. באימונים זה נראה שהוא לא עזב אותנו לרגע. אנחנו צריכים לשים הכול בפרופורציות. הגענו לפה בזכות עצמנו כקבוצה, גלן הוא תוספת כוח משמעותית, אבל הגענו לפה כקבוצה וכמועדון עם דרך".

מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה: "כרגע מכבי תל אביב משחקת את הכדורסל הכי טוב מתחילת העונה. השחקנים מוכנים ומחכים למשחק, יש להם ביטחון. כמובן שאנחנו מכבדים מאוד את היריבה, אבל רוצים לבוא ולשחק את הכדורסל הכי טוב שלנו". לגבי המצב של חולון וגלן רייס אמר הקרואטי: "הדבר שאנחנו צריכים לשים עליו דגש הוא לעשות את הדברים טוב יותר. אני לא יודע כמה זמן גלן רייס ישחק. נצטרך לשפר דברים כדי לשחק טוב יותר נגדם".

רכז מכבי תל אביב נוריס קול: "יש לנו תכנית משחק שעבדנו עליה ביחד ונעלה כדי ליישם את התכנית. ניקח את מה שהמשחק נותן לנו. נבוא לשחק עם הרבה ביטחון. ההכנה היא דומה לזו שהייתה ב-NBA, יש לנו תכנית משחק, ננוח, נאכל כמו שצריך ונעלה כדי לנצח. לא נעשה שום דבר שונה ממשחק רגיל כי זה משחק אליפות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'ורדן המילטון שחקן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
ג'ורדן המילטון/יוסי ציפקיס
טיישון תומאס שחקן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
טיישון תומאס/יוסי ציפקיס
נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב עם נוריס קול לקראת גמר הפיינל פור נגד הפועל חולון. יוסי ציפקיס
נבן ספאחיה עם נוריס קול/יוסי ציפקיס
ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
ג'רמי פארגו/יוסי ציפקיס
אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
אלכס טיוס/יוסי ציפקיס
גיא פניני שחקן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
גיא פניני/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully