וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-11 בקריירה: רפאל נדאל זכה ברולאן גארוס לאחר ניצחון על דומיניק תים

השור ממאיורקה (1) לא השאיר שום סיכוי לאוסטרי (7) לו זה היה גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה ומחץ אותו בשלוש מערכות חלקות: 4:6, 2:6, 2:6. זהו תואר גראנד סלאם ה-17 בקריירה של נדאל

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
שייט לתואר. נדאל/רויטרס

רפאל נדאל זכה היום (ראשון) כצפוי ברולאן גארוס בפעם ה-11 בקריירה. זאת לאחר ניצחון חלק תוך שלוש מערכות 4:6, 2:6, 2:6 על דומיניק תים (7). פערי הרמות בין האוסטרי, לו זה היה גמר גרנד סלאם ראשון, באו לידי ביטוי ונדאל שייט לתואר המייג'ור ה-17 בקריירה (לרוג'ר פדרר יש 20 תארי גרנד סלאם בארון). במשחק עצמו נדאל שלט ללא עוררין והצליח לגבור על יריבו בכל רגעי ההכרעה. תים ניסה לאתגר את יריבו, הראה ניצוצות של טניס מרהיב, אך לא הצליח להוות יריב שקול לנדאל המנוסה יותר. יעידו על כך 40 השגיאות הבלתי מחויבות של תים לעומת 22 בלבד של נדאל שהשלים את המשימה תוך שעתיים ו-44 דקות. בסיכומו של דבר הצפוי לחלוטין הוא זה שקרה: נדאל התעלה על תים המנוסה הרבה פחות, ניצח אותו בשלוש מערכות והוכתר בפעם נוספת למלך רולאן גארוס.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
מלך רולאן גארוס. נדאל/רויטרס
seperator

מהלך המשחק

מערכה 1

נדאל שלט לחלוטין בפתיחה וניצח את המשחקון הראשון בארבע נקודות ללא מענה. במשחקון השני נדאל השיג שבירה כשתים מתקשה מול החבטות האדירות של הספרדי. במשחקון השלישי האוסטרי השיב אש, היה חד יותר, השיג שבירה וצימק ל-1:2. המשחקון הרביעי היה מלחמת התשה של ממש בסיומה תים הצליח לשמור על ההגשה והשווה ל-.2:2. נדאל ותים שמרו על משחקוני ההגשה הבאים שלהם ולוח התוצאות הראה על 4:4. נדאל ניצח בקלות את המשחקון הבא ועלה ל-4:5 ואז תים פשוט לא עמד בלחץ, נשבר ונדאל השלים ניצחון במערכה 4:6.

מספרי המערכה הראשונה

אייסים: תים 2, נדאל 0
שגיאות כפולות: תים 3, נדאל 1
נקודות שבירה: 2 מ-5 לנדאל, 1 מ-2 לתים
ווינרים: תים 11, נדאל 10
שגיאות לא מחויבות: תים 19, נדאל 12
סך הכל נקודות: 30:41 לנדאל

דומיניק תים, טניסאי אוסטרי. רויטרס
לא היווה איום ממשי על נדאל. דומיניק תים/רויטרס

מערכה 2


הסטטיסטיקה אומרת שאחרי שהוא לוקח את המערכה הראשונה המאזן של נדאל עומד על 0:77. פתיחת המערכה השנייה הייתה ברוח הזו. נדאל לקח בקלות את המשחקון הראשון. בשני תים גילה התנגדות עזה, גרר את היריב למותחן אבל שוב אובדן של ריכוז ברגעי המפתח הוביל לשבירה של נדאל ויתרון ספרדי 0:2. נדאל המשיך להגביר את העוצמות כשלתים לא היו תשובות בשלב הזה ולוח התוצאות חסר הרחמים הראה כבר על 0:3. במשחקון הבא האוסטרי שיפר מעט את מצב הרוח שלו, ניצח על האפס וצימק ל-1:3.

במשחקון החמישי תים כבר הוביל 0:30 והיה חזק בתמונת החזרה למערכה, אבל לנדאל היו תכניות אחרות לחלוטין. הספרדי המשיך לחבוט בעוצמה מן הקו האחורי כל הדרך ל-1:4. תים לא אמר נואש, הפגין התמצאות מרשימה על המגרש וצימק ל-2:4. גם במשחקון הבא הייתה לתים נקודת שבירה ולרגע היה שמלך החימר מגלה סימני עייפות, אבל נדאל המשיך בשלו, הצליח להבריק הפעם גם במשחק ליד הרשת ועלה ל-2:5 יותר ממבטיח. תים עוד צימק ל-3:5 אך במשחקון הבא נדאל המשיך בשלו והשלים 3:6.

מספרי המערכה השנייה

אייסים: תים 3, נדאל 0
שגיאות כפולות: תים 1, נדאל 0
נקודות שבירה: 1 מ-5 לנדאל, 0 מ-1 לתים
ווינרים: תים 14, נדאל 6
שגיאות לא מחויבות: תים 12, נדאל 7
סך הכל נקודות: 28:32 לנדאל

זינדין זידאן, מאמן כדורגל. רויטרס
אקס ריאל מדריד זינדין זידאן/רויטרס

מערכה 3

נדאל כבר הוביל 0:40 במשחקון הראשון אבל איבד ריכוז ותים ניצל זאת כדי לשבור ולעלות ל-0:1 ולשמור על ההגשה. במשחקון הבא נדאל חזר לעצמו ומיד שבר את יריבו בדרך ליתרון 1:2. בשלב הזה נדאל חש כאב באחת מאצבעותיו ופנה לקבלת טיפול רפואי. הוא חזר ממנו בביטחון רב, עלה ל-1:3 והניצחון כבר נראה מעבר לאופק הספורטיבי. תים, מנגד, ניסה לאותת שזה עוד לא נגמר וצימק במהירות ל-2:3. נדאל לא התרגש, עלה ל-2:4 והחליף מחבט לקראת משחקוני ההכרעה. זה עזר כי במשחקון הבא השליטה של השור הייתה מושלמת. נדאל ביתרון 2:5 עם הפנים להגשה על המשחק. במה שהתברר כמשחקון האחרון של הגמר נדאל כבר הוביל 0:40, תים חזר לשוויון, אך לא מעבר לכך. הספרדי השלים את המשימה עם 2:6 והניף את ידיו מעלה לאות ניצחון.

מספרי המערכה השלישית

אייסים: תים 2, נדאל 0
שגיאות כפולות: תים 1, נדאל 2
נקודות שבירה: 2 מ-7 לנדאל, 0 מ-0 לתים
ווינרים: תים 9, נדאל 10
שגיאות לא מחויבות: תים 12, נדאל 5
סך הכל נקודות: 22:34 לנדאל

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
ובסוף נדאל מנצח/רויטרס
שחקן קולנוע, ז'אן פול בלמונדו. רויטרס
שחקן הקולנוע ז'אן פול בלמונדו נהנה מהאווירה/רויטרס
שחקן הקלונוע יו גרנט. רויטרס
גם יו גרנט מפגין נוכחות/רויטרס
רוג'ר ווטרס. רויטרס
רוג'ר ווטרס מתקבל באהדה בעיר האורות/רויטרס
קיקי מלאדנוביץ' טניסאית צרפתייה תומכת בגמר רולאן גארוס דומיניק תים. רויטרס
חברתו של תים הטניסאית קיקי מלאדנוביץ'/רויטרס
מטוסים לפני גמר רולאן גארוס 2018. רויטרס
מפגן אווירי לפני תחילת המשחק/רויטרס
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
נדאל חש כאב באצבע/רויטרס
טניסאי אוסטרי דומיניק תים. רויטרס
דומיניק תים/רויטרס
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
מלך החימר . נדאל/רויטרס
רפאל נדאל, טניסאי ספרדי. רויטרס
מנוחת הלוחם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully