וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקו: "פארגו וקול ברמה אחרת", ספאחיה: "לא רק הפועל במומנטום"

מאמן האדומים חושש מהגארדים של מכבי תל אביב: "אתגר גדול יותר ממה שהכרנו", אבל מדגיש: "אנחנו מגיעים עם ביטחון". הקרואטי: "נותנים כבוד אך נגיע מוכנים" (ראשון, 21:00, ספורט 5)

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

חצי גמר הפיינל פור ייצא מחר (ראשון) לדרך במשחק בו תפגוש מכבי תל אביב את הפועל תל אביב (21:00, ספורט 5, שופטים: ספי שמש, גילי כהן ודן ילון). שתי הקבוצות נפגשו עד היום 15 פעמים בחצי גמר או גמר סל, כשמכבי תל אביב מנצחת ב-35 מתוך 42 משחקים. הפעם האחרונה בה הצליחה הפועל תל אביב לגבור על מכבי תל אביב במעמד כזה היה בבית חצי הגמר בעונת 2003/4, והצהובים רושמים 11 ניצחונות רצופים במעמדים כאלה, ומעולם לא הפסידו במשחק נוקאאוט לאדומים ביד אליהו. בסדרה או משחק מכריע הפעם האחרונה שהאדומים ניצחו הייתה בגמר סל בעונת 1991/2. העונה נפגשו הקבוצות שלוש פעמים בליגה, פעם אחת בגביע המדינה ופעם נוספת בגביע ווינר, כשהמאזן הכללי עומד על 2:3 לטובת מכבי תל אביב.

נבן ספאחיה, מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"אי אפשר לשנות יותר מדי". ספאחיה/יוסי ציפקיס

בשל בקשות הקבוצות, לא נערכו אימוני הפיינל פור המסורתיים אחת אחרי השנייה, ומכבי תל אביב עלתה על הפרקט ביד אליהו כבר בשעות הצהריים המוקדמות. הצהובים ערכו כבר מספר אימונים לקראת המשחק מול הפועל תל אביב, כשהמטרה היא לחזור לגמר סל לראשונה מאז עונת 2013/14. בכל שלושת חצאי הגמר האחרונים בליגה הפסידה הקבוצה של נבן ספאחיה, כשמי שניצחו אותה היו הפועל אילת, מכבי ראשון לציון ומכבי חיפה בעונה שעברה. אחת הסיבות לאופטימיות במועדון היא חזרתו של ג'ון דיברתולומיאו מפציעה שהשביתה אותו משלושת המשחקים האחרונים בסדרה נגד עירוני נס ציונה. במכבי מאמינים כי יוכלו בעזרת 4,700 האוהדים שלהם ביציע לחזור לגמר וביום חמישי לרשום אליפות ראשונה אחרי ארבע שנים. שלושת השחקנים שלא יתלבשו למשחק הם פייר ג'קסון, ארט פרחוסקי וג'ונה בולדן. דשון תומאס ימשיך לקבל את האשראי. איתי שגב שנפצע באימון אמש (שישי) נמצא בספק גדול להתמודדות.

המאמן נבן ספאחיה אמר לקראת המשחק: "אני לא חושב שיש הפתעות אפשריות. אנחנו מכירים זה את זה כל כך טוב ואי אפשר לשנות דרמטית את סגנון המשחק תוך שלושה ימים. אפשר להתאים דברים קטנים אבל זה הכול. לשתי הקבוצות יש מומנטום טוב. התקשורת מדגישה עכשיו את המומנטום שלהם, אבל גם אנחנו במומנטום. אני מכיר את הפועל תל אביב ואת הדרך שהיא משחקת בה. אני נותן להם קרדיט ומכבד אותם, אבל גם אנחנו והמספרים שלנו מרשימים. הקבוצה נראת טוב ואנחנו מוכנים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נוריס קול, פייר ג'קסון, שחקני מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
פייר ג'קסון ונוריס קול באימון/יוסי ציפקיס

אלכס טיוס הוסיף: "אנחנו מתאמנים ממש טוב ומשחקים מצויין לאחרונה, אז אנחנו מוכנים ומתרגשים לקראת האתגר הזה. אנחנו מבינים שזה רק משחק אחד אז אנחנו חייבים לתת את הכל על הפרקט, אין תירוצים. נצטרך להיות בשיא היכולת שלנו".

הרבה מאוד התרגשות בהפועל תל אביב מהגעה ראשונה לחצי הגמר של ליגת העל לראשונה מאז עונת 2004/5. האדומים, שלא עשו את ההישג הנוכחי מאז הוקמו מחדש כקבוצת אוהדים, מגיעים בכושר יוצא מן הכלל אחרי שלושה ניצחונות רצופים בסדרה על מכבי אשדוד/באר טוביה ועם אמונה גדולה ביכולתם כשהם מנצחים 12 מ-15 המשחקים האחרונים שלהם. עוד סיבה לאופטימיות בקרב אנשי הפועל היא העובדה כי כבר ניצחו העונה ביד אליהו, ורק בעיית עבירות במשחק השני שנערך בין הקבוצות בהיכל הפריעה לה כדי לרשום סוויפ עונתי בליגה על היריבה העירונית. האדומים ערכו את אימונם המסכם לקראת המשחק רק בשעות הערב, כשנכון לעכשיו כל שחקני הסגל עומדים לרשותו של דני פרנקו, שאף זיכה אותם ביום חופש אחרי הניצחון השלישי בסדרה על מכבי אשדוד. כ-4,700 אדומים ינסו לייצר אווירה ביתית באולם היריבה בחצי הגמר.

דני פרנקו/מגד גוזני

"ההתרגשות היא גדולה בכל המערכת, מהיום שניצחנו בסדרה הייתה איזו השתחררות", אמר דני פרנקו באימון המסכם, "בעיקר תחושה של סיפוק שהפועל תל אביב חזרה לפיינל פור. לא שקדחו לי את זה כמטרה מתחילת הוענה, אבל לא היה צורך. כשבאתי זו הייתה המטרה שלי גם אם לא אמרתי את זה כל הזמן. לא צריך לדבר, צריך לעשות. אני שמח שאנחנו שם, עכשיו המטרה באמת גדולה.

"ברגע שאנחנו משחקים בפיינל פור הלחץ מתפזר על כולם. זו שיטה שנועדה לטשטש את הפייבוריטיות ולצמצם את הפערים, לתת לכולם תחושה יש להם הזדמנות בערב אחד לעשות דבר גדול. יש סיפוק מהתהליך והדרך שעשינו. הרבה קבוצות שהגיעו במומנטום טוב לא בהכרח עלו לגמר, זה לא מה שמכריע פיינל פורים, אבל לפחות זה נותן לנו ביטחון. מכבד מאוד את סק הנרי וקמרון לונג (ממכבי אשדוד) שעשו עונה יוצאת מהכלל, אבל נוריס קול וג'רמי פארגו זו רמה אחרת, שחקנים על גבול ה-NBA. זה אתגר הרבה יותר משמעותי עבורנו. לא נמציא את עצמנו מחדש, אבל זו רמת אתגר גדולה יותר, כי עוד לא שיחקנו מול פארגו העונה".

תומר גינת: "כל שחקן במעמד כזה מול אולם מלא מתרגש, אבל אנחנו מגיעים מוכנים ואני מקווה שנהיה מרוכזים וחדים. זו טעות להסתכל על העבר, אנחנו מרגישים ונראים טוב ועם זה אנחנו צריכים לבוא. המפתחות הם להישאר אגרסיביים בהגנה, לרוץ, לסגור לריבאונד ולהכריח את פארגו לזריקות קשות. ככל שנהיה משוחררים ונשחק ביחד, יהיה לנו יותר קל. מעודד שהגענו למאני טיים בכושר טוב, אנחנו לא רוצים שהעונה תסתיים מחר. לשחק נגד מכבי בפיינל פור אצלה בבית זה אף פעם לא קל, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. נבוא לעשות את המקסימום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully