וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני: "זה טרור. מנסים לפגוע במדינת ישראל דרך הכדורגל"

על רקע המאמצים לנסות ולקיים את המשחק, יו"ר ההתאחדות, עופר עיני, ערך מסיבת עיתונאים: "אנחנו נתלונן לפיפ"א. ג'יבריל ראג'וב חצה קו אדום. איימו על שחקנים ועל משפחותיהם"

צילום: קובי אליהו עריכה: מתן חדד

על רקע המאמצים לנסות ולקיים את המשחק, עופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, ערך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים הנוגעת בכל עניין ביטול הגעתה של נבחרת ארגנטינה לישראל לקראת משחק הידידות, שאמור היה להתקיים ביום שבת הקרוב באצטדיון טדי שבירושלים. במהלך מסיבת העיתונאים עיני קיבל את הודעתו של נשיא ההתאחדות הארגנטינאית, קלאודיו טאפיה, שהודיע שנבחרתו לא תגיע לישראל.

עופר עיני אמר: "כינסנו את מסיבת העיתונאים לעדכן כמה שנוכל על הנושא. עד לרגע זה, למרות שיחות שלנו עם ההתאחדות הארנגטינאית, לא קיבלנו הודעה רשמית שהמשחק התבטל. אנחנו עושים את המקסימום שהמשחק יתקיים. זה כבר לא משחק כדורגל, זה מעבר לזה. הוצאנו קריאה בכתב לפני מספר שעות בקשה בכתב להתאחדות הארגנטינאית וביקשנו. קיימנו מהלילה ועד היום שיחות עם כל הגורמים הרלוונטים בפיפ"א ובאופ"א. לפני פחות מחצי שעה קיימתי שיחה עם נשיא פיפ"א והסברתי לו את הסיטואציה. מזה מספר שנים, עוד ב-2015, אנחנו עדים לתופעה שיו"ר ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב עושה כל שביכולתו כדי להוציא את הכדורגל הישראלי מהכדורגל הבינלאומי. הצלחנו לסכל את הניסיונות הללו, אבל הפעם הוא חצה את הקו האדום".

עיני המשיך ואמר: "הפגנות זה לגיטימי וקריאות זה לגיטמי כל עוד זה במסגרת המקובל. פה נעשה מצב שיו"ר התאחדות וחבריו בפיפ"א קוראים בתקשורת לקרוא לערבים בעולם לשרוף חולצה של שחקן כדורגל (מסי). זה טרור. שמעתי שאפילו איימו על שחקנים עצמם ועל משפחותיהם. הביטול, אם יהיה כזה, נובע מהחשש של השחקנים מהאיומים עליהם באופן אישי. אנחנו אמורים בשעות הקרובות להוציא תלונה רשמית לפיפ"א על כל ההתנהלות של ההתאחדות הפלסטינית. אם לאיים על שחקנים תהפוך לשיטה, פיפ"א לא תוכל לעמוד מנגד".

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני, המנכ"ל רותם קמר, הדובר שלומי ברזל. קובי אליהו
עופר עיני עם רותם קמר ושלומי ברזל/קובי אליהו

עוד אמר היו"ר: "אני מקווה שהלחץ שאנחנו מפעילים ייתן פיתרון. הכוונה היא לפגוע במדינת ישראל דרך הכדורגל. כל התירוצים: משחק בירושלים או לא, הם לא משנים. יש כאן איום שנמצא מעבר, איום על שחקנים. נפעל במישור המשפטי והציבורי. מקווה שההתאחדות הארגנטינאית תתעשת ותבין שזה אירוע ספורטיבי. המשחק הזה הוא אמנם משחק ידידות, אבל הוא קיבל אישור רשמי של נבחרת ארגנטינה ופיפ"א. הוא משחק ידידות במסגרת כל הכללים. לא יכול להיות מצב שבגלל ששחקנים מרגישים מאוימים מבטלים משחק. זה יהיה תקדים מבחינת פיפ"א. זה הרס הכדורגל והרס של ספורט ותרבות בכללי. מקווה שגם ההתאחדות בארגנטינה וגם בפיפ"א ינסו לעשות הכל כדי שאכן המשחק יתקיים. ארגנטינה היא לדעתי מהנבחרות הטובות בעולם והגעה שלהם לארץ יכולה לחמם את הלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully