וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייאוף: מכבי אשדוד גברה 85:91 על הפועל תל אביב אחרי הארכה

הקבוצה של בראד גרינברג הצליחה לשמור על הביתיות בתום משחק מותח. לונג הוביל עם 23 נקודות, לי הוסיף 21. ערוץ הספורט טען שאוהדי האורחת ירקו על הצלמים, המשחק הועבר ממצלמות צדדיות

one
שחקן מכבי אשדוד קמרון לונג, שחקן הפועל תל אביב ג'רל מקניל. לירון מולדובן
עשה את העבודה. לונג מול מקניל/לירון מולדובן

מכבי אשדוד באר טוביה עלתה הערב (שלישי) ל-0:1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף על חשבונה של הפועל תל אביב, אחרי שגברה עליה 85:91 במשחק צמוד ומותח ואחרי הארכה. כמו שלושת המפגשים הקודמים בין הקבוצות העונה, גם זה היה צמוד מאוד מתחילתו ועד סופו. האשדודים הובילו במרבית המשחק אבל סדרה של טעויות (כולל עביה טכנית דרמתית של בראד גרינברג) אפשרה לאדומים לכפות הארכה, ובסופו של דבר השחקנים של גרינברג שמרו על ריכוז והשיגו ניצחון בפתיחת הפלייאוף הראשון של הקבוצה מעיר הנמל אחרי שש שנים.

ג'ראלד לי (21 נקודות) הוביל את המארחת במחצית הראשונה וקמרון לונג (23) לקח פיקוד בשנייה, ושניהם חיפו על משחק חלש יחסית של סק הנרי. מנגד, טיי מקי ואדריאן בנקס סיימו עם 21 נקודות כל אחד וטוני גפני (13) קלע כמה נקודות חשובות.

במהלך המחצית הראשונה ירדו הצלמים של ערוץ הספורט מהיציע, לאחר שטענו שאוהדי הפועל תל אביב ירקו עליהם ועד לסיום המשחק הוא הועבר רק דרך שתי מצלמות על הפרקט ומזוויות צדדיות ולא שגרתיות.

קלעו למכבי אשדוד/באר טוביה: קמרון לונג (5 ריבאונדים, 4 חטיפות) 23, ג'ראלד לי (10 ריב') 21, נמרוד לוי (11 ריב') 12, אדם אריאל (3 מ-4 לשלוש), סק הנרי (5 ריב', 9 אסיסטים, 6 איבודים) ואלכס צ'וברביץ' 9 כל אחד, בן מקאולי (9 ריב') 5, טראוויס ווריק 3, נתנאל ארצי שותף ולא קלע.

קלעו להפועל תל אביב: טיי מקי (5 ריב', 5 אס') ואדריאן בנקס (5 חט') 21 כ"א, ג'רל מקניל (9 איב') 14, טוני גפני (5 ריב') 13, מאט הווארד 6, רפי מנקו 4, דניאל איידן ותומר גינת 2 כ"א.

שחקני מכבי אשדוד ג'ראלד לי, נמרוד לוי. לירון מולדובן
ג'ראלד לי ונמרוד לוי/לירון מולדובן

מהלך המשחק

שתי הקבוצות התקשו למצוא את הטבעת בפתיחה והדקות הראשונות התאפיינו בעיקר בהחטאות, איבודים ובלגן, עד שבן מקאולי שבר את הבצורת עם שלשה, 7:08 לסיום הרבע הראשון. חמש דקות מהפתיחה גם האדומים הצליחו לעלות על לוח התוצאות עם חדירה של אדריאן בנקס, אבל השליטה נותרה אצל אשדוד שברחה ל-4:12. המשחק הלא איכותי מצד שני הקבוצות נמשך ואחרי עשר דקות אשדוד הובילה 10:16. ברבע השני הקצב עלה, ג'ראלד לי המשיך את היכולת הטובה מהרבע הראשון וקלע את שבע הנקודות הראשונות של המארחת, אך שלשה של טייווין מקי וסל של רפי מנקו קבעו 23:23. חמש נקודות רצופות של בנקס, שבתווך גם חטף מהנרי, העניקו להפועל תל אביב יתרון של חמש נקודות, והיא הוליכה 39:40 בהפסקה.

מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו. לירון מולדובן
לא הצליח לנצל את חולשתו של הנרי. דני פרנקו/לירון מולדובן

קמרון לונג התכבד בנקודות הראשונות של המחצית השנייה והשיב את היתרון לאשדוד. אחרי שסיים את המחצית הראשונה עם אפס נקודות, סק הנרי הצליח לעלות על הלוח עם קליעה מקו העונשין ומיד לאחר מכן שלשה של לונג קבעה 49:54 לאשדוד. הצהובים המשיכו לרוץ, סק קלע סל שדה ראשון ואדם אריאל קבע יתרון דו ספרתי עם צליפה מחוץ לקשת. טוני גפני הצליח לצמק עם שלשה משלו והמארחת הובילה 54:59 בסיום הרבע.

שחקני הפועל תל אביב דניאל איידן, רפי מנקו. לירון מולדובן
דניאל איידן ורפי מנקו/לירון מולדובן

בפתיחת הרבע האחרון תומר גינת איבד ולונג שוב קבע שבע הפרש מתחת לסל, אבל גפני החם הגיב עם שש נקודות רצופות וגינת בעצמו החזיר את היתרון לאדומים, 61:62. הנדנדה נמשכה ולי קלע מהקו את הנקודה הראשונה שלו במחצית השנייה, שקבעה שוויון בהתמודדות 6:30 דקות לסיום. אשדוד שוב הצליחה לברוח לשש הפרש, אבל הפועל תל אביב לא ויתרה וחזרה עם ארבע נקודות רצופות מהעונשין. ביתרון נקודה, 15.9 שניות לסיום, אשדוד לא הצליחה להוציא כדור מהצד ואיבדה ומיד לאחר מכן בראד גרינברג ספג עבירה טכנית. מקי ניצל את זה ואיזן את התוצאה, אבל מקניל איבד את הכדור בעבירת חצי אחרי לחץ יפה של מקאולי. הנרי החטיא שלשה וההכרעה עברה להארכה עם 78:78.

בפתיחת תוספת הזמן המשיכו השחקנים החמים לתת את הטון - ג'ראלד לי קלע ראשון, בנקס איזן בצד השני. 1:12 דקות לסיום, הווארד ביצע עבירת תוקף והנרי ניצל את זה כדי להעלות את אשדוד ליתרון של שלוש נקודות. הפועל תל אביב לא הצליחה לייצר נקודות ושלחה את האשדודים לביקורים תכופים על קו העונשין, ומשם הם סגרו עניין וניצחו 85:91.

מאמן מכבי אשדוד בראד גרינברג. לירון מולדובן
שמר על הבית. גרינברג/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully