וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט ניצחה 92:101 את יוסטון במשחק 7 ועלתה לגמר ה-NBA

האלופה שוב בגמר: יוסטון, ללא כריס פול הפצוע, שוב שלטה במחצית הראשונה ועלתה ליתרון 15, אבל קרי, דוראנט וחבריהם שוב התעוררו ברבע השלישי והשלימו 3:4 בסדרה. קליבלנד ולברון מחכים בקרב על התואר

שחקני גולדן סטייט ווריירס חוגגים זכייה באליפות המערב. AP
ובכל זאת, הם בגמר. שחקני גולדן סטייט חוגגים/AP

יש רק דבר אחד שעומד לנגד עיניה של גולדן סטייט: להיזכר כאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה. הלילה (בין שני לשלישי) היא עשתה צעד גדול אל עבר המטרה, כשגברה 92:101 על יוסטון במשחק 7 בגמר המערב. ההיסטוריה לא תזכור לווריירס את העובדה שבדיוק כשהייתה עם הגב לקיר, היא קיבלה מתנה עם הפציעה של כריס פול, שנעדר גם הלילה. ההיסטוריה גם לא תזכור את העובדה שבדרך לגמר, היא נראתה נחושה, רעבה ומפוקסת רק לזמנים קצובים, או ליתר דיוק ל-12 דקות קבועות ברבע השלישי.

אבל הווריירס בגמר בפעם הרביעית ברציפות, ומולה תתייצב בגמר יריבה מוכרת, עם נמסיס מוכר. קליבלנד ולברון ג'יימס ינסו לעשות את הבלתי ייאמן ולתת פייט בסדרה, אולם אפשר לומר בפה מלא שאת הגמר האמיתי של הפלייאוף האלופה כבר צלחה. אם אכן תזכה באליפות בפעם השלישית בעידן סטיב קר, היא לא רק תזכור את ההתעלות שלה ברבע השלישי, אלא גם את ההתרסקות המפוארת של יוסטון. הרוקטס, אחרי מחצית ראשונה נפלאה, איבדו את הידיים ואת הרגליים, החטיאו לא פחות מ-27 שלשות ברציפות, וראו את הווריירס מנצלים זאת עד תום עם מהפך ויתרון דו ספרתי.

זה הסתיים עם הפסד מינימלי, שרק גורם לתהות מה היה קורה אילו הגיבור הטרגי של הסדרה, כריס פול, לא היה נפצע. כך או כך, הכוכבים של הווריירס עשו את שלהם. קווין דוראנט צלף 34 נקודות לצד 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חסימות, סטף קרי הוסיף 27, 9 ריבאונדים ו-10 אסיסטים וגם היה אחראי על המהפך ברבע השלישי, וקליי תומפסון תרם 19 נקודות, למרות שסבל מבעיית עבירות.

מנגד, ג'יימס הארדן הגיע למשחק חד ונחוש, קלע 32 נקודות, הוריד 6 ריבאונדים, חילק 6 אסיסטים וגם הפתיע עם 4 חטיפות והגנה טובה, בעוד אריק גורדון (23 ו-6 אסיסטים) וקלינט קאפלה (20 ו-9 ריבאונדים) מסייעים לו. אבל יתר הקבוצה לא ממש תפקדה, וזה נכון במיוחד לטרבור אריזה הוותיק, שהיה טוב כל הסדרה אבל סיים משחק נוראי ללא נקודות ועם 0 מ-12 מהשדה.

קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס. AP
בא רדום, והתעורר. דוראנט/AP
קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. AP
שלוש עבירות מהירות לא עצרו אותו. קליי תומפסון/AP
ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס. GettyImages
איזו התרסקות. הארדן/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1

כמו במשחק 6, יוסטון פתחה חזק, התקפית והגנתית. קליי תומפסון ספג שלוש עבירות אחרי ארבע דקות בלבד, השלישית במהלך של שלשה ועבירה של הארדן, ושלשה נוספת של אריק גורדון קבעה 9:15 לזכות הרוקטס חמש וחצי דקות מפתיחת המשחק. גולדן סטייט המשיכה לקחת זריקות קשות ולהחטיא, פי ג'יי טאקר צלף עוד שלשה מהפינה, אבל דוראנט התעורר, הגיע ל-7 נקודות אישיות וצימק ל-18:14. בצד השני, הארדן המשיך לעשות ככל העולה על רוחו. הוא סיים את הרבע עם 14 נקודות, כשהרוקטס ביתרון 19:24.

רבע 2

סטיב קר החליט לפתוח את הרבע עם קליי תומפסון למרות שלוש העבירות, אבל גם זה לא עורר את הווריירס, שהמשיכו להיראות מפוזרים בשני צדי המגרש. ארבע נקודות רצופות של אריק גורדון בחדירות על דוראנט ודאנקים של טאקר וקאפלה קבעו יתרון שיא לרוקטס, 23:34, שמונה דקות למחצית. ההתפוצצות של יוסטון נמשכה גם בדקות הבאות, למרות שלשות של תומפסון ודוראנט, והיתרון צמח ל-14. סטף קרי התעורר לקראת סיום הרבע וההפרש כבר צומק ל-9, אבל אריק גורדון חתם מחצית אדירה של הרוקטס עם ליי אפ מעל דוראנט האומלל, כדי לקבוע 43:54 ליוסטון במחצית.

הבוקס סקור אחרי המחצית הראשונה

קלינט קאפלה, יוסטון רוקטס. AP
גם הוא הלך ונחלש. קאפלה/AP
פי ג'יי טאקר, יוסטון רוקטס, מול קוון לוני, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
מהלכי האסל נהדרים שלו לא הספיקו. פי ג'יי טאקר/GettyImages

רבע 3

גולדן סטייט פתחה את הרבע בדיוק באותה צורה, עם החטאות רבות. מנגד, הארדן המשיך לחדור את ההגנה פעם אחר פעם, לצבור נקודות וגם להדביק לקליי תומפסון עבירה רביעית, במהלך שהיה צריך להיחשב שלשה ועבירה, אך נחשב עבירה רגילה בהחלטה מפוקפקת. שלוש דקות מפתיחת הרבע דוראנט שבר בצורת עם שלשה, ושלשה נוספת של ניק יאנג קיזזה את ההפרש לחמש בלבד, 58:53. השריקות המפוקפקות לרעת יוסטון נמשכו, הארדן וחבריו התקשו בהתקפה והחטיאו 16 שלשות ברציפות, וזה עזר לווריירס לצמק למינוס שלוש בלבד, 61:58. משם הבליץ נמשך: דוראנט צלף שלשה שקבעה שוויון וסטף קרי לקח את העניינים לידיים, ועם שלוש שלשות רצופות השתיק את אוהדי יוסטון והעלה את האלופה לפלוס תשע. דאנק של אריק גורדון חתם את הרבע, שהסתיים ב-69:76 לזכות גולדן סטייט.

רבע 4

סטף קרי המשיך ללהוט בפתיחת הרבע האחרון. חדירה יפה שלו העלתה את היתרון לתשע, הארדן החזיר עם חדירה משלו, אבל קרי חטף וחילק אסיסט לשלשה של קליי תומפסון שקבעה יתרון דו ספרתי ראשון לווריירס במשחק, 73:83, שמונה דקות לסיום. מנגד, יוסטון לא הפסיקה להחטיא מחוץ לקשת, ובאותה נקודה עמדה על רצף עגום של 25 החטאות מהשלוש. הרצף סוף סוף נשבר אחרי 27 החטאות ואריק גורדון החזיר את הרוקטס למינוס שש בלבד, 89:83, אבל דוראנט קלע סל קשה מחצי מרחק, ובהתקפה הבאה קליי תומפסון צלף עוד שלשה כדי להעלות את היתרון ל-11. מכאן יוסטון פחות או יותר נשברה. ג'יימס הארדן עוד ניסה בשארית כוחותיו להשאיר את הקבוצה בתמונה, אבל דוראנט המשיך לאמלל את הרוקטס בהגנה, וזה שבר אותם סופית. בסיום 92:101 לווריירס.

הבוקס סקור של המשחק

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, עם דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. AP
יוסטון באה בטענות לשופטים. גרין עם הארדן/AP

סטטיסטיקה

קלעו לגולדן סטייט: קווין דוראנט 34 (11 מ-21 מהשדה, 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 3 חסימות), סטפן קרי 27 (10 אסיסטים, 9 ריבאונדים, 7 מ-15 מהשלוש), קליי תומפסון 19, דריימונד גרין 10 (13 ריבאונדים, 5 אסיסטים), קוון לוני ושון ליבינגסטון 4 כל אחד, ניק יאנג 3. ג'ורדן בל לא קלע, אבל לקח 5 ריבאונדים וחילק 3 אסיסטים.

קלעו ליוסטון: ג'יימס הארדן 32 (6 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 4 חטיפות), אריק גורדון 23 (6 אסיסטים), קלינט קאפלה 20, (9 ריבאונדים), פי ג'יי טאקר 14 (12 ריבאונדים, 4 חטיפות), ג'ראלד גרין 3. ג'ו ג'ונסון, ריאן אנדרסון וטרבור אריזה (0 מ-12 מהשדה, 0 מ-9 מהשלוש) שיחקו ולא קלעו.

כריס פול, יוסטון רוקטס. GettyImages
"לא היה שום סיכוי". כריס פול/GettyImages

כריס פול בחוץ

הדרמה החלה עוד לפני המשחק, בחדר הטיפולים של הרוקטס. הצוות הרפואי ניסה כל שביכולתו כדי להכשיר את כריס פול, אבל לטענת מייק ד'אנטוני זה היה "חסר סיכוי".

"לא היה שום סיכוי, כולנו הגענו לאותה מסקנה", אמר מאמן הרוקטס לפני המשחק. "הוא לא יכול להתפוצץ, הוא לא יכול לדחוף את הגוף שלו כמו שהוא הוא רגיל. הוא לא מוכן".

פול לא עלה לחימום, כמובן, ונראה מאוכזב ומתוסכל מהיעדרות מהמשחק שעשוי היה לשנות את מסלול הקריירה שלו, שעד עכשיו הייתה מלאת אכזבות בפלייאוף. "אני בטוח שהוא מרגיש רע מאוד, אפילו שבור. כמו כולנו, הוא התרגש מאוד מהמשחק הזה. זה הדבר הכי גרוע שיכול היה לקרות לו", הוסיף ד'אנטוני.

על פי רמונה שלבורן מ-ESPN, פול סובל ממתיחה דרגה 2 בשריר הירך האחורי, פציעה שלשם ההשוואה גרמה לג'יימס הארדן להיעדר מהמגרשים במשך שלושה שבועות בינואר. גם אם הרוקטס היו עולים לגמר, ספק אם היה מוכן בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully