וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס פרום הבטיח את זכייתו בג'ירו ד'איטליה 2018

אחרי המהפך הגדול ביום שישי, הרוכב של קבוצת סקיי שמר על החולצה הוורודה במאבק עם טום דומולן והפך לבריטי הראשון אי פעם שזוכה בג'ירו. כעת הוא מכהן בו זמנית כאלוף שלושת הגרנד טורים

כריס פרום, רוכב אופניים. ברני ארדוב
עשה את הבלתי ייאמן. כריס פרום/ברני ארדוב

כריס פרום עשה היום (שבת) היסטוריה כאשר השלים את הקאמבק הנדיר שלו והבטיח את זכייתו בג'ירו ד'איטליה 2018 שהחל בישראל לפני כשלושה שבועות. הרוכב המוביל של קבוצת סקיי הפך לבריטי הראשון אי פעם שזוכה בג'ירו וכעת מחזיק במקביל בתואר האלוף בכל אחד מהגרנד טורים: טור דה פראנס, וואלטה וג'ירו. הוא הפך לשלישי שרושם את ההישג הזה, כשקדמו לו רק אדי מרקס וברנאר הינו האגדיים.

בראשון ייערך הקטע האחרון, אך מדובר בקטע פורמלי ברחובות רומא, כמו הרכיבה לשאנז אליזה בסיום הטור דה פראנס, ובו פער 46 השניות כבר לא יכול להיסגר.

האלוף היוצא טום דומולן קיבל הזדמנות אחרונה בקטע ה-20, שכלל 214 ק"מ מסוזה לצ'רביניה, אבל בכל פעם שניסה לתקוף בניסיון לסגור את פער 40 השניות מהמחזיק בחולצה הוורודה, ראה את פרום מיד נצמד אליו. פרום, שהתחיל את הג'ירו בעצלתיים ולא היה בין 10 המובילים עד שניצח בקטע ה-14 שהיה גם הראשון שלו אי פעם בטור האיטלקי, ביצע אתמול את הבריחה הגדולה שלו והיום עשה הכול כדי לשמור על הפסגה ולהבטיח לעצמו ניצחון מדהים.

צריך לזכור שהבריטי הגיע לתחרות הזו בצל האשמות קשות נגדו על שימוש בחומרים אסורים במהלך מרוץ הוואלטה בספרד, וכאשר יריבים רבים, ביניהם דומולן, קראו לו להימנע מהשתתפות בג'ירו. פרום הגיע למרות הכול, ובניגוד לכל התחזיות גם סיים כמנצח הגדול.

מי שדהר לניצחון בקטע ה-20 היה מיקל נייבה הספרדי, שחגג יום הולדת 34 עם ניצחון שני שלו בקריירה וחמישי של קבוצת מיטשלטון. פרום סיים שביעי והקדים בשש שניות את דומולן, שיסתפק הפעם במקום השני על הפודיום. מי שיצטרף אליהם הוא מיגל אנחל לופס מורנו הקולומביאני, שעקף את טיבו פינו הצרפתי ועלה למקום השלישי בדירוג הכללי.

גיא שגיב, הנציג הישראלי היחיד שנותר בתחרות לאחר פרישתו של גיא ניב בשלב מוקדם יותר, סיים את היום במקום ה-97 ויגיע לקטע האחרון ברומא כשהוא במקום ה-143 מתוך 151 רוכבים שיסיימו את הג'ירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully