וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונלד טראמפ העניק חנינה לאלוף העולם באגרוף, אחרי 106 שנים

נשיא ארצות הברית עשה צדק היסטורי עם ג'ק ג'ונסון, האפרו-אמריקאי הראשון שזכה באליפות העולם במשקל כבד, אך נכלא בשל מערכת היחסים שניהל עם אישה לבנה. ויש גם עקיצה לאובמה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מעניק חנינה למתאגרף העבר ג'ק ג'ונסון. רויטרס
צדק היסטורי. טראמפ/רויטרס

ג'ק ג'ונסון היה המתאגרף האפרו-אמריקאי הראשון בהיסטוריה שזכה באליפות העולם במשקל כבד. זה קרה ב-1908, ובתואר היוקרתי החזיק עד 1915. אלא שבין לבין, ב-1912, נעצר ג'ונסון בשל מערכת יחסים שניהל עם אישה לבנה, לוסיל קמרון (שלאחר מכן הפכה לאשתו) - מה שהיה אסור בארצות הברית בתקופה ההיא, כחלק מחוק מאן הגזעני. בעקבות המעצר נאלץ ג'ונסון להימלט לאירופה, לפני ששב והסגיר עצמו לרשויות החוק האמריקאיות ב-1920, אז ריצה עונש מאסר של עשרה חודשים. ב-1946, בגיל 68, מת בתאונת דרכים.

הערב (חמישי) החליט דונלד טראמפ לעשות צדק היסטורי והעניק חנינה לג'ונסון. זה קרה במשרדו של נשיא ארצות הברית בוושינגטון, בנוכחות סילבסטר סטאלון (שהודה כי ג'ונסון היווה השראה לדמותו של אפולו קריד בסרטי רוקי, והיה זה שהעיר את תשומת ליבו של טראמפ לנושא), מתאגרף העבר לנוקס לואיס, האלוף הנוכחי דאונטיי וויילדר ולינה בל הייווד, צאצאית של ג'ונסון.

"אני מאמין שג'ונסון ראוי לחנינה, על מנת לתקן את ההיסטוריה שלנו", אמר טראמפ. "הוא ייצג משהו שהיה יפה מאוד ורע מאוד בו בזמן". הנשיא המכהן לא פספס הזדמנות לעקוץ את קודמו בתפקיד ברק אובמה ואמר: "רבים חשבו שזה יקרה בנשיאות הקודמת, אבל זה לא קרה, כך שהרבה אנשים התאכזבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully